MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Nickelback - Silver Side Up (2001)

mijn stem
2,57 (267)
267 stemmen

Canada
Rock
Label: Roadrunner

  1. Never Again (4:20)
  2. How You Remind Me (3:43)
  3. Woke Up This Morning (3:50)
  4. Too Bad (3:52)
  5. Just For (4:03)
  6. Hollywood (3:04)
  7. Money Bought (3:24)
  8. Where Do I Hide (3:38)
  9. Hangnail (3:54)
  10. Good Times Gone (5:20)
  11. Chad Kroeger - Hero * (3:21)

    met Josey Scott

  12. Learn the Hard Way * (2:55)
toon 2 bonustracks
totale tijdsduur: 39:08 (45:24)
zoeken in:
avatar van Rock-Road
3,0
Dit is typisch zo'n plaat die op precies de goede tijd op het juiste moment is uitgekomen, net als de kaskraker van Daughtry.
How You Remind Me is dan de hit van deze plaat en heeft er mede voor gezorgd dat deze band zo groot is geworden als ze nu zijn.
Toch niet helemaal terecht want zo grandioos is deze plaat niet.
Het is stukken beter dan het vorige werk, maar dat deze zoveel keer verkocht werd alleen omdat How You Remind Me over 11 september moest gaan??
Gezeur...

3,

avatar
Stijn_Slayer
Tja... ik weet niet wat ik er bij moet zeggen. Vroeger vond ik Nickelback wel een leuk bandje.. Toen deze uitkwam mocht ik graag naar nummers als Never Again, How You Remind Me, Too Bad en Hangnail luisteren.. Nu luister ik het nooit meer, vind het maar een bak rotzooi. Al moet ik stiekem toegeven dat het leuk is het héél af en toe nog eens terug te horen. Ach, het kan altijd erger..

avatar
5,0
Deze plaat is gewoon erg onpopulair.
Wie rock een beetje begrijpt weet dat dit een erg degelijke plaat is...
Naar mijn mening zelfs één van de beste rock-albums van het laatste decennium...
Ik weet dat je van de maatschappij deze plaat slecht MOET vinden maar ik ben blijkbaar één van de weinigen die eerlijk punten geeft...
Kortom, als je dit album niet goed vind, dan is rock niets voor jou, ga dan pop, techno of wat dan ook luisteren;)

avatar
ElsenaarMetal
Daar ben ik het voor een groot gedeelte mee eens, maar ik vind All The Right Reasons toch beter dan deze.
Voor de rest heb je een goed punt!

avatar
5,0
Ja All The Right Reasons is idd ook heel goed...
Maar laat me niet kiezen tussen de 2 :s:)

avatar
Joy
veel onzin meneer jacobs

beste rockplaat van laatste decennium?

kheb zo het id dat je dan heel veel hebt gemist in muziekland

avatar van LucM
1,0
Ik vind het wel kort door de bocht te beweren dat je niet rock houdt als je Nickelback niet waardeert.
Ik ben een rockliefhebber maar moet daarom niet ALLE rock goed vinden. Ook binnen de rock worden er goede en slechte albums uitgebracht. "Silver Side Up" van Nickelback vind ik gewoon te clichématig, te banaal, zowel muzikaal als tekstueel. Chad Kroeger brengt weinig gevoel en afwisseling in zijn zang, hij zingt of schreeuwt in alle nummers op dezelfde manier. Toegegeven, ik het begin vond ik dit album enigszins leuk maar het ging mij snel vervelen, het is duidelijk een album met beperkte houdbaarheid.

avatar
Stijn_Slayer
hansjacobs schreef:
maar ik ben blijkbaar één van de weinigen die eerlijk punten geeft...


