Zo Moeilijk - Nieuwe Moves (2011)

Label: Top Notch

1. Intro (0:59)
  2. Doomdenkers (2:30)
  3. Talk of the Town (T.O.T) (3:40)
  4. Tuurlijk (2:27)
  5. Cirkels (3:09)

met Sticks

6. Stress / Ik Heb Je (3:44)
  7. Interlude 1 (2:27)
  8. Wij (3:00)

met Lienke

9. Kant A (3:24)
  10. Venus (4:03)

met Cedric Salah

11. Nieuwe Move [Remix] (4:51)

met Akwasi, James, Leeroy en Rico

met Sticks

20. Rijkdom (4:16)

met Akwasi en Sticks

avatar van Delars
Wat blijft dit een heerlijk album zegt
Die rustige flows passen perfect bij de beukende beats.

avatar van T.A.
Neem nou zo'n nummer als Doomdenkers, die beukende beats, dat vind ik heerlijk. Of de duistere sfeer in Tuurlijk..
Kent iemand nog andere albums met dit soort wrede rock electronic hiphop beats?

avatar van Delars
Jammer genoeg niet.

avatar van maxinator
Misschien The Cool kids?

avatar van levenvergeten
@ T.A.: edIT - Certified Air Raid Material. Hoewel het album deels instrumentaal is.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Vétte beats heeft dit album zeg . Het Nijmeegse accent stond me eerst licht tegen maar nu niet meer. Verder zijn de raps wel redelijk straatie, dus daar moet je wel van houden. Mijn favoriet is Stress, heerlijk heavy bass.

bennerd
Nou, dit moet het eerste Nederlandstalige hip-hopalbum zijn dat ik wil checken. Heb momenteel al de eerste drie nummers beluisterd, maar ik ben verre van gecharmeerd door het accent. Dan klinkt het Amerikaans Engels wel wat vlotter. Maar de beats zullen mij er wel door trekken.

avatar van niels94
Ik kan goed begrijpen dat je het accent en de aparte manier (misschien zelfs een beetje houterige) manier van flowen niet zo kan waarderen, ik zou dit dan ook zeker niet als de beste instapper voor Nederlandstalige hip-hop zien, dan zou ik beginnen met Tussen Licht en Lucht van Typhoon of Eigen Wereld van Opgezwolle. Aan de andere kant passen deze beats misschien juist beter bij jou...

bennerd
Yup, vandaar dat ik met deze begonnen ben. Ik hoorde de beat van Doomdenker en besefte pas na twee minuten dat er ook op gerapt werd. Zegt al veel. Dus het wordt gewoon even wennen.

Typhoon staat ook nog op het lijstje, maar daar blijft het voorlopig bij.

avatar van niels94
Dan zal het album Nijmeegse Modo van deze mannen je ook wel bevallen denk ik, daar zijn de beats soms zelfs nog wat 'vuiler' (als je begrijpt wat ik bedoel). Alleen vind ik dat het accent daar veel meer naar voren komt dan hier. Vind deze persoonlijk ook beter, al is Nijmeegse Modo zeker ook vet.

avatar van Stapler
T.A. schreef:
Kent iemand nog andere albums met dit soort wrede rock electronic hiphop beats?

Het productie werk van El-P wil ik je dan aanraden .

Harco
bennerd schreef:

Nijmeegse Modo checken. Sowieso vetter; veeeeeeeeel hardere beats.

avatar van Stapler
Harco weet.

Nijmeegse Modo is kwa beats inderdaad veel beter. Maar Nieuwe Moves is ook zeker het luisteren waard. Vooral de eerste 5 nummers hebben beats die hetzelfde niveau hebben als de beats van Nijmeegse Modo.

avatar van Mathough
Laatbloeiers

avatar van He$$el_01
Jaman is best wel nice. Ga dit denk ik maar even checken.

avatar van Nr.4
Tof album, al trek ik de beats net als op Nijmeegse Modo lang niet allemaal. Vind zo'n meer standaard hiphopnummer als Kant A dan ook veruit het hardst, maar toch staat er wel genoeg vermakelijks op. Die nonchalante style van Nosa en Rosco bevalt me sowieso.

avatar van niels94
Dit blijft voor mij één van de beste Nederlandstalige hiphopalbums ooit. Die hele vibe is gewoon puur genieten (Nikes ). Het maakt me niet uit wat Rosco en Nosa zeggen, de nonchalante manier waarop het uit hun mond komt zou elke tekst heerlijk maken. En als ze dan ook nog eens geregeld scherp of spitsvondig uit de hoek blijken te komen kan het helemaal niet meer op. Jammer van die enkele mindere track, verder is dit niets dan geweldig vermaak.

GCITY050
Untouchable hoor, die beat blijft t goed doen in de auto.

avatar van Nr.4
Jaman blijft toch wel heel heerlijk, Duvel
Over het algemeen wel een echt album, al vind ik de gekozen sound niet de tofste. Een track als Kant A, die er eigenlijk niet helemaal tussen past, vind ik veruit het beste, met Jaman.

avatar van ThingMan
Heerlijk album dit. Heb hem al een tijd in de kast staan en regelmatig Cirkels, Jaman, Rijkdom, Rocksterren, Talk of the Town komen dan langs. Jammer dat je niks meer van ze hoort.

avatar van Nr.4
Kant A/Classic, Rijkdom, Cirkels, Jaman, Codes: de toptracks vind ik ook echt gruwelijk, maar er staat ook behoorlijk wat op waar ik minder mee kan. Te veel in dat elektronische hoekje, wat ik vooral bij Nosa altijd minder goed vond passen. Maar toch behoorlijk met m'n kopje zitten knikken bij de luisterbeurt zojuist.