Radiohead - The King of Limbs (2011)

Rock / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Bloom (5:15)
  2. Morning Mr. Magpie (4:41)
  3. Little by Little (4:27)
  4. Feral (3:13)
  5. Lotus Flower (5:00)
  6. Codex (4:47)
  7. Give Up the Ghost (4:50)
  8. Separator (5:20)
avatar van Deren Bliksem
True Love Waits ook eindelijk op CD.

UnknownPleasure
Prachtige cover

avatar van corn1holio1
Toch nog maar eens herhalen dat die tracklist absoluut nog niet bevestigd is. Het zou kunnen, maar ik acht de kans eerder klein, dat deze correct is.

Een albumversie van True Love Waits zou in elk geval niet misstaan!

avatar van Woutout
Haal die tracklist a.u.b. heel snel eraf zeg:) Dat verhaal over Radiohead.tv is een absolute fabel. Een stuk of 5 tracks (waaronder The Daily Mail zeker, i.v.m. dat newspaper concept) zou op het album kunnen staan, maar kom op.....MKIII? Fishes, Ever Weirder Species (i.p.v. Arpeggi op het vorige album)? Radiohead is iets origineler dan dat over het algemeen! Beste voorbeeld dat dit nergens op slaat is Big Boots. Dat nummer komt uit 1995 en is in die tijd regelmatig live langsgekomen. De fans vinden het een geweldige track, maar behalve in 2003 als fan request 1 maal live is het nooit meer gespeeld. Follow Me Around staat er dan weer niet op en die wordt regelmatig door Thom solo gespeeld. Kortom.......liever geen tracklist dan een foute lijkt me:)

avatar van Den7482
Wat duren de dagen nu extra lang als je normaal al naar het weekend verlangt....

Aquila
Woutout schreef:
Kortom.......liever geen tracklist dan een foute lijkt me:)

Jordy schreef:
Okee sorry, dacht dat de tracklisting echt was. Nou ja het mag voor een keertje. Omdat ik het ben

niels94 schreef:
Corrupte zooi hier.

avatar van Woutout
True Love Waits op de plaat zou kunnen, maar volgens mij is die in 2001 expres als geste naar de fans op IMBW live recordings terecht gekomen. Thom heeft meerdere keren aangegeven dat het niet lukte om daar een "full band" versie van te maken, dus was dat denk ik het compromis. Ach....als het toch zo is en ze maken er iets in de trant van Nude Ivoorheen Big Ideas) van, dan kijk ik er alweer naar uit:)

Den7482 schreef:

Inderdaad ja!!

avatar van Deren Bliksem
Het is inderdaad zo'n nummer (TLW) die niet te bombastisch moet klinken maar kaal ontzettend mooi is.

avatar van Arrie
Kan leuk worden dit, maar ik draai toch vooral de oudere albums (TB, OKC, KA) nog. HttT draai ik nooit meer, en IR zo af en toe nog een nummer. Dus ik ben ook benieuwd wat ze ervan hebben gemaakt, kan leuk worden, maar ik verwacht er niet superveel van. Maar ik denk dat ik deze week de Radiohead-albums weer eens ga draaien. Leuk als 'voorbereiding'.

avatar van Joy4ever
Zelfs een cover van Pearl Jams Present Tense ontbreekt niet! Laat maar komen dit album

Poles Apart schreef:

"The name of the new album relates to an oak tree in Wiltshire's Savernake Forest, thought to be around 1,000 years old. The forest lies around three miles away from Tottenham House, a listed country house where Radiohead recorded part of 'In Rainbows'.

The tree is a pollarded oak, referring to an ancient technique for harvesting timber for fencing and firewood. The phrase also appears in the 23rd chapter of the Qu'ran."

Zo zit het dus (bron: NME).

Zie Savernake Forest - swindon-birds.co.uk en dan naar het 3de plaatje scrollen:) The King Of Limbs:)

Lijkt me wel wat om onder die boom het nieuwe album voor het eerst te horen!

avatar van DirkM
Om de honger een beetje te stillen: een nummer dat al in 2009 gelekt is, These Are My Twisted Words. Grote kans dat het niet op het album komt, maar toch leuk om de gemoederen een beetje gaande te houden.

avatar van Yamato
Nieuw werk van Radiohead, meteen een bestelling geplaatst voor het pakket. Ik heb het geld eigenlijk niet maar hiervoor eet ik graag een paar weken een appel per dag minder.

DirkM schreef:

Deze zal ook wel op het album staan. Thom solo vorig jaar, Give Up The Ghost:

YouTube - thom yorke - cambridge - give up the ghost

Vooral die vocal loop aan het einde is prachtig:)

avatar van hallo!
Ze weten wel verdomd goed hoe ze hype moeten creëren. De rest van de week gaat nog lang duren.

avatar van midnight boom
Dit is nog eens een spectaculaire release!

avatar van corn1holio1
En nu is het afwachten wanneer ze gaan touren! Werchter misschien ...

avatar van Streup
Heerlijk dat ze het zo kort van tevoren aankondigen. Dan duurt het niet zo lang
Ik ben benieuwd of ze ook weer gaan touren.

avatar van jellecomicgek72
Ik weet het niet hoor... Maar nummers als Give Up (the) Ghost en The Daily Mail staan al heel lang op Youtube...

YouTube - thom yorke - cambridge - give up the ghost

YouTube - thom yorke - cambridge - the daily mail

lowieke schreef:
Mega siked!

Siked? Wat betekent dat nou weer

avatar van SilverGun
Mja, ik keek er ook al vreemd naar. Het zal wel staan voor "psyched".

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik ga pas luisteren als ik zaterdag mijn .wav linkje heb en de hele plaat kan luisteren. Het grote uitpakfeest kan helaas pas een week of drie later beginnen..

avatar van Koston
Haal die tracklist weg, hij klopt niet...

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
herman schreef:

Siked? Wat betekent dat nou weer

Iets in de trend van: hier ben ik super enthousiast over.

avatar van Hedser
Die tracklist

Heb hier zin in BTW!

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)

avatar van Eveningguard
Deugd lijkt me een vreselijk emotioneel nummer.

avatar van AOVV
Terwijl 'Een' mogelijk een U2- of Metallica-cover is, maar dan in 't Nederlands. Radiohead blijft toch verbazen.