Zegt iemand die alles 5 sterren geeft

avatar van Will u.be
1,0
hansjacobs schreef:
Deze plaat is gewoon erg onpopulair.
Wie rock een beetje begrijpt weet dat dit een erg degelijke plaat is...
Naar mijn mening zelfs één van de beste rock-albums van het laatste decennium...
Ik weet dat je van de maatschappij deze plaat slecht MOET vinden maar ik ben blijkbaar één van de weinigen die eerlijk punten geeft...
Kortom, als je dit album niet goed vind, dan is rock niets voor jou, ga dan pop, techno of wat dan ook luisteren;)




wat een giller van een album, wie rock een beetje begrijpt weet dit

avatar
fastpulseboy
arme hans...
Wacht maar tot je iets goeds hebt gehoord (en dus niet de rest van je stemmenlijst)

avatar van kaztor
1,0
hansjacobs schreef:
Deze plaat is gewoon erg onpopulair.
Wie rock een beetje begrijpt weet dat dit een erg degelijke plaat is...
Naar mijn mening zelfs één van de beste rock-albums van het laatste decennium...
Ik weet dat je van de maatschappij deze plaat slecht MOET vinden maar ik ben blijkbaar één van de weinigen die eerlijk punten geeft...
Kortom, als je dit album niet goed vind, dan is rock niets voor jou, ga dan pop, techno of wat dan ook luisteren;)



Ik verloor je bij het woordje 'degelijke'.

avatar van Doc
1,5
Doc
hansjacobs schreef:

Kortom, als je dit album niet goed vind, dan is rock niets voor jou, ga dan pop, techno of wat dan ook luisteren;)


Hehehe.... nooit geweten dat rock niets voor mij was, maar als dat de keuze is die me rest, dan kies ik voor....... ..........wat dan ook.

avatar
Aloanator
Typisch een Nickelback cd; 90% commerciële troep en 1 wel lekker nummer, How You Remind Me (wat eigenlijk ook héél comercieel en te vaak gedraaid is). Voor dat ene goede nummer gun ik ze een 2*.

avatar van barrett
2,0
Ja typische plaat die je beluistert in je teens,... zoals ik dus bij deze dat ik er op reageer...

avatar
ElsenaarMetal
mijn teens dus:P maar ik ben ook een beetje van Nickelback afgekikt.

avatar van Beeswax
2,5
Is alleen een leuk plaatje als achtergrondgeluid... om er actief naar te luisteren vindt ik het iets te.. saai, als ik het zo mag stellen.

avatar van Killeraapje
3,5
Vandaag toch maar eens aan mijn colletie toegevoegd. Hele prettige cd voor in de auto.

avatar van lennon
0,5
How You Remind Me zorgde ervoor dat ik dit album blind kocht... had ik beter niet kunnen doen, want dat was een hele erge dikke vette tegenvaller...

En zelfs het nummer wat destijds nog zo goed klonk, verveeld me nu echt enorm.....

al met al... nul komma nul, helemaal niks... en wat de mannen hierna hebben gemaakt is alleen nog maar slechter....

avatar van LucM
1,0
Eén van mijn grootste miskopen ooit ... dit album is gewoon te slecht voor woorden! Overigens vind ik vele rock in die periode (begin jaren '00) op een bedroevend peil staan.

avatar van RogerV
0,5
Bloedeloze gladde formulerock. Muziek voor skyradio luisteraars die iets "ruigers" willen. Maar dan wel van noot tot noot gecheckt of het niet te gek wordt voor de burgerman.

avatar
PriestMaiden
Veel geluisterd enkele jaren geleden. Er zijn veel haters van deze band.
Voor mij een prima rock plaatje, ik vind de stem van Chad zeker niet slecht, maar zeker niet de beste die ik ooit gehoord heb.
Ik snap de reacties wel, dat dit erg voorspelbare muziek is, maar bij bands als AC/DC en Motörhead is dat ook. Ik ken ook veel mensen die Nickelback slecht vinden en een paar die dit dan de beste (grunge) rock band ooit vinden, ik geef ze dan meestal de tip om naar Alice in Chains of Pearl Jam te luisteren, deze bands hebben een dijk v.e. stem en muzikaal is het afwisselender als deze band.
Zeker geen meesterwerk maar zo af en toe als ik zin heb draai ik deze en kan er wel nog van genieten. Too Bad, Never Again, Just For, Good Times Gone en How You Remind Me als favoriete tracks.

avatar van lennon
0,5
PriestMaiden schreef:
Zeker geen meesterwerk.


