Pixies - Surfer Rosa (1988)

Alternatieve titel: Surfer Rosa / Come on Pilgrim

Label: 4AD

1. Bone Machine (3:03)
  2. Break My Body (2:05)
  3. Something Against You (1:47)
  4. Broken Face (1:30)
  5. Gigantic (3:54)
  6. River Euphrates (2:31)
  7. Where Is My Mind? (3:53)
  8. Cactus (2:16)
  9. Tony's Theme (1:52)
  10. Oh My Golly! (2:32)
  11. Vamos (4:20)
  12. I'm Amazed (1:42)
  13. Brick Is Red (2:01)
  14. Caribou * (3:14)
  15. Vamos * (2:53)
  16. Isla de Encanta * (1:41)
  17. Ed Is Dead * (2:30)
  18. The Holiday Song * (2:14)
  19. Nimrod's Son * (2:17)
  20. I've Been Tired * (3:00)
  21. Levitate Me * (2:37)
avatar van spinout
1,5
Dat is niet echt aan te geven. Was ik er op dat moment voor in de stemming? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ook na een hernieuwde beluistering kan ik geen zinnig antwoord op deze vraag geven. Het pakt me nu gewoon niet (meer).

Arbeidsdeskundige
Ik vind dit het beste album van deze fenomenale band. Bone Machine en Where Is My Mind zijn de beste nummers.

herman schreef:
Vreemd, ik vond deze plaat in het begin echt fantastisch. Als je hem net kent werkt ie overdonderend en is het één lang feest! Toen de glans er eenmaal vanaf was, heb ik hem nog maar een paar keer gedraaid.

Heb ik met bijna alles van de Pixies trouwens. Een jaar lang helemaal gek van geweest en sindsdien luister ik er bijna nooit meer naar...

Gewoon >10 jaar laten rijpen en dan weer eens draaien in aanloop naar concert Vredenburg aanstaande donderdag. Dan komt het weer heerlijk binnen!

Arbeidsdeskundige
spinout schreef:
Hierover zijn jij en ik het duidelijk niet eens.

avatar van spinout
1,5
Tja, niet te verklaren, maar gewoon een feit. Ik ben wel blij dat er weer een Elvis fan op MuMe zit, want we zijn met weinigen.

avatar van MeesBowieFan1
wanneer ik deze plaat op zet overweldigt mij een gevoel van optimisme en gelukzaligheid. kan het niet anders verwoorden, geweldig blij word ik er van!

avatar van Thekillers87327
Bij dit album gekomen door het geweldige nummer where is my mind? Helaas heeft de rest van het album niet hetzelfde niveau. Beetje gekke nummers op een niet perse positieve manier. Aardig wat fillers ook helaas. De beste man zingt ook op manier waar ik geen fan van ben. Achja, het moet ook gewoon je sound zijn denk ik die je goed of mooi vind. Denk dat dit zo'n album is die je of 2 of 5 sterren geeft. Ik zit nog een beetje in het midden
4 sterren gemiddeld voor dit album lijkt me aan de hoge kant ook. Moet wel zeker zeggen dat ze origineel zijn!

avatar van zaaf
Thekillers87327 schreef:
Aardig wat fillers ook helaas.

zaaf schreef:

Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage.

avatar van Rudi S
Jij bent zelf begonnen met van die grappen te maken

avatar van Koenr
Ik zou zelfs durven te beweren dat Where Is My Mind? mogelijk het minste nummer op dit album is.

Koenr schreef:

Wij verschillen wel vaker van mening heb ik het idee haha

avatar van HansVon
Thekillers87327 schreef:
Achja, het moet ook gewoon je sound zijn denk ik die je goed of mooi vind.

Verstandige uitspraak !

Thekillers87327 schreef:
4 sterren gemiddeld voor dit album lijkt me aan de hoge kant ook.!

Niet zo'n slimme uitspraak !

Als 898 stemmers gemiddeld 4.14 geven, dan is dit dus klaarblijkelijk een op z'n zachts gezegd erg gewaardeerd album. Ik denk wel dat een groot gedeelte van de 898 dit genre punk erg mogen. Thekillers87327 struind ( leuk hoor, doe ik ook ) zo'n beetje alle genres af.
't Zal mij verder aan m'n reet roesten of iemand nu een 2, 3, 4 of 5 geeft. Iedereen heeft recht op zijn eigen smaak... maar uiteindelijk vind ik het wel leuk om te zien wat 'n album doet t.o.v. anderen albums.

Thekillers87327...ik volg je enthousiaste stukken ... ga ajb lekker door met je gezoek & berichten

HansVon schreef:

Verstandige uitspraak !

Niet zo'n slimme uitspraak !

Thanks! Erg leuk bericht van je!
Haha en ik snap wel dat die 4 sterren dan logisch is maar ik vind t m niet waard
Maar zo hebben andere dat ook bij the cure wat ik niet kan begrijpen.
Ik zal zeker blijven zoeken

avatar van HansVon
Thekillers87327 schreef:

Maar zo hebben andere dat ook bij the cure wat ik niet kan begrijpen.

Kijk, dat is nu het verschil tussen ons....ik heb the Cure ook super hoog staan, maar !! begrijp heel erg goed !! dat anderen daar niets aan kunnen vinden