Queen - Greatest Hits (1990)

Alternatieve titel: Red Greatest Hits

Label: Hollywood

1. We Will Rock You (2:01)
  2. We Are the Champions (3:00)
  3. Another One Bites the Dust (3:32)
  4. Killer Queen (2:59)
  5. Somebody to Love (4:53)
  6. Fat Bottomed Girls (3:02)
  7. Bicycle Race (2:59)
  8. You're My Best Friend (2:50)
  9. Crazy Little Thing Called Love (2:41)
  10. Now I'm Here (4:12)
  11. Play the Game (3:31)
  12. Seven Seas of Rhye (2:47)
  13. Body Language (4:29)
  14. Save Me (3:48)
  15. Don't Stop Me Now (3:29)
  16. Good Old Fashioned Lover Boy (2:53)
  17. I Want to Break Free (4:18)
Kan me nauwelijks voorstellen dat alle stemmers ook daadwerkelijk deze cd kennen. Heb inmiddels de eerste greatest hits uit '81 ook toegevoegd dus wellicht zijn er mensen die de vergissing inzien?

Ik ken hem wel hoor, alleen altijd genegeerd omdat ik die andere versie al had. En zag hier op musicmeter pas dat er verschil in zit. En wat voor verschil: een greatest hits zonder Bohemian Rhapsody ??!!

Inderdaad, vrij absurd natuurlijk. Ken trouwens natuurlijk wel alle nummers, maar of je dan echt mag stemmen ...? Dit album zou dus alleen al voor het ontbreken van de nummer 1 uit de top 2000 allertijden al een onvoldoende moeten scoren, maar of dat een goed criterium is weet ik niet.

PartyMarty schreef:

Daar is al eens discussie over gevoerd. Ik vind van wel, maar als er ook maar 1 nummer op staat (vaak van die extra lokkertjes) die ik niet ken dan stem ik al niet meer.

PartyMarty schreef:

Dat is een bizar slecht criterium. Je stemt toch voor de nummers die erop staan en niet voor de nummers die er niet opstaan?

BoordAppel schreef:

Ik dacht effe dat het album beoordeeld moest worden en niet zozeer de nummers. Maar zoals je kunt zien heb ik het album ook niet beoordeeld, het was slechts een vraag.

avatar van BoordAppel
Euh, ik ben je ff kwijt. Natuurlijk moet het abum beoordeeld worden. Maar maken de nummers er niet een album van? Je gaat dit album dus geen onvoldoende geven omdat hun grootste hit er niet op staat maar je geeft een cijfer voor de nummers die er wel opstaan.

avatar van Jordy
Als dé hit van een bepaalde band mist, vind ik het een erg slechte compilatie => lage beoordeling

avatar van BoordAppel
Dat vind ik erg raar. Als de rest van de cd je helemaal in vervoering kan brengen maar er staat 1 nummer niet op, dan ga m toch niet lager beoordelen??? Bizar. Bovendien vind ik Bohemian Rhapsody bij lange na niet Queens beste nummer. Dan kan het nog zo'n grote hit zijn geweest. Ook kan je van een band als Queen niet op 1 cd al hun grootste hits zetten, ze hebben er teveel gehad.

Nogmaals, ik heb dit album geen beoordeling gegeven, ook geen lage dus. Het was iets wat ik me gewoon af vroeg, een beetje hetzelfde idee als Jordy dus. Ik heb overigens wel de (in mijn ogen echte) greatest hits beoordeeld, juist omdat deze mooie nummers mij zo in vervoering brengen.

avatar van BoordAppel
Ik heb ze allebei beoordeeld, ik ken toch alle nummers, en allebei een 5 gegeven. Het is ook idd bizar dat Bohemian Rhapsody er niet opstaat. Misschien was het in de VS niet zo'n grote hit als hier?

Als ik het trouwens goed bekijk zo is dat ook het enige verschil tussen de beide greatest hits. Is het niet een beetje nutteloos om deze er ook op te laten staan?

avatar van Jordy
Ik beoordeel de compilatie, jij de muziek

avatar van BoordAppel
Tsja het gaat toch altijd nog om de muziek en niet om de compilatie, het artwork of nummers die er niet op staan. Logisch vind ik maar daar schijnen bepaalde mensen heel anders over te denken .