Wel wel 4 sterren?? Dat neigt toch al wel naar een HEEL goed album...?

avatar van kaztor
1,0
PriestMaiden schreef:

Ik snap de reacties wel, dat dit erg voorspelbare muziek is, maar bij bands als AC/DC en Motörhead is dat ook.


Krijgen we die ouwe koe weer... AC/DC en Motörhead vallen in de verste verte niet te vergelijken met Nickelback. Twee bands die hoorbaar met plezier hun goesting doen, hun trouwe schare fans behouden en nog steeds talloze nieuwe fans erbij krijgen die niets willen weten van glad gestileerde nep-rock dat het goed doet bij pubermeisjes. Op deze manier kan je de BZN ook gaan vergelijken met The Rolling Stones...

avatar van LucM
1,0
Mee eens met kaztor, AC/DC en Motörhead mogen dan wel voorspelbaar zijn, ze brengen rock met bezieling en opwinding ... wat bij Nickelback ver te zoeken is.

avatar van deric raven
3,0
How You Remind Me is niet eens een slecht nummer, maar deze valt voor mij in dezelfde catogorie als Creed.

H&M seizoenskleding.
Deze ro(c)k past maar een zomer.
Het jaar later is het uit de mode.
Meer gericht voor het vrouwelijke publiek.
Een man heeft liever gewoon een tijdloze spijkerbroek zonder franje.

Eventjes leuk, maar al snel vergeten.
That's How I Remind You.

avatar
Nian
How you remind me ligt wel lekker in het gehoor maar is toch wel snel vergeten.

Voor de rest staan er niet echt noemenswaardige nummers op dit album.

avatar
PriestMaiden
lennon schreef:
(quote)


Wel wel 4 sterren?? Dat neigt toch al wel naar een HEEL goed album...?


Een album dat ik wel goed vind en af en toe opzet, maar geen meesterwerk is verdient bij mij toch wel 4*

avatar
PriestMaiden
kaztor schreef:
(quote)


Krijgen we die ouwe koe weer... AC/DC en Motörhead vallen in de verste verte niet te vergelijken met Nickelback. Twee bands die hoorbaar met plezier hun goesting doen, hun trouwe schare fans behouden en nog steeds talloze nieuwe fans erbij krijgen die niets willen weten van glad gestileerde nep-rock dat het goed doet bij pubermeisjes. Op deze manier kan je de BZN ook gaan vergelijken met The Rolling Stones...


Ik vergelijk Nickelback niet met deze bands, ik kan nog voorbeelden geven van bands die niet veel vernieuwend doen, ook ik sla AC/DC en Motörhead hoger aan als Nickelback.
Nu ja, nep-rock zou ik Nickelback niet noemen.

avatar van RogerV
0,5
ACDC en Motorhead hebben in het grijze verleden in ieder geval hun sporen verdiend en vernieuwende dingen gedaan. Dat moet je nu niet meer verwachten van artiesten die inmiddels bejaard zijn. Dat is aan jongere artiesten.

NIckelback was al vanaf dag 1 een gladgeproduceerd marketingproduct gericht op de skyradio luisteraar die "iets ruigers" wil. Het mist echt iedere geloofwaardigheid als echte rockband.

Dit is formulewerk, iedere noot is op hitpotentie gecheckt. Dat hoeft niet verkeerd te zijn maar wel als het iets anders pretendeert te zijn dan het is.

avatar van lennon
0,5
Zo, RogerV verwoord het echt zo goed...

Enough said!

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 20:20 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 20:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.