Chase and Status - No More Idols (2011)

Electronic
Label: Mercury

1. No Problem (4:11)
  2. Fire in Your Eyes (4:15)

met Maverick Sabre

7. Hitz (3:08)

met Tinie Tempah

8. Heavy (3:34)

met Dizzee Rascal

9. Brixton Briefcase (3:59)

met Cee Lo Green

10. Hocus Pocus (4:00)
  11. Flashing Lights (4:10)

met Sub Focus en Takura

12. Embrace (4:59)

met White Lies

13. Time (4:20)

met Delilah

14. Midnight Caller (3:45)

met Clare Maguire

15. End Credits (3:21)

met Plan B

avatar van FRNKY
End Credits is een aardige festivalkraker gebleken dus ben benieuwd naar de rest

kan alleen maar goed zijn

avatar van LennartDG
Hmm, ik kijk ernaar uit. End Credits is alvast geweldig, en samenwerkingen met Cee-Lo Green en White Lies klinken ook enorm interessant!

Een hele andere weg in geslagen, maar zeker niet de verkeerde!

kheb em al in 320kbps, het is zkr een lkr album!!! no problem is egt geinig met z'on russisch accent
Morgen komt et album uit maar die koop ik niet, ik w8 op de special edition van 2 cds

avatar van Marsvin
Definitie van zalig? Eén van de betere CD's van de laatste tijd.
Helemaal anders dan hun debuut maar even goed of zelfs beter.
Het is nu meer rock&bass gemengd met hip hop invloeden.

TOP: Alles buiten (zie hieronder)

FLOP: Hypest Hype

avatar van andnino
Er zitten wel veel dikke beats tussen, maar het klinkt meer als een soort best of. De verscheidenheid aan zangers zorgt er voor dat er niet echt een rode lijn door het album loopt. Behalve dat alle nummers dikke beats hebben, dan. Nummers als Fire In Your Eyes worden bovendien snel saai doordat ze veel gebruik maken van hetzelfde trucje.

panjoe (moderator)
Ik hoor alleen maar goede dingen over dit album. Ik ben zeer benieuwd, ondanks het feit dat ik More Than A Lot, zoals de meeste full length DnB/Dubstep releases, een beetje te veel van het goede vind. Toch heeft Chase & Status al vaker bewezen tot redelijk grootse dingen in staat te zijn.

khonnor
alleen maar goede dingen?

net dit op de site van de nme gevonden: Chase And Status - Album Review: Chase and Status - No More Idols - Album Reviews - NME.COM

hallelujah! en ik geef ze nog gelijk ook. wat een overgeproduceerde en compleet achterhaalde drab!

tuktak
ghehe dat liegt er niet om

nou vind ik de opmerking over dizzee niet terecht, best een lekkere track immers, en het afsluitende end credits is idd zeer commercieel, maar dan nog wel in een aardige vorm. in de rest van het album heb ook ik niet veel bijzonders kunnen ontdekken...

khonnor schreef:
alleen maar goede dingen?

Van naasten . Zogenaamd professionele reviews zeggen me over het algemeen bar weinig.

panjoe (moderator)
Dit komt me effe koud op m'n dak vallen zeg. Zelfs na hem 2 dagen links te hebben laten liggen levert een luisterbeurt bar weinig op. 2,5* -> 2,0*.

avatar van james_cameron
Door de diversiteit aan stijlen en de vele gastoptredens doet dit inderdaad meer aan als een soort verzamelalbum, maar ik moet zeggen dat ik de plaat wel kan waarderen. Niet alle songs zijn echt de moeite waard, maar het geheel luistert prettig weg. Zo goed als afsluiter End Credits wordt het verder nergens, helaas.

Wat een zalige cd alweer van Chase & Status! Die mannen zijn echt TOP!
Vorige cd sloeg ook in als een bom. Ik ben serieus fan.
OK, niet alle nr's zijn even goed, maar toch vind ik dat de nr's die wel goed zijn alles goed maken. Sommige nr's kan ik 10x achter elkaar luisteren.
4*!

avatar van Soundbites
Vind deze een stuk slechter als het vorige album.
Minder rauwige dubstep beats meer pop.
Op een paar nummers na behoorlijk slecht bevallen.

More then Alot vind ik geweldig en heb ik héél veel geluisterd.

avatar van Emile93
1,0
Wat een vreselijk album. Ik kwam er toevallig op via Clare Maguire. Alleen het nummer met Clare Maguire, Midnight Caller, is geweldig. Verder geen ene moer aan!

avatar van cbokhove
DavyDude123 schreef:

Russisch?

avatar van Carolaah
Hmm ik ga dit album ook eens een kans geven.
In mijn herinnering maakte Chase & Status vroeger toch veel minder commerciële muziek? Minder vocals/popsounds.. lijkt wel een beetje dezelfde richting te nemen als Pendulum.
Ook was het voorheen toch meer DnB dan Dubstep of ben ik in de war?