We Will Rock You

Dustyfan
Ik vind het juist een pre dat Bohemian Rhapsody er niet op staat. Niet dat ik dat een slecht nummer vind, integendeel, maar het kan erg overheersend zijn.

avatar van axel33
Een essentieel criterium voor een goede compilatie is dat in ieder geval de grootste hit - in dit geval dus Bohemian Rhapsody - aanwezig is. Daar dat nummer hier afwezig is, vervult 't z'n functie als compliatie dus niet naar behoren en zou 'ie van mij daardoor ook een lagere waardering krijgen, ook al staan er verder prima nummers op. Het betekent namelijk dat je een compleet ander album zou moeten kopen om dat ene ontbrekende nummer nog te krijgen en da's een slechte zaak.

avatar van BoordAppel
Maar dat maakt het album er verder niet minder om. Ik stem op de nummers die erop staan en niet op nummers die er niet opstaan.

avatar van axel33
Dan is 't ook maar beter om er 't er verder niet meer over te hebben. Beide meningen zijn immers goed verdedigbaar.

Blijft raar dat ongeveer 2 keer zo veel mensen op deze hebben gestemd dan op die uit '81, terwijl echt iedereen die ik ken die oude heeft.

avatar van starbright boy
De belangrijkste reden is denk ik dat deze veel langer op de site staat.

Wat een band, geen enkel nummer klinkt lekker. Met die verschrikkelijke zanger er in! Zonder hem zal het veel beter worden.

avatar van gemaster

?

Die zanger is juist het enige waardoor ik Queen waardeer.

avatar van HiLL

1,5*'en

Freddy Mercury is Queen!!

avatar van lebowski

1,5*'en

Rockman als jij nog met enig zelfrespect verder wil, vraag ik uitleg! Wat is er mis met de stem van FM?

avatar van HiLL
lebowski schreef:

Rockman als jij nog met enig zelfrespect verder wil

hahaha...

maar inderdaad ik vind, nogmaals dat je erg ver gaat met je oordeel. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar geen enkel nummer klinkt lekker.......

avatar van Kos
Kos
Ik vind er ook geen klap aan eerlijk gezegd.

avatar van FisherKing
0,5
lebowski schreef:

! Wat is er mis met de stem van FM?

Van alles, vooral de walgelijke uithalen. Een verschrikking voor mijn gehoor. En die enorm kitscherige nummers doen de rest.

Triestig, jullie reacties

Dit is een van de meest goede bands uit de popgeschiedenis en met zo'n argumenten komen jullie aan.
'Die verschrikkelijke zanger'...
Het waren nummers waar nog echte ware muziek in zat, rock was en toch niet het lelijke pad bewandelt, zoals hardrock. Een optreden was een feest, een ware show, een gebeurtenis.
'Verschrikking voor je gehoor'. FisherKing, je hebt Pink Floyd in je top 10 staan. In zekere zin is het beiden symfonische rock, dus ik begrijp je echt langs geen kanten.
Kitsch: Inderdaad! Kitsch alom en dat doet het hem juist! Bohemian Rhapsedy is een ballade, een barokke opera en een hardrocknummer in elkaar, en dat is waarlijk magnifieke kitsch.
Door deze cd zo waardeloos in elkaar te stampen ben je voor mij niet meer dan een persoon die muziek niet kan appreciëren. Vergeving is nimmer mogelijk.

avatar van axel33
Ben 't met je eens Xfofaxx, wat een rücksichtslos en volstrekt overdreven gehak hier wat Queen betreft!

Oké misschien overdrijf ik wat, maar het is niet mijn smaak om het zo te zeggen. En als ik zie wat ik andere voor cijfers heb gegeven dan zou ik dit zeker een 3.0 moeten geven. Zeker als je kijkt naar Britney Spears dat ik een 1,0 gaf, dan ligt dit zeker er boven uit.

Laten we het dan houden op een 2,5*'en.