Kane - What If (2003)

Alternatieve titel: Best Of

Label: RCA

1. Rain Down on Me (4:08)
  2. My Best Wasn't Good Enough (3:16)
  3. So Glad You Made It (3:26)
  4. Damn Those Eyes (4:00)
  5. Can You Handle Me (3:11)
  6. Let It Be (3:44)
  7. Head Down (4:03)
  8. Mother (4:17)
  9. Hold on to the World (3:32)
  10. Before You Let Me Go (4:12)
  11. Our Hearts Will Beat as One (5:38)
  12. Rain Down on Me [Tiësto Remix] (7:01)
  13. Rain Down on Me [Acoustic] * (3:40)
  14. So Glad You Made It [Acoustic] / What If * (18:07)
  15. Taurus [Live] * (8:56)
  16. Where Do I Go Now [Live] * (5:24)
  17. Before You Let Me Go [Live] * (6:07)

met Ilse DeLange

18. Hold on to the World [Live] * (6:06)
  19. Let It Be [Live] * (5:47)
  20. Head Down [Live] * (5:49)
  21. Damn Those Eyes [Live] * (8:45)
  22. Can You Handle Me [Live] * (4:50)
  23. So Glad You Made It [Live] * (5:10)
  24. My Best Wasn't Good Enough [Live] * (3:54)
  25. As Long as You Want This [Live] * (7:14)
  26. Rain Down on Me [Live] * (5:44)
avatar van PsychoBoyJack
1,0
Dinand met z'n arrogante kop op de voorkant, dinant met z"n arrogante kop op de achterkant, dinant met z'n arrogante kop op een paar grote foto's in het boekje, oja, en een paar fototjes van de andere bandleden, ook nog ergens in het boekje.....Die dinand moet zichzelf toch wel helemaal geweldig vinden..... ik vraag me af, hoe de overige bandleden hierover denken. Verder over deze greatest hits cd (wat? nu al?), natuurlijk best een paar aardige liedjes (waarvan ik maar al te goed kan begrijpen dat er mensen zijn die er helemaal bij weg zwijmelen), maar persoonlijk doet het emotioneel geen hol bij mij, dus......
1 *

avatar van andré
1,0
Kane deugt niet en zal nooit deugen...

Ben ik het niet mee eens...... ik geef deze cd 4*

pabostudent
PsychoBoyJack schreef:

1 *

*proest* ..geweldig verwoord, ik zou het niet beter kunnen zeggen, Kane is gewoon nep. (ik heb er geen andere woorden voor, sorry mensen die er wel van houden)

avatar van titan
titan (crew)
Ik was onlangs in Hongarije op vakantie en toen ik een platenzaak binnenkwam draaide ze dit album. In een resencie in een Hongaars blad stond dat de scribent dit het beste vond dat in jaren uit Nederland is gekomen.

Ik denk trouwens dat veel mensen Kane verschrikkelijk vinden omdat de band ambitie heeft. Dat mag in Nederland blijkbaar niet.

pabostudent
titan schreef:

Ambitie of gewoon arrogant zijn, daar zit nogal een boel verschil in.

Dinand is de zoveelste Eddie Vedder ripoff, het klinkt allemaal zo geforceerd, de gevoelige nummers om het maar zo te noemen, komen ontzettend nep over op mij, en daarmee komt de hele band nogal nep op mij over.
Kane is volkomen onorigineel, en ik zal er na dit bericht ook geen woord meer aan vuil maken.

avatar van starbright boy
1,0
Rain down on me is in Engeland uitgebracht. De single komt daar deze week op 38 binnen in de top 40. In de Britse charts is dat vrijwel zeker ook meteen de hoogste plek die het plaatje zal behalen.

1,0
Ik ben absoluut allergisch voor die vreselijke aardappel-in-de-keel-zang. Anouk heeft daar ook een handje van. Praten die mensen ook zo, of denken ze dat het stoer is om zo'n stemmetje op te zetten?