Anyway, ik vond het optreden op Lowlands wel heel erg vet, zeker toen ze 'Heartbeat (Chase & Status 'We Just Bought A Guitar' Remix)' gingen draaien (shame dat die niet op het album staat, vond hem bij toeval een tijd geleden op Youtube, helemaal weg van dit nummer, en het dan live ook nog eens voorgeschoteld krijgen is dan nog zoveel mooier ).

Desalniettemin, ben ik niet echt fan van DnB/dubstep met teveel vocals erin, dus ik ben bang dat dit album me wat tegen zal gaan staan, maar het is het proberen misschien wel waard.

panjoe (moderator)
Ik zou eerder Nero's nieuwe album Welcome Reality aanbevelen!

avatar van blonde redhead
Carolaah schreef:
Hmm ik ga dit album ook eens een kans geven.
Ook was het voorheen toch meer DnB dan Dubstep of ben ik in de war?

Optreden was wel leuk inderdaad. Maar ook daarin gingen ze wat meer de kant van Pendulum op.

Ik zocht dit album eigenlijk op vanwege de grime en rave invloeden die ik hoorde in No Problem, Heerlijk nummer is dat. Echter na het eerste nummer, keren die invloeden pas weer terug bij Hypest Hype, om rond Flashing Lights weer te verdwijnen en niet meer terug te komen.
Had hier dus ook duidelijk wat anders van verwacht. Nu hou ik er een handje vol leuke nummers aan over.

avatar van Pittaman
Ik ga waarschijnlijk dat album kopen dankzij Time, wat een radiohit is, maar tevens ook goede muziek.

Dat kan samen!

Kvind de reacties hier soms wat scheef, maar ja, ik heb geen idee van wara Chase & Status komt natuurlijk, ik ken ze van de radio. Commercieel dus. Niks mis mee denk ik.

avatar van Find my Baby
In tegenstelling tot de voorganger weet dit album wél lang te boeien, en hoe!
Ik blijf dit van begin tot eind een aangename plaat vinden en ik heb 'm al helemaal grijsgedraaid. Vorig jaar op Rock Werchter gezien en toen was de ontvangst live eveneens goed. Misschien dat zo'n herinnering wel de persoonlijke waarde voor mij omhoog gooit! Blijft een lekkere feestplaat.

avatar van Carolaah
Pittaman schreef:

Dat kan samen!

Met commercieel hoeft ook niks mis te zijn..
Wat veel mensen vaak storend vinden is dat de muziek aantrekkelijker wordt gemaakt voor het grote publiek, vaak door middel van wat popachtige geluidjes en vocals. Dit zodat het toegankelijker wordt.. en dit vind ik dus minder mooi. Als je meer van van rauwere of oldskool DnB houdt is dat een beetje een anti-climax wanneer songs ineens meer als popsongs klinken..
De harde kern is dan weggezakt, waardoor oude fans de nieuwe muziek minder gaan waarderen en tegelijkertijd komen er nieuwe fans bij die het nieuwe geluid mooi kunnen vinden, maar het oude bijvoorbeeld niet kunnen waarderen.. of misschien ook wel.. Smaken verschillen

GCITY050
oh wauw wat is end credits een heerlijke track! KIPPENVEL letterlijk

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Poeh, ik moet mijn eerste 2 gaan uitdelen. Luisterde vroeger redelijk vaak Chase and Status en ik vind hun debuutalbum nog steeds lekker. Maar op deze plaat wordt toch een hoop lawaai mijn kant opgeblazen. Alleen Blind Faith vind ik sterk en dan zijn er nog een paar aardige nummers als End Credits en Let You Go, maar verder is het echt vreselijk.

avatar van orbit
Ronduit briljant album! Staat geen zwakke track op en eigenlijk wordt het steeds scherper en donkerder naarmate de plaat vordert. Bijna allemaal uitschieters en de afwisseling is geniaal! Er is bijna amper te horen dat deze act uit de DnB hoek komt, want metal, rock, blues en dance wisselen elkaar af alsof het niks is, maar het is perfect in balans. Brixton Briefcase is één van de uitschieters, maar daarmee doe ik minstens 6 tracks tekort, Hitz, Heavy, Embrace.. zo kan ik wel even doorgaan. Heerlijk, en één van mijn ontdekkingen de laatste tijd.