Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two (2011)

Label: Capitol

1. Make Some Noise (3:30)
  2. Nonstop Disco Powerpack (4:09)
  3. OK (2:49)
  4. Too Many Rappers [New Reactionaries Version] (4:51)

met Nas

5. Say It (3:25)
  6. The Bill Harper Collection (0:24)
  7. Don’t Play No Game That I Can’t Win (4:11)

met Santigold

8. Long Burn the Fire (3:33)
  9. Funky Donkey (1:56)
  10. The Larry Routine (0:30)
  11. Tadlock’s Glasses (2:19)
  12. Lee Majors Come Again (3:43)
  13. Multilateral Nuclear Disarmament (2:54)
  14. Here’s a Little Something for Ya (3:08)
  15. Crazy Ass Shit (1:56)
  16. The Lisa Lisa / Full Force Routine (0:48)
  17. B-Boys in the Cut *
  18. Pop Your Balloon *
Met de aanschaf van een BB plaat koop je toch voor ene heel groot deel ook image, men heeft zich allang onsterfelijk gemaakt met platen als check your head en ill communication en uiteraard dikke clips als oa die van sabotage

BB is gewoon heel koel en dat het muzikaal allemaal wat minder is doet daar niets aan af

avatar van Don Cappuccino
Ik ga een halfje omhoog, een van de leukste albums uit 2011 tot nu toe en echt mijn zomeralbum. Make Some Noise is zo´n goede opener, gelijk dat funky loopje en de raps en je weet dat het goed zit! De instrumentals zijn echt heerlijk, de bassen lekker diep en funky. Lee Majors Come Again is juist een heel gaaf nummer. Van begin tot eind ligt hij gewoon heerlijk in het gehoor.

avatar van AOVV
Er staan wel enkele lekkere nummers op, maar zoals enkele anderen al hebben gezegd, is een heel album van Beastie Boys wat teveel van het goede voor mij. Niet dat ik iets heb tegen Beastie Boys, maar ik ga me soms wel irriteren aan de manier van rappen. De producties zijn niet zo slecht, vind ik, maar voor een betere beoordeling wacht ik nog enkele luisterbeurten af. Het zou zomaar eens kunnen omslaan, met dit plaatje.

avatar van {P1982}
Wat is Too Many Rappers toch een snoeihard nummer! Favoriete track van de plaat, en toch maar een 4,5.

avatar van bver
Ik had echt geen hoge verwachtingen, maar wat een meevaller!

Heerlijke groove, boeiende producties en leuke effectjes die regelmatig een glimlach op de lippen toveren.
De raps blijven idd niet altijd even interessant, maar laat dat de pret niet bederven!

Beastie Boys are back in town!

avatar van siepie
Malle schreef:

Muzikaal wat minder???? BB is muzikaal juist top! Het zijn geweldige muzikanten. Natuurlijk zit er een plaatje achter van koele mannen en zijn ze ook op andere artistieke vlakken erg goed bezig.
Van mij mogen ze mijn nieuwe album inspelen en produceren....

avatar van KILLERBEE99
Don’t Play No Game That I Can’t Win

Eerste album dat ik van de heren hoor. Wel leuk maar nergens echt hoogstaand!

FightForMore
Vanwege het feit dat ik net terug ben van een uitwisselingsproject van zes weken, en dat daarom mijn hersenen niet voor de volle 100% werken, blijft mijn review op zich wachten. Gelukkig kan ik nu al een cijfer plakken op dit geweldig album die de Beastie Boys hebben uitgebracht. 'Make Some Noise' en 'Too Many Rappers' zijn de nummers die er uit springen en zich mogen wagen voor de award van beste hip-hop nummer van 2011. Voor het algemeen is dit een geweldige plaat die best een 4,5 verdient.

avatar van tsjong
De volledige versie van Make Some Noise is geweldig.

