DevilDriver - Beast (2011)

Label: Roadrunner

1. Dead to Rights (4:52)
  2. Bring the Fight (To the Floor) (3:32)
  3. Hardened (5:45)
  4. Shitlist (4:03)
  5. Talons Out (Teeth Sharpened) (4:20)
  6. You Make Me Sick (5:18)
  7. Coldblooded (4:05)
  8. Blur (4:57)
  9. The Blame Game (3:59)
  10. Black Soul Choir (5:06)
  11. Crowns of Creation (4:56)
  12. Lend Myself to the Night (4:01)
  13. Lost * (3:36)
  14. Fortune Favors the Brave * (5:33)
  15. Grinfucked [Live] * (4:06)
avatar van james_cameron
De titel dekt de lading volledig: wat een beest van een plaat is dit, zeg. Het hardste album van de band tot nu toe. Luister maar eens naar de overrompelende opener Dead To Rights. Ik ken weinig ritmesecties die zo strak zijn als die van deze band. Net als op eerdere albums kakt helaas ook deze plaat halverwege wat in, om vervolgens sterk te eindigen. Het niveau is gelukkig overal hoog genoeg om te blijven boeien. De produktie is wederom bikkelhard maar glashelder. Al met al niet het beste album van de band, dat is wat mij betreft The Last Kind Words, maar zeker een sterke plaat.

avatar van andnino
Ik vroeg me eerder af of deze de tand des tijds zou weerstaan, en die vraag moet ik helaas negatief beantwoorden. Shitlist en Black Soul Choir blijven leuke nummers, de rest is wel hard maar qua songwriting niet van zo'n heel hoog niveau. Een krappe voldoende dus uiteindelijk. Devildriver heeft betere albums geschreven.