Status Quo - Rockin' All Over the World (1977)

Label: Vertigo

1. Hard Time (4:45)
  2. Can't Give You More (4:15)
  3. Let's Ride (3:03)
  4. Baby Boy (3:12)
  5. You Don't Own Me (3:03)
  6. Rockers Rollin' (4:19)
  7. Rockin' All Over the World (3:33)
  8. Who Am I? (4:30)
  9. Too Far Gone (3:08)
  10. For You (3:01)
  11. Dirty Water (3:51)
  12. Hold You Back (4:30)
  13. Getting Better * (2:21)
  14. Hold You Back [John Eden Remix] * (5:10)
  15. Baby Boy [John Eden Remix] * (3:16)
  16. Rockers Rollin' [John Eden Remix] * (4:41)
  17. Who am I? [John Eden Remix] * (5:10)
  18. Rockin' All Over the World [John Eden Remix] * (3:50)
  19. Dirty Water [John Eden Remix] * (4:15)
  20. Can't Give You More [John Eden Remix] * (5:26)
  21. Let's Ride [John Eden Remix] * (3:04)
  22. For You [John Eden Remix] * (3:08)
  23. Too Far Gone [John Eden Remix] * (3:09)
  24. You Don't Own Me [John Eden Remix] * (3:28)
  25. Hard Time [John Eden Remix] * (4:35)
  26. Dirty Water [1st Demo 1976] * (4:14)
  27. Baby Boy [1st Demo 1976] * (2:47)
  28. Hard Time [1st Demo 1976] * (4:45)
  29. Hold You Back [Studio Demo 1977] * (3:40)
Ok

Van het Status Quo forum?

avatar van vielip
Ik geloof inderdaad via een link aldaar ja. En een maat van me is relatief goed bekend met een aantal mensen die rondom Quo opereren dus daar hoor ik ook weleens iets van...

Nieuwstad
Altijd handig zo'n connectie Ben nog steeds erg benieuwd hoe dit album zou klinken met een wat vettigere productie en meer gitaren. Maar eerst zal het Live! album wel aan de beurt zijn.

avatar van vielip
Ja de produktie van dit album kan inderdaad wel wat meer ballen gebruiken!

Nieuwstad
Aan de ene kant wel ja, aan de andere kant past het ook wel bij de iets lichtvoetigere stijl die ze hier hanteren. Ik weet dat veel Quo fans dit album als het begin van het einde zien en in zekere zin is dat ook zo. Toch vind ik het een zeer geslaagd geheel en zetten ze hier een unieke, zeer herkenbare sound neer. Typisch Quo maar toch ook net even een tikje anders en das best knap. En allemaal ijzersterke, zeer catchy nummers

avatar van vielip
Ik begrijp wat je bedoeld en ik kan er ook wel een eind in meegaan. Maar echt héél goed vind ik het gewoon niet. Dan vind ik If you can't stand the heat misschien nog wel een tikkeltje beter. Die zit ongeveer in hetzelfde schuitje, zeker produktioneel gezien, als deze. Na deze 2 uitstapjes (min of meer) keerden ze trouwens wel terug qua sound vind ik met de albums Whatever you want, Just supposin' en Never too late (even de doodgedraaide hits van die albums buiten beschouwing gelaten dan!).

avatar van berken
Ik heb 'm nog eens vluchtig beluisterd, afschuwelijk zoals sommige nummers ten uitvoer werden gebracht. Ik kan me nog goed herinneren wat een ontgoocheling het was indertijd. En dat na een reeks bijna gelijkwaardige top-lp's.

Sommige nummers naderhand wel eens live gehoord, die bleken toch weer minder slecht als deed vermoeden op dit album. Toch staan er naar mijn mening ook goede uitvoeringen op zoals hold you back, welke ik hier weer zelfs beter vind dan menige live-uitvoering.

avatar van vielip
Dit jaar geen live-box en remasters van Rocking all over the world en Piledriver, maar pas in 2014
Het volgende vond ik namelijk op de officiële site:

Universal Music have put back their Quo re-issue plans until 2014 so as not to overlap with the release of the Live DVD in September. The "Status Quo Live" album is due to be issued in March next year. The 4 CD 'Deluxe Box Edition' includes the "Tokyo Quo" album and a previously unreleased soundboard recording from the gig in Sydney, Australia on the 20th November 1974. The re-mixed "Rockin' All Over The World" album and the "Piledriver" album re-issue are to be released in June 2014.

avatar van JJ&Joan
iggy schreef:
Hier begon het gedonder. Vooral de productie lag mijlen ver af van het geluid dat quo produceerde in hun heydays. Er staan nog wel enkele leuke nummers op maar ook die waren lang niet meer zo heavy en overtuigend als hun vorig werk. Ach aan alles komt een eind.

