Cut Copy - Zonoscope (2011)

Australiƫ
Pop / Dance
Label: Modular

1. Need You Now (6:11)
  2. Take Me Over (5:52)
  3. Where I'm Going (3:36)
  4. Pharaohs & Pyramids (5:29)
  5. Blink and You'll Miss a Revolution (4:18)
  6. Strange Nostalgia for the Future (2:08)
  7. This Is All We've Got (4:44)
  8. Alisa (4:09)
  9. Hanging Onto Every Heartbeat (4:39)
  10. Corner of the Sky (5:30)
  11. Sun God (15:06)
avatar van TheRookie
De bassist van Cut Copy heeft trouwens een EP uitgebracht. Voor de mensen die geen genoeg kunnen krijgen van Cut Copy. Ben Browning - Lover Motion (2012)

Ozric Spacefolk
Ik kwam de band tegen in een lijst van 'beste synthpop-acts'.
Toen ben ik gaan zoeken op youtube en kwam Take Me Over tegen.
Ik hoor Fleetwood Mac en Men at Work terug. Niet slecht, erg lekker zelfs.

RichardKoning
Gisterenavond integraal beluisterd tijdens het hardlopen. Het resultaat: kon niet beter. Vrijwel 52 minuten lang met een grijns op mijn smoel langs de boulevard (Noordwijk aan Zee) gehobbeld. Deze band weet bij mij het "geluksgevoel" als geen ander aan te wakkeren. "Alisa" voor mij als absoluut hoogtepunt. Wat een ongekende sfeer wordt er neergezet op deze plaat. Zo waan je je bij "Blink And You'll Miss A Revolution" door een heuse nachtclub/80's discotheek. Dansen met die voetjes!

Dat deze band al ruim 3 jaar onder mijn radar is verdwenen, ...ik kan er nog steeds niet bij

4* (met kans op verhoging)

avatar van Mausie
RichardKoning schreef:

4* (met kans op verhoging)

Deze week komt hun nieuwe album uit!

Cut Copy - Haiku from Zero (2017)

Eerste single klinkt alweer top

avatar van Mausie
Ik ontdek nu pas wat een heerlijke track Sun God is. 15 minuten lekker gaan zeg! Hoppa, deze mag naar 4*. En Need Your Now is echt tijdloos. Ik geniet er nog net zo van als in het begin. Een echte klassieker durf ik nu, na al die jaren, wel te zeggen. Zoals hierboven al is gezegd, deze band weet het geluksgevoel flink aan te wakkeren. Binnenkort nog eens Free Your Mind herbeluisteren, maar het zal mij verbazen als die niet ook naar 4* gaat zoals eigenlijk al hun albums minstens scoren (alleen Bright Like Neon Love ken ik nog niet).