Radiohead - The King of Limbs (2011)

Rock / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Bloom (5:15)
  2. Morning Mr. Magpie (4:41)
  3. Little by Little (4:27)
  4. Feral (3:13)
  5. Lotus Flower (5:00)
  6. Codex (4:47)
  7. Give Up the Ghost (4:50)
  8. Separator (5:20)
avatar van Woutout
Op diverse plekken werd er al over vandaag gespeculeerd, maar nu blijkt het nog waar ook. Vanaf a.s. zaterdag is de nieuwe RH plaat beschikbaar via www.radiohead.com. Er is ook weer een mooie special edition (Newspaper version) met vinyl, artwork en de cd. Gelukkig is die editie een stuk goedkoper dan bij de release van In Rainbows, maar 39 euro voor het hele pakket. Check www.kingoflimbs.com. Ole!!!:)

avatar van Woutout
Bij Radiohead:

Nice dat de speciale editie met vinyl e.d. nu een stuk goedkoper is dan de discbox versie van In Rainbows. 39 euro voor vinyl, artwork, de cd en het album in .wav files voor zaterdag is echt goed te doen. Ook erg gaaf dat er verder nog niets bekend is, zoals een tracklist. Ik ga vrijdag op vakantie naar Mexico, maar nu gaat de laptop ff mee. Vervelend hoor, de nieuwe RH luisteren tussen de palmbomen:) Whooooooaaaa!!!!!

avatar van Jordy
ik hoop dat ik geen regels heb overtreden met deze toevoeging

Joepie een nieuwe Radiohead.
Deze ga ik dus sowieso kopen, heb er echt zin in!

avatar van robbizzel
wat wat wat? damn dat is nog is goed nieuws..

Wauw! Daar zat ik op te wachten! Al vermaak ik me met In Rainbows ook nog prima

avatar van SilverGun
Ik hoop dat Radiohead de lijn van In Rainbows doorzet en ze zich blijven focussen op het schrijven van geweldige nummers en niet teveel op geforceerd geëxperimenteer.

avatar van TvO
TvO
Het is officieel, 2011 is een geweldig jaar!

Zijn er nog geen afbeeldingen uitgegeven met wat ik me moet voorstellen bij de Special Edition=

avatar van SilverGun
Gaaf dat er eindelijk een studioversie van True Love Waits komt, mocht de tracklist kloppen (waar komt die eigenlijk vandaan?).

avatar van Teunnis
Vertelden ze het bij In Rainbows tien dagen van tevoren, doen ze het nu vijf dagen van tevoren
Newspaper versie komt zeker de weten in mijn bezit

Hoe kom je trouwens op deze tracklist, Jordy?

EDIT: Hoe zit het trouwens met het label, weer XL of nu helemaal in eigen beheer?

avatar van Timo-otje
Yes, Yes , Yes ! Geweldig nieuws natuurlijk. Het heeft verdomme 4 jaar geduurt. Eens kijken wat de heren van Radiohead nu weer verzonnen hebben(Radiohead kennende zal het wel weer iets geniaals zijn). Kan niet wachten tot zaterdag!

avatar van Eveningguard
Is ie de 19e ook in de winkel te koop?

avatar van RensZ
Nee, pas in mei geloof ik.

*edit

Ja, 9 mei.

avatar van Rhythm & Poetry
Wat een gedrocht van een cover zeg.

avatar van Sandokan-veld
Op de bonusdisc van In Rainbows stonden de nummers MKI en MKII (Romeinse cijfers I en II), dus ik vermoed dat het eerste nummer op deze plaat MKIII is, en niet MKill

avatar van lowieke
Hells Yeaaaaaaaaaaaaaaaaah

RensZ schreef:
Nee, pas in mei geloof ik.

*edit

Ja, 9 mei.

Volgense deze bron is de fysieke release 28 maart.

avatar van Kill_illuminati
Lijkt op een jaren 80 oer Grunge-garage album cover.

avatar van lowieke
Volgens mij staan er eind van de dag al bijna 10 paginas aan comments onder dit album.

Ik vind het wel wat hebben dat we nu met de hele wereld mega siked zijn =D

Rhythm & Poetry schreef:
Wat een gedrocht van een cover zeg.

Vind het wel wat hebben. Alleen jammer van die letters.

lowieke schreef:

Ik vind het wel wat hebben dat we nu met de hele wereld mega siked zijn =D

Ik las al op een ander forum dat er al sites platlagen die het nieuws verspreidden. Geniaal toch, en dit vijf dagen van tevoren.

avatar van jellecomicgek72

Dit wordt 1 van DE muziek hoogtepunten van dit jaar!!! Cover is apart, vind het wel wat hebben.

avatar van RvS_009
Cover is afgrijselijk. het album ben ik gewoon heel benieuwd naar. Of ze In Rainbows kunnen evenaren...

avatar van hawkins
Ik vind de hoes juist de eerste echt mooie hoes van Radiohead tot nu toe, lekker kleurrijk.

avatar van jellecomicgek72
Titels van de nummers klinken goed...

avatar van De-noir
Weer lekker onverwacht, maar yes heb hier zin in

Rizz
Ik vind de albumhoes ook mooi. Verder vraag ik me af waar de tracklist is gevonden, er is nergens op internet iets over te vinden.

avatar van Eveningguard
Waar zal de titel op slaan?

avatar van jellecomicgek72
Heb geen idee, maar het klinkt vet!