Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two (2011)

Label: Capitol

1. Make Some Noise (3:30)
  2. Nonstop Disco Powerpack (4:09)
  3. OK (2:49)
  4. Too Many Rappers [New Reactionaries Version] (4:51)

met Nas

5. Say It (3:25)
  6. The Bill Harper Collection (0:24)
  7. Don’t Play No Game That I Can’t Win (4:11)

met Santigold

8. Long Burn the Fire (3:33)
  9. Funky Donkey (1:56)
  10. The Larry Routine (0:30)
  11. Tadlock’s Glasses (2:19)
  12. Lee Majors Come Again (3:43)
  13. Multilateral Nuclear Disarmament (2:54)
  14. Here’s a Little Something for Ya (3:08)
  15. Crazy Ass Shit (1:56)
  16. The Lisa Lisa / Full Force Routine (0:48)
  17. B-Boys in the Cut *
  18. Pop Your Balloon *
avatar van thelion
Ja ja....

Op Hot Sauce Committee Part 1 wachten we al vanaf september 2009 en die is er nog steeds niet (men zegt april van dit jaar)

Hopelijk gaat het met deze ook niet zo lang duren.

avatar van coldwarkids
Ach ze hebben tijd genoeg er voor gehad om deze tussendoor te maken. misschien hebben ze ook ondertussen wel een derde.

avatar van Kill_illuminati
Wat een cover! Ik had alles behalve dit verwacht.

De Morgen

Rappende bleekscheten waren het zeker, maar Beastie Boys hadden meer street credibility en muzikaal talent in hun kleine teen dan heel wat zwarte rappers vandaag in hun hele zelfverheerlijkte lijf.

'Make Some Noise' is onbeschaamd old skool en zo aanstekelijk als met je bloot gat in een nest rode mieren gaan zitten.

Denk dat ik dit album begin mei maar ga kopen

avatar van donmarko22
Waar is part 1 ineens gebleven?
Heeft iemand 'm van mm afgehaald omdat het hele feest niet meer door gaat?

avatar van thelion
donmarko22 schreef:
Waar is part 1 ineens gebleven?
Heeft iemand 'm van mm afgehaald omdat het hele feest niet meer door gaat?

Daar lijkt het idd wel op part 1 is ook niet meer te reserveren bij oa cdwow, bol en amazon
De release datum van part 2 is ook al weer 10 dagen naar achteren verschoven is nu 13 mei 2011.............

krijg er een hard hoofd in dat dit 2 luik nog gerealesed gaat worden.

thelion schreef:

krijg er een hard hoofd in dat dit 2 luik nog gerealesed gaat worden.

De Boys zelf snappen het ook niet meer helemaal geloof ik...

Pt. 2 is pretty much done. Basically we were making ...Pt 1, had too many songs, so we recorded some more songs. Which sounds bizarre but it actually worked out, because it made it clear to us which songs were going to be on ...Pt 1. Then we had this whole other album of songs: ...Pt 2. ...Pt 1's going to be your regular CD in the stores and to download, but ...Pt 2 is going to be released in...we're still figuring it out, but a different way. More of a 2009 style. You could get in the shower one day and, boom, all of a sudden you're showered with MP3s. Or we might send people a seven-inch every few weeks, so you have a whole box set.

In what can only be described as a bizarre coincidence, following an exhaustive re-sequence marathon, Beastie Boys have verified that their new Hot Sauce Committee Part 2 will be composed of the same 16 tracks originally slated for inclusion on Hot Sauce Committee Part 1. The record (part 2 that is) will be released as planned in spring 2011 on Capitol. The tracks originally recorded for Hot Sauce Committee Part 2 (which now are actually back on Part 1) have now apparently been bumped to make room for the former Hot Sauce Committee Part 1 material. Wait, what?

"I know it's weird and confusing, but at least we can say unequivocally that Hot Sauce Committee Part 2 is coming out on time, which is more than I can say about Part 1, and really is all that matters in the end." says Adam "MCA" Yauch. "We just kept working and working on various sequences for part 2, and after a year and half of spending days on end in the sequencing room trying out every possible combination, it finally became clear that this was the only way to make it work. Strange but true, the final sequence for Hot Sauce Committee Part 2 works best with all its songs replaced by the 16 tracks we originally had lined up in pretty much the same order we had them in for Hot Sauce Committee Part 1. So we've come full circle."

avatar van Kill_illuminati
Ze hebben gewoon moeite met kiezen, een luxe probleem is dat. Hadden maar meer rappers tegenwoordig moeite met het selecteren van kwaliteit materiaal.

avatar van Chimpz
Geheel tegen mijn verwachtingen in is die nieuwe single toch retevet. Plots wel heel curieus naar het nieuwe album.

k.grubs
nieuwe single Make some noise op hun eigen Beastie Boys Tumblr

avatar van Demolisher
Make Some Noise klinkt heel vet en Too Many Rappers is ook heel aardig. Erg benieuwd!

avatar van Edwynn
Tof nummer dat Make Some Noise.

