Oasis - Don't Believe the Truth (2005)

Label: Sony

1. Turn Up the Sun (3:59)
  2. Mucky Fingers (3:55)
  3. Lyla (5:10)
  4. Love Like a Bomb (2:52)
  5. The Importance of Being Idle (3:39)
  6. The Meaning of Soul (1:42)
  7. Guess God Thinks I'm Abel (3:24)
  8. Part of the Queue (3:48)
  9. Keep the Dream Alive (5:45)
  10. A Bell Will Ring (3:07)
  11. Let There Be Love (5:31)
  12. Can Y'see It Now? (I Can See It Now!!) * (4:19)
  13. Sittin' Here in Silence (On My Own) * (2:00)
  14. Pass Me Down the Wine * (3:50)
  15. Eyeball Tickler * (2:47)
  16. Rock 'N' Roll Star [Live at the Metro: Chicago, IL, 1994] * (5:31)
  17. Columbia [Live at the Metro: Chicago, IL, 1994] * (4:48)
  18. Live Forever [Live at the Metro: Chicago, IL, 1994] * (4:20)
  19. Cigarettes & Alcohol [Live at the Metro: Chicago, IL, 1994] * (4:19)
  20. Supersonic [Live at the Metro: Chicago, IL, 1994] * (5:09)
Benieuwd..

Lyla is wel OK.

avatar van titan
titan (crew)
Typisch dat dit album er al op staat, terwijl het artwork nog helemaal niet bekend is. Dit is gewoon een plaatje van de homepage van Oasis.

titan schreef:

Artwork inmiddels bekend en dus bijgewerkt

Wat_Jij_Wil
Preview...

'02 - Mucky Fingers', '03 - Lyla', ' 06 - Meaning of Soul', '09 - Keep the Dream Alive' en '11 - Let There Be Love' zijn gelekt.

En, al gehoord? Ik ben wel benieuwd, ook al ben ik alweer zowat 10 jaar Oasis-fan af...

Layla al gehoord en klonk niet slecht. Ze zijn blijkbaar nog altijd even populair. Hun concert in juni in de AB was in 7min uitverkocht...niet dat ik er had willen bij zijn hoor .

Ik had er wel bij willen zijn.

en het is mij ook gelukt

Wow, dan heb je echt geluk.

Lyla is wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Nee, ik denk niet dat dit album de grote Oasis-comeback-tour gaat inluiden, al is dat misschien een voorbarige conclusie.

kiekske
Oasis is altijd leuk dus deze cd ga ik zeker beluisteren. Lyla is heel tof.

avatar van PsychoBoyJack
Net ''turn up the sun'' beluisterd, en het beviel me wel. Ben nu wel benieuwd naar de rest van het album....

avatar van andré
Een paar keer Lyla gehoord en kreeg er kromme tenen van. Ze hadden er beter de brui aan kunnen geven na, pakweg, 3 albums. Tenminste als Lyla representatief is voor de rest van het album.

avatar van Spliffy McGreen
Dit bandje heeft de zelfde sound als van ouds! Vind het niks meer aan ! sorry voor alle oasis fans ! maar ik stap van ze af!

Ben toch meer een BLUR fan!.........

hoe kunnen mensen hier al iets over zeggen? terwijl de cd nog niet uit is? piraten! ik wacht gewoon netjes op de release!

goed zo knul

De eerste twee albums sloegen bij mij erg goed aan. Tegenwoordig draai ik ze zelden, en als ik het doe gaat dat skippend. Desondanks vind ik die albums wel degelijk van behoorlijke kwaliteit (heb ze ook hoog gewaardeerd). Alles wat daarna kwam geloofde ik wel.
Nu maar weer eens een poging aan dit nieuwe album gewaagd: en het boeit me matig. Nog even dreinerig, nog even zeurderig. Het rockt wel, maar het raakt niet. En dat laatste zal toch ook moeten gebeuren wil ik een cd wat hoger waarderen dan een magere 3 *.

avatar van rzasa
Te beluisteren op de luisterpaal, in z'n geheel.

