Queen - Greatest Hits (1990)

Alternatieve titel: Red Greatest Hits

Label: Hollywood

1. We Will Rock You (2:01)
  2. We Are the Champions (3:00)
  3. Another One Bites the Dust (3:32)
  4. Killer Queen (2:59)
  5. Somebody to Love (4:53)
  6. Fat Bottomed Girls (3:02)
  7. Bicycle Race (2:59)
  8. You're My Best Friend (2:50)
  9. Crazy Little Thing Called Love (2:41)
  10. Now I'm Here (4:12)
  11. Play the Game (3:31)
  12. Seven Seas of Rhye (2:47)
  13. Body Language (4:29)
  14. Save Me (3:48)
  15. Don't Stop Me Now (3:29)
  16. Good Old Fashioned Lover Boy (2:53)
  17. I Want to Break Free (4:18)
Vergeet die geweldige solo na ruim 2 minuten in Bicycle Race niet.
Prachtig vind ik dat

avatar van Eddie
Dat is geen solo maar een stel fiets bellen (haha)

Eddie schreef:

Dat is geen solo maar een stel fiets bellen (haha)

Hehé,
Ik bedoel ook die solo van Brian May op elektrische gitaar.
Maar dat snap je zelf ook wel hoop ik.

Brian May's gitaarstukken zijn super

avdj schreef:

Brian May's gitaarstukken zijn super

Mee eens,
May heeft echt superstukken geschreven en uiteraard
gespeeld. Ik ben in het algemeen niet echt een liefhebber
van elektrische gitaarsolo's maar van May kan ik het absoluut
horen,geweldig!

avatar van Eddie
Brian May is zeker geen slecht gitarist, alleen vind ik hem wel erg beperkt, wat hij kan kan hij heel , maar dan ook heel erg goed. Maar dat is dan ook het enige, ik zag hem ooit eens als gast muziekant bij Motorhead, daar viel hij mij een beetjs tegen. Ik vind zijn solo's allemaal veel op hem lijken. Verder niets dan lof, hij is van invloed geweest op de hedendaagse rock muziek, (Feit of mening????? )

Eddie schreef:

Mening.
Maar wat je bedoel je er precies mee dat hij beperkt is?
Snap ik niet zo goed.

avatar van Eddie
Wat ik bedoel is dat ik hem weinig heb zien groeien of nu naar zijn solo's en gitaarspel luister van Queen, Queen II, sheer heart Attack of naar the Miracle of Innuendo, dan hoor ik weinig progressie in zijn spel, wel in de muziek in zijn geheel, maar niet in de solo's en het gitaarspel van Brian May, dit is overigens niets ten nadele van brian may, hij is ene blijft een steen goed gitarist, met een eigen stijl.

avatar van avdj
Ik vind hem persoonlijk één van de betere gitaristen die ik ken. Maar Music4Ever....maak van dat mening maar FEIT.

avatar van bloempje24
Sommige albums zijn overbodig, zoals deze. Iemand enig idee waarom dit is uitgebracht? De overige Greatest Hits, Classic Queen, Queen Rocks... allemaal compilaties.

avatar van avdj
Deze was/is voor de Amerikaanse markt

Bob Cremers
We Will Rock You en We Are The Champions en Killer Queen en Bycycle Race en Dont Stop Me Now mooie nummers van Queen.

Sorrie maar ik vind dit helemaal niks.
Maar mischien ben ik daar te jong voor(13).
Het enige nummer in die klasse is We will Rock You

avatar van HiLL
@Wack En laat dat nou net het slechtste nummer ooit zijn van de band.

avatar van Conway Twitty
Misschien is het je smaak niet?:

5,0 2Pac - Me Against the World (1995)

4,5 50 Cent - Get Rich Or Die Tryin' (2003)

5,0 Eminem - Slim Shady LP (1999)

5,0 Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)

5,0 Dr. Dre - The Chronic (1992)

5,0 Dr. Dre - 2001 (1999)

5,0 Eminem - Marshall Mathers LP (2000)

En inderdaad is 'we will rock you' 1 van de weinige nummers van Queen die ik echt niet aan kan horen.

Eens met Hill.

avatar van Arno
We Will Rock You is gewoon veel te veel gedraaid, (maar Bohemian Rhapsody ook natuurlijk) en echt afgezaagd. Dat is ook de reden waarom ik het niet echt graag meer hoor.

Ik vind het gewoon een klotenummer.

avatar van Hans Brouwer
Arno schreef:

Net zoals Hotel California van The Eagles. Twintig jaar geleden vond ik het prachtig, nu zet ik de knop om als ie weer langs komt op bijvoorbeeld Sky Radio. Toch jammer, eigenlijk

avatar van Justinx
You're My Best Friend vind ik denk ik toch wel de subliemste van Queen. Echt een geweldig nummer, maar ook minder commercieel geloof ik. Ik had eerder nog nooit van het nummer gehoord. Voor de rest is Queen verleden tijd voor mij. Nooit echt leuk gevonden ook, helaas.

avatar van Arno
Hans Brouwer schreef:

Ja, inderdaad. The Eagles vind ik nu wel nog goed, hopelijk nog lang

avatar van the viking
rayman schreef:
Ik vind het gewoon een klotenummer.

Toch niet toevallig anti- psv ?

met vriendelijke groet the viking

the viking schreef:
Toch niet toevallig anti- psv ?

ik stop nu met - met vriendelijke groet the viking

haha

avatar van Hans Brouwer
Arno schreef:

Ja, inderdaad. The Eagles vind ik nu wel nog goed, hopelijk nog lang

Nou Arno dan maar niet teveel naar Sky Radio luisteren.

the viking schreef:

Nou, We Will Rock You wordt in meer voetbalstadions gedraaid

avatar van Kikuichimonji
Goede verzamelaar hoewel de tracklist beter had gekund. Mijn favoriete Queen nummer (The show must go on) staat er bijvoorbeeld niet op. Verder hadden er wat mij betreft wat nummers af gemogen en wat nummers van Greatest Hits II en III er op. Hoe dan ook, het is nog steeds 5 sterren waard. Queen is tijdloze muziek die door alle generaties heen gaat. Mooi, mooi.

Overigens heb ik een compleet andere tracklisting dan hier gemeld heb. Ligt dat aan het feit dat ik deze CD heb uit het pakketje met alledrie de Greatest Hits cd's er in?

The Show Must Go On staat op Queen - Greatest Hits 2.
Een erg goed nummer idd!

in 1 woord geweldig

avatar van avdj
@Kikuichimonji: Heb je geen Classic Queen?

avatar van Kikuichimonji
Ik weet niet precies wat je met Classic Queen bedoelt, maar ik heb de volgende tracklist:

1. Bohemian rhapsody
14. Flash
15. Seven seas of Rhye
16. We will rock you
17. We are the champions

Ik vind het sowieso vreemd dat op hun eerste Greatest Hits volgens de Mume tracklist geen Bohemian rhapsody staat.

Edit:
ok, ik heb dus deze CD: http://www.musicmeter.nl/album/12190
Vreemd dat ze deze dan Greatest Hits I noemen, dat staat er namelijk bij mij ook op. Effe mijn top 10 aanpassen