Echt een onzin album, dit was volgens mij bedoeld voor het buitenland en niet voor ons. Want het is opnieuw voor ons een herhaling als je al het album 'So Glad you mad it' hebt. Dit valt me echt tegen, want het is een superband maar als je hoort dat ze een nieuw album krijgen moet het ook wel echt wat nieuws zijn.

P.S. Dead end(before you let me go) was veel beter zonder
Ilse Delange!

avatar van predator
Echt weer Nederlands om je eigen artiesten af te kraken. Als dit een Engelse band was geweest was iedereen flauw gevallen. Ik vind een nogal een flauwe manier van stoerdoen om Kane zo af te kraken als in bepaalde berichten is gebeurd.

Mooie verzameling van hele sterke songs, idd bedoeld voor het buitenland. Vooral "Rain down om me" in de Tiësto-mix is een wereldnummer.

avatar van PsychoBoyJack

Nee hoor !
Ik niet, in iedergeval.

Dat meen je toch niet?

predator schreef:

Echt weer Nederlands om je eigen artiesten af te kraken.

Jij houdt zeker van letterlijk elke Nederlandse artiest, om die reden?

avatar van Yak
Yak
Zooitje berichten verplaatst naar Muziek > Artiesten > Kane

avatar van seanpuffy
ik vind dit de beste nederlandse groep die er bestaat. vroeger moest ik van deze groep niets afweten omdat ik dit genre mij niet zat. maar ben blij dat ik geluisterd heb naar de goede raad van een ex-collega.
kheb kane al 2 maal live gezien en ik vond dit echt prachtig.

Dit is toch een dubbel CD?
Volgens de achterkant van de cover is dat een "Bonus CD Live in Rotterdam" met:

01 - Taurus
02 - Where Do I Go Now?
03 - Before You Let Me Go
04 - Hold On To The World
.......
12 - Rain Down On Me

avatar van VanDeGriend
Is ook in dubbel cd uitvoering te krijgen (geweest?) met inderdaad een live optreden in Ahoy als bonus disc.

avatar van AzurixXx
Kijk, dit is iets waar we als Nederlander echt trots op mogen zijn! Een echte band! En dan bedoel ik niet zo'n bandje als Di-Rect, maar gewoon echte muziek met passie gemaakt. Als 1 band (naast Blof ) het verdient om de hemel ingeprezen te worden dan is Kane het wel. Al moet ik wel zeggen dat ik ze iets vind verslappen en Dinand rustig aan moet doen met zun stem ! Dikke vette 4-ster!

avatar van AzurixXx
titan schreef:

Mag ik even zeggen dat ik het hier BTW heel erg mee eens ben. Goed gezegd!

avatar van Marty McFly
andré schreef:
Kane deugt niet en zal nooit deugen...

Mag ik even zeggen dat ik het hier BTW heel erg mee eens ben. Goed gezegd!

avatar van Sebashuis
AzurixXx schreef:

zeker weten mee eens. ik heb deze CD jaren lang in me Diskman gehad. nu ondertussen 5 jaar verder en ik geniet er nog steeds van.

en die live in rotterdam CD is ook Geniaal! Dinand de hele tijd met zun "Is dat ok?"

Kane mag er zijn van mij! 4*

avatar van melis333
Meadowmeal schreef:

Ja precies! Daar erger ik me ook dood aan.
Verder lijkt het wel of Dinand een bruine huidskleur heeft.

Alleen My best wasn't good enough gaat nog wel..

avatar van Saffie
Meadowmeal schreef:

melis333 schreef:
Ja precies! Daar erger ik me ook dood aan.