Maar wat een waaanzinnige videoclip. Echt gelachen.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb nu twee nummers gehoord namelijk Make Some Noise en Say It. Beide erg gave nummers en ik zag dat je het album een soort van kan streamen. Je ziet een luidspreker waar het album doorheen wordt geschald. Heeft iemand dat dan opgenomen, TheLegacy?

avatar van Kill_illuminati
Make Some Noise is ouderwets vet! Echt zo'n nummer dat het best goed kan gaan doen in het hedendaagse uitgaansleven, anders wel een remix.

avatar van niels94
Heb ik hét zomerplaatje gevonden? Misschien Make Some Noise klinkt alvast lekker, nou de rest nog beluisteren. Had dit overigens tot een uur geleden niet zien aankomen. Ken verder niks van deze jongens, hoewel ik er veel over gehoord heb, zal ik misschien eens gaan doen.

avatar van Don Cappuccino
Dit kan wel eens echt mijn zomerplaatje gaan worden, hier word ik wel vrolijk van. Heerlijk funky, gave raps! Make Some Noise is echt een hele goede opener en zet gelijk de toon voor de rest van het album. Nog geen beoordeling omdat ik hem nog maar een keer heb gehoord. Maar ik denk nu 3,5 ster of misschien wel 4.

avatar van niels94
Het is veelal al gezegd: relaxt, funky plaatje met een old school feel die het goed gaat doen in de zomer

De lek- en downloadberichten verwijderd en per ongeluk ook een bericht van Gloeilamp dat boven het eerste lekbericht stond.

herman schreef:

Maar die ene stem laat je wel lekker staan ?

avatar van Rhythm & Poetry
Waarom niet, de plaat is gewoon al te vinden op het internet.

Overigens vind ik het niet al te best. Het enige wat ze nog doen is teruggrijpen naar het oude geluid. Het punkerige imago komt dermate gedateerd over dat ik het ook niet geheel serieus kan nemen. De twee nummers met de gastbijdrages zijn met afstand de leukste tracks, Nas rapt de heren naar een andere planeet - wat knap is aangezien Nas normaal gesproken niet op dergelijke beats rapt en de heren van Beastie Boys vrij weinig anders gewend zijn.

avatar van niels94
Heb hem nu wat vaker beluisterd. Over het algemeen een lekker zomers niets-aan-de-hand plaatje. Lekker funky beats vooral. Wat de raps betreft is het niet heel hoogstaand, ik versta veelal niet eens wat ze zeggen door onduidelijk rappen of stemvervorming, of ik moet erg mijn best gaan doen, en wat ik zo af en toe wel opvang klinkt weinig speciaal. Maar ik luister ook niet naar deze muziek voor de lyrics, maar voor die lekker zomerse sound, die goed neergezet wordt. Het gemiddelde niveau is echter niet bijster hoog, maar het album kent enkele hoogtepunten: het heerlijke Make Some Noise en mijn absolute favoriet, Too Many Rappers met Nas, wat echt een geweldig nummer is die deze zomer vaak voorbij gaat komen. Het niveauverschil tussen Nas en de Beastie Boys is, zoals R&P, wel erg duidelijk maar niet storend, vind ik. Nas heeft zich erg knap aangepast en gaat volledig mee in de Beastie Boy sound. Het is verder geen album dat stof zal doen opwaaien of veel bijdraagt, maar dat hoeft ook niet. Al met al vind ik dit album toch nog 3,5* waard, de tijd zal uitwijzen of de houdbaarheidsdatum van dit zomerse album lang genoeg is.

avatar van MAS
MAS
Woow helemaal vergeten dat dit zou uitkomen. Vandaag even checken

herman schreef:

Ik dacht al dat ik hier iets neer had gezet
Ik heb de plaat nu voor de eerste keer beluisterd en ik moet zeggen dat ie toch wel erg vet is!
Ik vind Make Some Noise nog steeds de beste, maar de meeste nummers zijn er sterk.
Deze blijft de rest van de dag nog aan staan,
stem volgt.

avatar van sheep67
Too Many Rappers gaat voor de 4e keer in de repeat.

avatar van niels94
Heerlijk nummer is dat, hè

avatar van sheep67
Steekt toch wel boven de rest uit .
Track 7 Don't Play No Game ook wel lekker in het gehoor liggend nummertje.
Voor de rest middelmatige nummers maar wel lekker funky en herkenbare Beastie Boys composities.
Maar nooit zullen ze het debuut overtreffen.

Too Many Rappers is idd erg lekker
Samen met Make Some Noise en Say It mijn favorieten.

avatar van Chimpz
En dat retevette Lee Majors Come Again dan?

avatar van Gloeilamp
Inderdaad ook een heerlijk nummer