Zo voel ik het ook.
Er zit totaal geen kracht in de sound in vergelijking met hun ander seventies werk.
Wat een afknapper was dit voor mij destijds.

avatar van Faalhaas
Wanneer komt die remix nou uit?

avatar van vielip
Circuleert al een tijdje op youtube. Althans, ik heb alle nummers al gehoord via dat medium. Klinkt echt verbluffend goed (en anders!) dan het origineel vind ik. Keyboards zijn amper hoorbaar en zowel, gitaar, bas als drums (snare) klinken veel opener. Oordeel zelf:
Rocker's rollin 2015 remix

avatar van Faalhaas
Klinkt lekker! Ze gaan ook nog een minuutje langer door met raggen.

avatar van vielip
Ja klopt. Er zijn meer nummers die in de remix versie langer duren. Hold you back bijvoorbeeld. Klinkt trouwens ook stukken beter dan het origineel!

kon op youtube maar 3 nummers vinden maar die klinken geweldig ben trouwens nieuwsgierig naar can't give you more daar dat favorieten quo nummer allertijden is.

avatar van Faalhaas
Ik kon er ook maar 3 vinden, waaronder Baby Boy en dat was nou niet bepaald een verbetering..

avatar van vielip
Een slecht nummer blijft in welke mix dan ook een slecht nummer hè!

avatar van Faalhaas
Ik heb het altijd een heel leuk nummer gevonden. Ik hou van de melancholie die erin zit.

Oh sorry in dat geval

avatar van Faalhaas
Sorry voor het hebben van een andere mening? Ik ben geen Kronos die meteen op de kast zit hoor.

avatar van vielip
Nee meer sorry als in 'huh? oké er zijn dus mensen die dat nummer wél leuk vinden' of zoiets...

Vind de remaster een behoorlijke verbetering nummers komen zo beter tot hun recht. Can't give you more blijft mijn favorieten quo nummer aller tijden.

avatar van Faalhaas
Beetje mixed feelings over die remix. Je hoort sommige instrumenten veel beter op de remix, het klinkt allemaal kraakhelder en dat is natuurlijk tof.. Maar sommige details (toetsen, blazertjes, etc) zijn ook weer erg naar de achtergrond gemixt. Het karakter van een song gaat dan wat verloren vind ik.

avatar van berken
Faalhaas schreef:

Ik ken de remix niet maar zoals jij het omschrijft lijkt het me een hele verbetering.

avatar van De buurman
Ik snap wel dat Quo fans dit echt een stap in de verkeerde richting vinden. Het was denk ik mijn eerste Quo album en dan blijf je er een beetje mee besmet. Hard Time vind ik nog steeds een ondergewaardeerd nummer, en Hold You Back en het titelnummer mag ik ook nog heel graag horen.

avatar van gaucho
Naar aanleiding van mijn reactie op de verzamelaar 12 Gold Bars ben ik even gedoken in de achtergrond van Hold you back als single. Dat nummer ontbreekt vaak op compilaties, terwijl het altijd wel een live- en fan-favoriet is gebleven.
Wat blijkt? Het is in de UK helemaal niet op single uitgebracht, alleen in een beperkt aantal andere landen, zoals NL, Belgie en Duitsland. Volgens de entry op Wikipedia werd het alleen bij ons een top-10 hit. Dat verklaart waarom wij dat nummer nogal missen op verzamelaars, maar daar hebben ze in de UK natuurlijk minder last van.

Wiki merkt ook op dat het een dubbele A-kant was, in combinatie met Rockers rollin'. Dat klopt, zo wijst ook mijn originele vinyl-single uit, maar volgens mij was het toch vooral (om niet te zeggen: uitsluitend) Hold you back dat bij ons op de radio werd gedraaid.
De Engelstalige Wiki-entry van het album Rockin' All Over the World meldt dat behalve het titelnummer 'no other singles were issued from the album', maar wij weten natuurlijk wel beter . Toch gek eigenlijk, aangezien het tot dan toe (en ook daarna) gebruikelijk was dat er van elk Quo-album twee singles werden afgehaald.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Quo leverde hier de meest gevarieerde plaat tot dan toe af. Veel nummers klinken anders dan men van hen gewend is. De Lancaster-songs vallen er iig. onder, Too Far Gone heeft zelfs blazers. Geluid is wat dun, daarmee ook een relatief soft album. Rockers Rollin', het stevigste nummer, klinkt zelfs tegendraads voor Quo-begrippen. Tracks duren gemiddeld ook niet al te lang, zodat ze in een snel tempo elkaar opvolgen. Die blues van Who Am I? vind ik goed, als ook For You; een gedegen, rustig nummer van Parfitt. Van origine, goed 35 jaar geleden, kon ik buiten het titelnr. alleen de twee afsluitende tracks waarderen. Vandaag de dag behoort het tot mijn meest gedraaide Quo-albums.

avatar van jorro
Alleen al om Hold You Back krijgt dit album een dikke voldoende. Het intro van die song vind ik geweldig.
Status Quo, ook een beetje een hidden pleasure uit mijn tienerjaren, Hello blijft voor mij hun beste album, maar dit scoort toch ook 4*.
Gedeeld 39e in de jaarlijst 1977 van Oor. Verrassend wat mij betreft, maar wel terecht

Klopt dit wel Jorro....heb net de/een jaarlijst van muziekkrant Oor nagekeken en daar staat dit album op 94, voor wat het waard is. Opvallend hoge noteringen voor Foot Loose and Fancy Free van Rod Stewart en Full House van Frankie Miller, in mijn top 10 van dat jaar. Laten op die lijst zelfs Rumours, Hotel California en Heroes achter zich.

Wrathchild1
. Mja.....ieder zijn smaak/oordeel , maar deze vind ik toch wel een pak minder dan On the Level , wat mij betreft hun beste, pakkendste studio album .

avatar van iggy
Met deze plaat werd een wat minder harde weg ingeslagen. Langzaam maar zeker begon ik mijn interesse daardoor in Quo studio te verliezen.
Quo wist overigens wel vaker met erg mooie intro's op de proppen te komen.
Status Quo - Whatever You Want - YouTube