Roxette - Look Sharp! (1988)

Zweden
Label: EMI

1. The Look (3:57)
  2. Dressed for Success (4:09)
  3. Sleeping Single (4:38)
  4. Paint (3:30)
  5. Dance Away (3:25)
  6. Cry (5:19)
  7. Chances (4:57)
  8. Dangerous (3:49)
  9. Half a Woman, Half a Shadow (3:35)
  10. View from a Hill (3:40)
  11. (I Could Never) Give You Up * (3:58)
  12. Shadow of a Doubt (4:14)
  13. Listen to Your Heart (5:29)
  14. The Voice * (4:15)
  15. One Is Such a Lonely Number [Demo September 1987] * (3:35)
  16. Don't Believe in Accidents [Demo Spring 1988] * (3:42)
avatar van Supersid
Ergens in de diepe krochten van mijn jeugd is deze plaat even helemaal het einde geweest. Dat heeft niet zo héél lang geduurd, en met volwassen oren zijn er toch vooral mankementen te horen tussen de weliswaar onbetwist aanwezige popklassiekers. Matig met stip...

avatar van bauer
Lang niet gehoord en maar goed ook. Behalve het eerste en het laatste nummer niet veel soeps.

Idem hier. En dat wil ik graag zo houden.

avatar van luigifort
Toch wel veel negatieve reacties hier. Voor mij ook veel jeugdsentiment. Dressed for Succes is altijd mijn favoriet geweest, samen met Sleeping Single, weet niet of die laatste een single was. Ik hoorde m toen wel veel op de radio
Sowieso veel singles op dit album.

Het raakt mij op geen enkele manier. Het irriteert mij zelfs.
Ik heb dat ook in veel gevallen met een band als Bon Jovi.
Ik zal Roxette niet afdoen als rotzooi, zeker niet, maar ik heb er geen feeling mee. Het is mij te plastic.
De zangeres kan aardig zingen, maar je hoort aan haar collega dat als hij tracht te zingen, het gemaakt is.

avatar van luigifort
Het is duidelijk "gemaakte" muziek ja
Ik luister het niet veel, soms op zonnige dagen als deze, als ik "makkelijke" muziek wil horen

Bon Jovi? Meestens bah op een paar nummers na...

avatar van Parlotones
Toen deze uitkwam in 1988 heb ik deze op mc gekocht en veel gedraaid in mijn auto had toen net mijn rijbewijs. Kan mij nog herinneren dat eigenlijk alle nummers behoorlijk tot echt goed waren. Vanmiddag kwam ik deze tegen op cd en heb hem meegenomen uit jeugdsentiment. Ik vind het niet helemaal mainstream muziek zoals Bon Jovi hier genoemd wel is. Vreselijk. Roxette lijkt een beetje op Vaya Con Dios van een paar jaar later.