Status Quo - Rockin' All Over the World (1977)

Label: Vertigo

1. Hard Time (4:45)
  2. Can't Give You More (4:15)
  3. Let's Ride (3:03)
  4. Baby Boy (3:12)
  5. You Don't Own Me (3:03)
  6. Rockers Rollin' (4:19)
  7. Rockin' All Over the World (3:33)
  8. Who Am I? (4:30)
  9. Too Far Gone (3:08)
  10. For You (3:01)
  11. Dirty Water (3:51)
  12. Hold You Back (4:30)
  13. Getting Better * (2:21)
  14. Hold You Back [John Eden Remix] * (5:10)
  15. Baby Boy [John Eden Remix] * (3:16)
  16. Rockers Rollin' [John Eden Remix] * (4:41)
  17. Who am I? [John Eden Remix] * (5:10)
  18. Rockin' All Over the World [John Eden Remix] * (3:50)
  19. Dirty Water [John Eden Remix] * (4:15)
  20. Can't Give You More [John Eden Remix] * (5:26)
  21. Let's Ride [John Eden Remix] * (3:04)
  22. For You [John Eden Remix] * (3:08)
  23. Too Far Gone [John Eden Remix] * (3:09)
  24. You Don't Own Me [John Eden Remix] * (3:28)
  25. Hard Time [John Eden Remix] * (4:35)
  26. Dirty Water [1st Demo 1976] * (4:14)
  27. Baby Boy [1st Demo 1976] * (2:47)
  28. Hard Time [1st Demo 1976] * (4:45)
  29. Hold You Back [Studio Demo 1977] * (3:40)
avatar van vielip
Ik snap heel goed dat als je destijds liefhebber dan wel fan was, je ernstig teleurgesteld was toen dit album uit kwam. De typische Quo sound was grotendeels verdwenen en daarvoor in de plaats kreeg je blazers, keyboard, achtergrondzangeressen en weet ik wat al niet meer. Hetzelfde geldt voor het album dat hierna komt; If you can't stand the heat. Maar als je tijdens deze tijd bent afgehaakt dan mis je toch de meer dan aardige albums Whatever you want, Just supposin en Never too late. Die dáár weer achteraan kwamen. Daarop keerde de band min of meer terug naar de meer directe en ruigere sound van voor het Live! album.

avatar van iggy
Dat zijn nog wel aardige platen die jij noemt. Maar de periode 70/76 is wat mij betreft met stip hun beste geweest. Wel ging ik vrijwel ieder jaar (periode 81/83) naar hun concerten toe. En die waren nog altijd zeer te pruimen. Kwam ook omdat Quo in die tijd nog altijd veel oudere nummers speelde. De laatste keer dat ik ze gezien heb was in meen ik 1998 (bospop). En daar was geen zak aan. Kwam mede dat ze van die verschrikkelijke medleys speelde.

Wrathchild1
Ik kan me wel volgen in bovenstaande verhalen. If you can’t stand the heat en Whatever you want zijn niet onaardig en die heb ik vooral uit vroege jeugd sentiment gekocht ( ook nog die uit 1980). Ik had ze op LP , maar eigenlijk verkwanseld (verkocht voor niks)

Met Iggy eens dat het beste werk uit de eerste helft van de jaren 70 kwam ( mijn oudere broer had Quo en Hello op LP) en goed vertegenwoordigd is op het heerlijke live album opgenomen in oktober ‘76 meen ik in The Apollo in Glasgow (?). Top ! ( die heb ik niet verkwanseld op LP ).

avatar van vielip
iggy schreef:

Was dat niet dat jaar dat eigenlijk Van Halen de afsluiter zou zijn? Maar dat dat last minute werd gecanceld vanwege een blessure van Alex? Toen kwam Quo dus op het laatste moment ingevlogen om de boel nog enigszins te redden. Was inderdaad geen al te best optreden in een nogal troosteloze ambiance kan ik me herinneren. Je had ze nog moeten zien in 2014 iggy. Met de befaamde Frantic Four line up gaven ze enkele geweldige optredens in Europa en de U.K.

avatar van iggy
Ik weet het. Dat hoef je me niet iedere keer in te wrijven, . Het verbaasde me dat (baas, eigenwijze) Francis alweer snel de stekker eruit trok met die befaamde Francis eeh Frantic tour. Maar toen ik de beelden zag begreep ik het ook wel weer. "Beter dan dit zou het niet worden, eerder slechter" vertelde de chief in een interview. Gezien de staat van Lancaster kon dat ook niet anders lijkt mij. Maar goed, ik heb ze 1 keer gezien in de originele line up. Dat verzacht de pijn dan weer.
Van Halen met Gary Cherone zou inderdaad de afsluiter zijn geweest.

avatar van jorro
artonna campaign schreef:

Klopt dit wel Jorro....heb net de/een jaarlijst van muziekkrant Oor nagekeken en daar staat dit album op 94, voor wat het waard is.

Ik heb de jaarlijst genomen zoals die bij 'Alle muzieklijstjes' staat opgenomen zie:muzieklijstjes

Die lijst kun je op twee manieren sorteren: op positie en op punten. Mij is verteld dat Oor de sortering op punten hanteerde. Het album heeft 18 punten. Als je daar van uitgaat is dat gedeeld 39e. Oor kende waarschijnlijk geen gedeelde posities en heeft alle albums met een zelfde aantal punten doorgenummerd. Dus de albums met 18 punten zitten bijv. alfabetisch in de posities 91 t/m 98 (als het er 8 zijn). Dat vond ik een vreemde benadering. Iedereen met 18 punten dient dezelfde positie te hebben.
In het lijstje wat jij voor je hebt komen als ik gelijk heb geen gedeelde plaatsen voor??