M.I.A. - Arular (2005)

Verenigd Koninkrijk / Sri Lanka
Electronic / Pop
Label: Beggars XL

1. Banana Skit (0:36)
  2. Pull Up the People (3:45)
  3. Bucky Done Gun (3:46)
  4. Fire Fire (3:28)
  5. Freedom Skit (0:43)
  6. Amazon (4:17)
  7. Bingo (3:12)
  8. Hombre (4:02)
  9. One for the Head Skit (0:29)
  10. 10 $ (4:01)
  11. Sunshowers (3:16)
  12. U.R.A.Q.T. * (2:55)
  13. Galang / M.I.A. (7:20)
Rainbow
Bucky Done Gun heb ik nooit leuk gevonden maar na Galang was ik toch wel benieuwd naar de andere nummers op het album.

Arular is een geweldig album, lekker anders.
Beste nummers voor mij zijn Galang, Amazon, 10$ en Bingo.

4.5 sterren

SUPER ALBUMMMM!!!!! 4,5*

avatar van Lexicon Devil
Heeft soms veel weg van het Braziliaanse Funk

weet iemand nog meer artiesten die dit soort muziek maken?

avatar van riiiiiiiii
Santogold, Bonde Do Rolê & Rye Rye

Mr_White
Lekkere muziek. Veel vreemde geluidjes maar het klinkt allemaal geweldig.

avatar van Shinobi
Ik moet zeggen een erg lekker album om naar te luisteren, veel beter dan zijn opvolger. Lekker beats die uit je boxen komen en je bas extra aan het werk zetten, goede rhymes die je aan het denken zetten en een heerlijke flow. I love M.I.A.

4, 5 Sterren van mij.

avatar van Raul
Heel leuk album, vernieuwend en funky, maar ik vind de opvolger toch beter. Dit album drijft een beetje op de kracht van Bucky Done Gun, een van de betere hits van de afgelopen jaren wat mij betreft.

3.5 sterren

avatar van RogerV
Jaaah dit was een partijtje vet.

Een aantrekkelijke Sri Lankaanse die bot rapt in een heerlijk guerilla sfeertje. Je voelt dat benauwde, dreigende van de Zuid Aziatische jungle.

avatar van NewYorkCityLight
Leuke CD. Op het eerste gehoor doet het me zelfs nog meer dan Kala.

Nummers die er nu voor mij echt uitspringen zijn Galang en Amazon.

avatar van Emile93
Nee, dit is niet mijn favoriete album...

madonnagirl3
Vind dit toch haar beste denk ik, de rest moet ik misschien nog eens beter beluisteren. Maar dit trekt me tot nu toe het toch het meest aan.

avatar van Emile93
madonnagirl3 schreef:

Ik vind Maya, haar nieuwste album, veel beter

avatar van vantagepoint
Een album dat niet snel saai word door de verschillende soorten beats en altijd andere geluiden & samples die je herkent in de nummers. Er staan hier echt goede nummers op en de teksten zijn ook goed geschreven. Met de nodige humor maar ook serieuze onderwerpen. Ook het tamiltijger verhaal achter M.I.A is toch ook altijd wel goed voor de nodige aandacht. Maar het album staat er en er zijn een aantal uitschieters zoals Fire Fire, Pull Up The People, Galang en Amazon. Maar de andere tracks vind ik ook van een hoog niveau. Het eerste album verdiend toch 4 sterren, maar ben nog niet goed uit wat ik het beste vind, het debuutalbum Arular of de opvolger.

avatar van UK-Choonz
Lekker wijf met scherpe tegendraadse muziek. Dit is het geluid van broeierige guerilla in de jungle.

Huppelde deze dame niet mee met Madonna in dat clipje?

En nu zie ik haar bij Björk in het lijstje vergelijkbare artiesten staan.