Korn - Issues (1999)

Label: Epic

1. Dead (1:12)
  2. Falling Away from Me (4:30)
  3. Trash (3:27)
  4. 4 U (1:42)
  5. Beg for Me (3:53)
  6. Make Me Bad (3:55)
  7. It's Gonna Go Away (1:30)
  8. Wake Up (4:08)
  9. Am I Going Crazy (0:58)
  10. Hey Daddy (3:44)
  11. Somebody Someone (3:47)
  12. No Way (4:08)
  13. Let's Get This Party Started (3:41)
  14. Wish You Could Be Me (1:07)
  15. Counting (3:38)
  16. Dirty (7:50)
avatar van Dhr. Bitterbal
ik vind het een prachtalbum! maar dat is dan weer mijn mening., ik ben vrij openstaand voor verschillende muzikale invloeden zelfs van korn... ik vind de energy zow leker over komen.

Erg leuk album, erg veel geluisterd vroeger en ik heb juist het album nog eens herbeluisterd en ik ben best te spreken over Issues. Beg for Me en Wake Up zijn veruit de hoogtepunten in dit album, lekkere nummertjes!
Hier staat zoals gewoonlijk mijn lijstje wat ik goede nummers en mindergoede nummers vond:

Goede nummers:

+ Falling Away from Me.
+ 4 U.
+ Beg for Me.
+ Make Me Bad.
+ Wake Up.
+ Hey Daddy.
+ Somebody Someone.
+ Let's Get This Party Started.
+ Counting.

Mindergoede nummers:

- Trash.
- It's Gonna Go Away.
- No Way.
- Dirty.

Slechts vier nummers die mij niet konden bekoren, niet slecht, alhoewel het eindnummer mij teleurstelde en erg langdradig was...
Voor de rest is dit een toppertje, zeker het beluisteren waard voor de leken onder ons die nog nooit van Korn hebben gehoord.

Cijfer: 4,0*!

avatar van kaztor
0,5
Die eindnummers op Korn-cd's zijn toch uiteindelijk ook allemaal zo'n beetje hetzelfde.
De grootste tearjerker aan het eind en klaar is Kees.

Deranged schreef:
OK ik had wat gedronken en was iets te enthousiast. 2 sterren is zat.

Dus je gaat van 'goed' naar 'teleurstellend'?

avatar van Bestiun
Op zich een leuk album, al heeft dat waarschijnlijk grotendeels met jeugdsentiment te maken. Nummers als Falling away from me en somebody someone blijven echter wel erg lekker.

avatar van Soulmaggot
Een van de betere Korn albums. Topnummers zijn: Falling Away From Me, Trash, Somebody Someone, Wake Up en Counting!

avatar van GothicBowie
Ik heb dit album indertijd aangekocht omdat ik toen wel enorm into KoRn was, vind het nog steeds een goeie band ondanks dat ik er wat ben op uitgekeken. Dit album viel me eigenlijk een beetje tegen, ondanks de goeie recensies in vele dagbladen in die tijd

guess who
mijn 3e korn cd, is wat minder dan life is peachy en untitled, maar hey daddy vind ik tog een van de beste korn nummers die ik ken!

Stijn_Slayer
Waardeloze rommel. Untouchables draaide ik destijds vaak, maar deze kon mij toen al helemaal niet boeien. Dat is nu ook gebeurd bij de rest van de albums, voor zover ik die ken. Korn is voor mij een band met een beperkte houdbaarheidsdatum.

PriestMaiden
Soulmaggot schreef:

Ik sluit mij hierbij aan.

off topic berichten verwijderd.

Meneer Bungel
Korn swingt de vette frituurpan uit. Affe popliedjes ingevuld met treffende melodieën en een zware bonk overstuurde muziek met de nodige rustpunten. Met een andere invulling kan een Rihanna er zo heel wat hitjes van maken, dunkt me.

Maidenfreak
Eén van de beste Korn albums. Na het debuut en Take a Look in the Mirror behoort dit bij mijn favoriete albums van de band. De klassieker Falling Away From Me staat erop en nog een hele boel vette nummers (de nummers die Soulmaggot aangeeft) en vooral Beg for Me. Heerlijke baslijnen van Fieldy.

avatar van Ronald5150
Bij "Issues" van Korn ben ik afgehaakt. Voorganger "Follow the Leader" heb ik bestempeld als een intrigerende plaat, ook omdat het totaal niet mijn genre is. Maar de intrigerende geluiden hebben op "Issues" plaatsgemaakt voor wisselvalligheid. Interessante en goede nummers (bijvoorbeeld "Falling Away From Me" en "Beg For Me") worden afgewisseld met een flinke bak herrie. Het lijkt wel of er teveel vullers op deze plaat staan. Misschien is daarom de plaat wel wat aan de lange kant. Mijn gevoel zegt me dat op "Issues" het kunstje is uitgewerkt. Voor een niet liefhebber van het genre is het interessante er dus nu wel af.

avatar van kaztor
0,5
Je noemt nu precies de twee nummers die nog een beetje lijken te deugen.
En dan nog zijn het slappe aftreksels van het geluid op de voorganger.

avatar van Funky Bookie
Minste album van de heren tot nu.
Muzikaal gaat het allemaal nog wel, maar ik vind de zang op dit album niet dat typische JD geluid hebben. Dat maniakale is er een beetje uit.
Beste nummers zijn voor mij Falling Away From Me en Let's Get This Party Started.

avatar van ASman
Dit album onlangs nog eens beluisterd. Ben aanvankelijk eigenlijk veel te streng geweest voor deze plaat. Na nog een paar luisterbeurten (sinds lang geleden) vind ik deze Issues eigenlijk de op een na beste Korn na hun klassieke debuut. Life is Peachy valt op zijn minst gezegd tegenvallend te noemen, Follow The Leader is ontzettend cartoonesk en slap. Maar op Issues doet Korn een bij nader inzien niet onaardige poging om de soort van duistere, spookachtige sfeer te creëren zoals ze dat op hun debuut deden.

avatar van ASman
Ik kan alleen maar herhalen wat ik hierboven aanhaalde: Issues is voor mij de op een na beste Korn.
Issues is (op het debuut na) Korn's meest donkere album, alsook het meest experimentele. De nummers kennen geregeld verrassende wendingen, zijn overladen met vervreemdende effecten en de interludes zetten eveneens een bizar sfeertje neer.

avatar van Kondoro0614
Korn zwakt af. Toch wel op een gebied dat de meerderheid van de nummers op het album 'Issue' saai zijn. Ook al kent dit album een echte Korn klassieker, ik heb er niet echt van 'genoten'. Toch is dit wel weer een typisch Korn albumpje maar, ik ben nooit echt 'fan' geweest van deze heren maar de originele songs spreken me altijd wel aan. Al om al, redelijk album.

avatar van ZAP!
Er wordt hier deftig gedisst, maar ik vind dit nog steeds een geweldige plaat, op het te verwaarlozen korte 'It's Gonna Go Away' (lelijk gezongen) na. Ik zie ertegenop om de andere platen nog te proberen, want dit is zo'n perfecte, bijzondere mix van heerlijke popliedjes met zware nu funk metal, en van sommige andere platen weet ik nog iets te goed dat ik ze eerst erg gaaf vond, maar later een stuk minder...

Voor nu hou ik het maar even bij 'Issues'. Voor mij een unieke plaat. Dik 4,5*.

avatar van Agony
oef, wat een laag gemiddelde. Verbaast me enigszin. Dit is KoRn's meest donkere en tofste album naar mijn bescheiden mening.