Creed - Human Clay (1999)

Label: Wind-up

1. Are You Ready (4:45)
  2. What If (5:18)
  3. Beautiful (4:19)
  4. Say I (5:15)
  5. Wrong Way (4:19)
  6. Faceless Man (5:58)
  7. Never Die (4:51)
  8. With Arms Wide Open (4:34)
  9. Higher (5:16)
  10. Wash Away Those Years (6:04)
  11. Inside Us All (5:39)
  12. Young Grow Old * (4:46)
  13. With Arms Wide Open [Strings Version] * (3:55)
  14. To Whom It May Concern * (5:11)
  15. Roadhouse Blues [Live] * (5:51)

met Robbie Krieger

16. What's This Life For [Acoustic] * (4:23)
  17. With Arms Wide Open [Acoustic] * (3:56)
  18. Is This the End? * (6:15)
avatar van james_cameron
Solide tweede album van deze amerikaanse relirockers. Bij vlagen wel een stuk beter en vooral levendiger dan het wat saaie debuut, al loopt het materiaal ook hier soms vast in lang uitgesponnen en vrij eentonige songs. En de zang van Scott Stapp is ook hier niet bepaald geweldig. Niettemin een aantal prima nummers, zoals de lekker opener Are You Ready en de mooie hit With Arms Wide Open.

avatar van Kondoro0614
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik dit tweede album van de jongens van 'Creed' niks bijzonders, en vond ik het debuutalbum nog geslaagder. Het is te rustig, grijpt nergens echt aan en word nergens bijzonder spannend. Gitaarwerk is matig, zeker als je weet wat Tremonti in de toekomst uit zo'n ding perst is het hier wel bedroevend slecht en alleen de nummers 'Higher' en 'Faceless Man' wisten mij op een zekere hoogte te boeien maar de rest is veelte rustig. Jammer dat de ego van Scott zelfs in het muziek te voelen is want de man heeft een fantastische stem maar, haalt er niks uit. Het mag van mij wat harder en ruwer, dit rustige geneuzel zet ik niet snel meer op.

Voorlopige tussenstand:
01. My Own Prison