Mr_White
The Beastie Boys kunnen het nog steeds. Erg toffe party muziek met lekkere beats en die heerlijk absurde rhymes.

avatar van HH_Fantastic
Gisteren Make So Noise op de radio gehoord, geweldig nummer dat me deed smaken naar meer. Het hele album zal straks beluisterd worden Er zijn ook bonustracks die ik er nog niet bij zie staan..

avatar van Jordipordie
Eindelijk weer een CD die ok is van de heren. Niet zo geniaal als ze kunnen zijn maar de lijn is weer stijgende!

avatar van goldendream
De BB vind ik een foltering voor het gehoor. Ze bezig zien is al even walgelijk. Dit is subjectief, maar wel gemeend.

avatar van Deren Bliksem
Je bedoelt om de Beastie Boys live te zien? Dat is geweldig juist, ze geven heerlijke optredens weg. Altijd feest met die gasten.

En dit album: I really need to ch-ch-ch-check it out, what's it, what's it, what's is all about. (dit is een passage van de BB, vergeef mij deze uitspatting)

avatar van goldendream
Zowel hun clips als live: 3 ergerlijke gasten.

avatar van Deren Bliksem
Ik vind het persoonlijk een verademing als acts, zoals de Beastie Boys, zichzelf niet serieus nemen en zich bewust ook op die manier zich persifleren. Vooral in dat genre zijn ze wat dat aangaat onderscheidend.

Maarr.. cliché-alert: meningen verschillen natuurlijk.

avatar van Banjo
Een hele pakkende cd! met lekkere frisse nummers..
en gelukkig zit het 'oude' geluid er ook weer in..

4 sterren!

avatar van Banjo
{P1982} schreef:
Wat is Too Many Rappers toch een snoeihard nummer!

dat valt toch wel wat mee...

avatar van AOVV
'Too Many Rappers' is wel m'n favoriet op deze plaat. Het klinkt allemaal goed, en doet het ook goed in deze zonovergoten periode, maar meer doet het voor mij ook niet. Qua flow vind ik Beastie Boys niet meteen top, dat hoor je ook in 'Too Many Rappers', wanneer Nas hen wegblaast. Dat zal volgens mij wel nooit goedkomen tussen Beastie Boys en mij, maar aan de andere kant zit het wel goed. Zomerse producties, typisch zonnige vibe en een passende titel.

3 sterren

avatar van FCEstebandido
Misschien wel het beste BB album. Wat een geweldige bassline in Multilateral Nuclear Disarmament,

avatar van Ernie
bij de daft punk stem van OK knalt er toch altijd direct een feestje los in de auto wat een geniale track

avatar van Ernie
FCEstebandido schreef:

Wou echt dat ze er zo nog een paar instrumentals hadden opgezet!

avatar van Madjack71
Toch wel knap om 29 jaar na hun debuut met zo een energiek album op de proppen te komen. Door de jaren heen hebben ze ruimschoots bewezen meer te zijn dan hetgeen waar ze bij het grote publiek om bekend zijn...Fight for Your Right en No Sleep till Brooklyn 25 jaar geleden.
Zelf heb ik nooit echt iets gehad met de Beastie Boys, maar blijkt toch dat de heren naast een potje fiks rappen ook nog hun instrumenten goed beheersen. Hoe dan ook, was zelf wel benieuwd hoe ze anno 2011 zouden klinken...voor mij is daarvan 45 minuten toch net iets teveel van het goede, beetje vermoeiend is het wel.

Hendrik68
Overall toch een lekker album. Uiteraard vind ik Too Many Rappers ook een van de beste. Funky Donkey vind ik ook erg grappig. Make Some Noise natuurlijk. Ook een enkel minder nummer zoals Tadlock's Glasses. Ik deel de kritiek dat een heel album wel vermoeiend is. Het is niet echt relaxed, maar over het algemeen als je het van tijd tot tijd langs hoort komen is het prima te doen. Ik vind het altijd wel lekker, van die lui die het allemaal niet te serieus nemen. Het niet belangrijker maken dan het is. Ben benieuwd hoe ze over 20 jaar klinken. Op zeker dat ze dan nog bestaan.

avatar van Weirdo Wizzy
Heerlijke cd van de Beastie Boys en ik durf zelfs te zeggen dat ik deze hun beste vind (nu al!). Ik heb de eerste vier albums van de boys ook.

Het album begint gelijk al heerlijk met Make Some Noise. Erg logisch dat ze deze als eerste single hebben uitgebracht, want hij pakt je gelijk. Too Many Rappers vind ik ook een lekker rauwe hiphoptracks en Nas zijn bijdrage is erg goed. Dat kan ook worden gezegd van Santigold. Erg leuk dat de Beastie Boys eens reggae-achtig nummertje maken. Het pakt erg goed uit want het is één van mijn favorieten van de cd.

