M.I.A. - Arular (2005)

Verenigd Koninkrijk / Sri Lanka
Electronic / Pop
Label: Beggars XL

1. Banana Skit (0:36)
  2. Pull Up the People (3:45)
  3. Bucky Done Gun (3:46)
  4. Fire Fire (3:28)
  5. Freedom Skit (0:43)
  6. Amazon (4:17)
  7. Bingo (3:12)
  8. Hombre (4:02)
  9. One for the Head Skit (0:29)
  10. 10 $ (4:01)
  11. Sunshowers (3:16)
  12. U.R.A.Q.T. * (2:55)
  13. Galang / M.I.A. (7:20)
avatar van vantagepoint
Een album dat niet snel saai word door de verschillende soorten beats en altijd andere geluiden & samples die je herkent in de nummers. Er staan hier echt goede nummers op en de teksten zijn ook goed geschreven. Met de nodige humor maar ook serieuze onderwerpen. Ook het tamiltijger verhaal achter M.I.A is toch ook altijd wel goed voor de nodige aandacht. Maar het album staat er en er zijn een aantal uitschieters zoals Fire Fire, Pull Up The People, Galang en Amazon. Maar de andere tracks vind ik ook van een hoog niveau. Het eerste album verdiend toch 4 sterren, maar ben nog niet goed uit wat ik het beste vind, het debuutalbum Arular of de opvolger.