Pixies - Surfer Rosa (1988)

Alternatieve titel: Surfer Rosa / Come on Pilgrim

Label: 4AD

1. Bone Machine (3:03)
  2. Break My Body (2:05)
  3. Something Against You (1:47)
  4. Broken Face (1:30)
  5. Gigantic (3:54)
  6. River Euphrates (2:31)
  7. Where Is My Mind? (3:53)
  8. Cactus (2:16)
  9. Tony's Theme (1:52)
  10. Oh My Golly! (2:32)
  11. Vamos (4:20)
  12. I'm Amazed (1:42)
  13. Brick Is Red (2:01)
  14. Caribou * (3:14)
  15. Vamos * (2:53)
  16. Isla de Encanta * (1:41)
  17. Ed Is Dead * (2:30)
  18. The Holiday Song * (2:14)
  19. Nimrod's Son * (2:17)
  20. I've Been Tired * (3:00)
  21. Levitate Me * (2:37)
avatar van spinout
1,5
Dat is niet echt aan te geven. Was ik er op dat moment voor in de stemming? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ook na een hernieuwde beluistering kan ik geen zinnig antwoord op deze vraag geven. Het pakt me nu gewoon niet (meer).

avatar van Arbeidsdeskundige
Ik vind dit het beste album van deze fenomenale band. Bone Machine en Where Is My Mind zijn de beste nummers.

herman schreef:
Vreemd, ik vond deze plaat in het begin echt fantastisch. Als je hem net kent werkt ie overdonderend en is het één lang feest! Toen de glans er eenmaal vanaf was, heb ik hem nog maar een paar keer gedraaid.

Heb ik met bijna alles van de Pixies trouwens. Een jaar lang helemaal gek van geweest en sindsdien luister ik er bijna nooit meer naar...

Gewoon >10 jaar laten rijpen en dan weer eens draaien in aanloop naar concert Vredenburg aanstaande donderdag. Dan komt het weer heerlijk binnen!

avatar van Arbeidsdeskundige
spinout schreef:
Hierover zijn jij en ik het duidelijk niet eens.

avatar van spinout
1,5
Tja, niet te verklaren, maar gewoon een feit. Ik ben wel blij dat er weer een Elvis fan op MuMe zit, want we zijn met weinigen.

avatar van MeesBowieFan1
wanneer ik deze plaat op zet overweldigt mij een gevoel van optimisme en gelukzaligheid. kan het niet anders verwoorden, geweldig blij word ik er van!