Lee Majors Come Again is ook een heerlijk punkachtig nummer. Ze hebben dit wel eens vaker gedaan maar nooit zo goed als nu. En gelukkig krijgen we ook nog even een ontzettend goede instrumental voor onze kiezen. Jammer dat ze niet meer instrumentals op dit album hebben gezet, want ik vind ze vaak erg lekker en een goede afwisseling tussen hun over het algemeen drukke nummers. Maar echt reden tot klagen heb ik niet want ik vind echt alle nummer variëren van zeer goed tot geweldig.

Overigens vind ik de reacties hier nogal tegenvallen (ieder zijn mening natuurlijk ). Maar het probleem wat ik bij eerdere Beastie albums had was dat het nooit de volle speelduur de aandacht vast kon houden bij me. Dat is ze met dit album wel gelukt. Drie kwartier is een prima speelduur voor een album als dit. Genoeg variatie in de nummers ook en alle stijlen die de Beastie Boys door de jaren heen hebben gebruikt komen hier aan bod (met vreemde geluidjes tussen door en meer van dat). Toch heeft het album een eigen sound over zich. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Beetje spacy futuristisch misschien? Muzikaal is het gewoon weer top en hun rapstijl moet je van houden en ik hou ervan!

4,5 ster

avatar van Stalin
Heeft iemand de video voor Don't Play No Game That I Can't Win al gezien ?

This video marks the sixth collaboration between Jonze and the Beasties, who have worked together off and on for 18 years. Perhaps their most notable previous collaboration is the classic '70s cinema-inspired "Sabotage" video. This time, however, not one actual Beastie Boy appears in the video. The band, as well as Santigold, audience members, and assailants bent on destroying the Beastie Boys, are portrayed as action figures.

Trouwens, ook deze mash-up van Sure Shot met beelden van Sesamstraat is erg goed gedaan

avatar van Thomas91
Beastie Boys, altijd leuk. Luisterde het veel in mijn eindexamenperiode een paar jaar terug. Gaat vaak met fases, dan weer erg intensief, dan weer een half jaar niet. Hoewel dat voor wel meer muziek geldt.

Dit album is ook weer prima. Zeer herkenbaar Beastie Boys met hun geschreeuw en typische beats. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het chaotische herrie vinden, maar het luistert ook wel erg lekker weg vind ik. Elke keer als ik dit album hoor, wil ik hem nog een keer luisteren. Energie, opzwepend en soms ook lekker hard of komisch. Voor mij geen bijzonder album in hun oeuvre, maar meer een prima aanvulling. Niks geks (of juist wel), eigenlijk gewoon wat je kunt verwachten en dat doen ze netjes.

avatar van IllumSphere
Eén van de heerlijkste hip-hop platen van 2011, alles klopt gewoon. Favorieten zijn 'Make Some Noise, Too Many Rappers en Don’t Play No Game That I Can’t Win.

avatar van bart1989
Alles meer dan OK met dit album!
Dat is meteen ook het beste nummer van de cd volgens mij.

Ze bewijzen dat ze het nog steeds kunnen en halen enkele heerlijke beats en lyrics uit de kast.
Met als hoogtepunten: Lee Majors Come Again, Multilateral Nuclear Disarmament en het eerder vermelde OK.

Een degelijke 3,5 en misschien een plaatsje in mijn top 10 van 2011?

avatar van Weirdo Wizzy
Dit album gaat dus mooi naar de volle mep. Beastie Boys vind ik altijd geweldig, maar met dit album bewijzen ze constant te boeien. Daar waar hun jaren 90 albums nog wel eens een inkakmomentje hadden.

avatar van james_cameron
Laatste album helaas van het tegendraadse drietal, al was dat destijds niet de bedoeling. Met het overlijden van MCA in 2012 kwam er ook direct een einde aan de band. Gelukkig is dit laatste wapenfeit een schot in de roos. De gebruikelijke lekkere cocktail van hiphop, funky electronica en rock is te horen, maar het materiaal doet net wat frisser en energieker aan dan dat op de vorige paar albums. Is en blijft een leuke band. Ik mis ze in ieder geval.