avatar van Eddie
Ik ben best benieuwd naar deze plaat, Persoonlijk vond alleen 'what's the story...' de moeite waard, daarna waren ze voor mijn gevoel veel te veel bezig met ruzien en roepen dat ze de allerbeste band ter wereld waren en het Quoten van Beatle uitspraken. Heb ik altijd jammer gevonden want ik vond 'Whats the story...' altijd een erg mooie plaat gevonden. Ik heb gehoord dat ze met deze weer wat meer die kant op gaan (laten we het hopen).

loserkid
in de krant 2 recensies gelezen: oasis en gorillaz. gorillaz is veel beter en afwisselend terwijl oasis steeds hetzelfde blijft zingen.

respect voor beide groepen

het laatste nieuws: don't believe the truth 6/10, demon days 9/10

Een zeer, zeer matige plaat. Eentonig, gemakzuchtig en zelfingenomen. Een nieuwe lopende band plaat van misschien wel de meest arrogante "artiesten" op deze aardkloot.

avatar van tevelenco
Geweldige nieuwe plaat van oasis.
Met veel sterke en afwisselende songs.
Mijn favorieten zijn Keep the dream alive , love like a bomb ,the importance of being idle en part of the queue.
Met afstand de beste en meest arrogante rockband van het moment.
OASIS RULES !!!

avatar van Kos
Kos
Mwa, mwa...varieert tot aardig rockend (Liam's stem ) tot erg routineus.

Zal het nog wat vaker moeten beluisteren denk ik.

avatar van titan
titan (crew)
Het nieuwe album van Oasis is wat mij betreft een echte no-nonsense plaat die prententieloos is (voor Oasisbegrippen dan he ) en lekker wegrockt. Mucky fingers stampt lekker door, de single Lyla is ook een prettige rocker en in het korte the meaning of soul toont de band zich wederom van haar stevigste kant.

Een ander voordeel is dat de kwaliteit van de songs heel gelijkmatig is. Waar op de vorige drie albums van Oasis (de een wat meer dan de ander) wat zwakke broeders aanwezig waren is dat op dit album niet het geval. Echte krakers als de nummers van hun eerste twee albums ontbreken daarentegen ook grotendeels, al mogen nummers als The importance of Being Idle, Keep the dream alive en Let there be love tot het beste werk van Oasis gerekend worden. 3,5* al met al.

Kos schreef:

Mwa, mwa...varieert tot aardig rockend (Liam's stem ) tot erg routineus.

Zal het nog wat vaker moeten beluisteren denk ik.

Heb ik ook. 'Geweldig' zal hij voor mij niet worden, dat weet ik al wel.

Verrassend sterke come-back van Oasis.
De songs zijn weer verfrissend en zitten weer vol energie. Nu vind ik niet elk nummer even sterk, maar het geheel mag er zeker wezen, ze hebben er echt weer eens de tijd voor genomen een goed produkt neer te zetten.
Toch kan deze cd niet tippen aan hun eerste 2, maar dat is persoonlijk.
Mijn favoriete nummers zijn: Turn up the sun, Lyla, Love like a bomb, en The meaning of soul.

avatar van HiLL
Lyla vind ik steeds lekkerder worden..

Recensies van het concert in de AB in de Volkskrant en De Morgen gelezen. Ze waren niet echt positief...

avatar van Zachary Glass
Bloompje schreef:
Recensie van het concert in de AB in De Morgen gelezen. Ze waren niet echt positief...

Huh?? Hebben wij wel dezelfde krant gelezen?

Ik bedoel: drie van de vijf sterren? Is dat "niet echt positief"? Akkoord, het is niet cum laude meer. Maar de afsluitende zinnen waren toch best Oasis-vriendelijk.

Het was best een goed concert. Noel loopt natuurlijk het podium na een paar nummers af omdat hij niet tevreden is over het geluid van zijn microfoon. (dit kwam mij aardig gespeeld over). Ze speelde van alle albums wel wat nummers en het geluid was meestal van goed kwaliteit. Er hing een goede sfeer in de zaal.

minpunten waren dat Liam niet goed te verstaan was bij het zingen, en dat het geluid de hele avond net iets te hard stond.

avatar van Eddie
Ik heb de plaat beluisterd en op het eerste gehoor klink hij lekker, leuke song en lekker pakkend. Ik zal in de lopp van de week een cijfer geven, als ik hem wat vaker heb gehoort zal wel ergen rond de 3 of 3.5* worden.