Hier nog iemand!
Mijn ouders hebben (helaas) een cd van kane.
Elke keer als deze muziek thuis gedraait word zit ik me helemaal dood te ergeren aan die neppe stem van Dinand.
( Anouk is daar inderdaad ook erg goed in! )
Maar naast die irritante stem vind ik die liedjes zelf ook vreselijk.

avatar van kaztor
Het ergste voorbeeld van Dinand's 'zang' blijft toch wel Let It Be. Dat ge-adlib tegen het einde: 'IT'S NOT ALRAAAH!!! NOAH!!!! NOAH!!!! EVERY LAST TAAAH EVERY SHIVAAAAH!!!...'
Godallemachtig, doe toch NORMAAL, man!!!...

avatar van Lepel
Hee, kane heeft een 'best of' cd. En er staan nog songs op ook! En niet zo zeuren over Dinand hier; Dinand is de knapste man die zijn moeder ooit heeft voortgebracht. Hij scheen bij de bevalling wel hele rare geluiden te maken en daar is eigenlijk nooit iets in veranderd. Zo zie je maar dat je het nog best een eind kan schoppen met een geboren afwijking! Ik zeg: kom aan Dinand en brabbel ons nog vele jaren de oren van de kop met je onnavolgbare, of nee, niet te volgen, dat is wat ik bedoel, niet te volgen gewauwel! En trek je niets aan van al die zogenaamde echte muziekliefhebbers, want die begrijpen niet dat je je opeengeplakte kaken simpelweg als instrument gebruikt. Kane forever, hoezee!

avatar van TerryA
0,5
ze hadden veel beter de laatste 2 letters van de titel van deze album moeten veranderen en een vraag teken achter gezet ...

in plaats van What If ... What TF? ... of zelfs wat letters weg gelaten, en gewoon voor WTF? gegaan

avatar van rkdev
Zijn dit exact dezelfde nummers als op de 1e 2 albums, of zijn ze opnieuw opgenomen/gemixt ?

avatar van Sebashuis
Mooi en erg leuk dat ik in een bericht hier lang terug nog over mijn diskman had . Ik heb hem weer gevonden maar van de CD is weinig meer over (door de diskman , de hele tijd erin, eruit, in mijn stereo thuis stoppen, naar school, What If in de diskman en ga zo maar door).

Misschien is het wel door What If zo gekomen dat ik tot op de dag van vandaag nog steeds bezig ben met versies van dezelfde nummers naast elkaar leggen en producties van verschillende platen vergelijken. En ik wist bij aankoop niet eens dat het om een re-recorded ging.

Kane heeft in ieder geval de test van de tijd goed doorstaan van mijn bandjes van lang geleden, de Di-rect platen van toen kan ik echt niet meer aanhoren . Het word eens tijd dat ik een stem ga uitbrengen voor dit meesterwerk van vroeger! (en dan ook Live in Rotterdam die minsten net zo vaak opstond).

avatar van Funky Bookie
Dit album was bedoeld om het buitenland te veroveren.
OM er ook in NL meer te verkopen is er een bonus CD met live opnames toegevoegd
De buitenlandse doorbraak is nooit gelukt, waarschijnlijk omdat er in de USA heel veel van dit soort bands zijn. In NL is hun geluid nog redelijk uniek, maar wij houden in NL niet zo van koppen boven het maaiveld, dus wordt ook op MuMe de zeis weer uitgebreid gebruikt.
Voor NL was deze verzamelaar overbodig en is het ontbreken van Where Do I Go Now heel raar.
Live opnames terugluisteren blijft altijd lastig. De kwaliteit van een concert wordt mede beïnvloed door de beleving en de sfeer. Als je later alleen opnames hoort zonder erbij geweest te zijn, valt het vaak tegen. Aan de opnames te horen, was de sfeer prima in orde, maar ik heb optredens van de heren gezien die ik beter vind dan wat ik hier hoor.

avatar van pureshores
Zojuist het heugelijke nieuws gehoord dat de nieuwe single uit gaat komen en de band klaar is voor een herverovering van het Nederlandse publiek.
Waar hebben we dat aan verdiend dan?

avatar van GrafGantz
14. So Glad You Made It [Acoustic] * (18:07)

Hebben ze het 10+ minuten stemmen van de gitaar ook opgenomen of zo?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik dacht even dat ze met de titel van deze verzamelaar een The Doors / Queen gedaan hadden (het titelnummer niet op de gelijknamige plaat zetten), maar toen ik dat ging checken, bleek ik met Creed in de war te zijn. Ongeveer even leuke band ook.