Kate Bush - Director's Cut (2011)

Label: Fish People

1. Flower of the Mountain (5:15)
  2. Song of Solomon (4:45)
  3. Lily (4:05)
  4. Deeper Understanding (6:34)
  5. The Red Shoes (4:58)
  6. This Woman's Work (6:30)
  7. Moments of Pleasure (6:32)
  8. Never Be Mine (5:05)
  9. Top of the City (4:24)
  10. And So Is Love (4:21)
  11. Rubberband Girl (4:37)
avatar van Gert1980
Tja... Toen deze plaat destijds werd aangekondigd was ik heel enthousiast, de titel, het concept... Ik wit het zeker, dit ging míjn album worden. Maar dat werd het helaas niet.
Kate doet hier veel moois, dat doet ze sowieso op ieder album, maar wat mij betreft waren de nummers die ze hier onder handen heeft genomen al goed zoals ze waren.
En waarom moest zij anno 2011 This Woman's Work uitspreken als This Woman's Weuook? Viel me overigens op Aerial ook al op dat ze woorden soms anders uitsprak dan in het verleden. Wellicht heeft ze dit van Tori Amos geleerd, die had dit ergens rond 2000 ontdekt en tot ergernis van velen compleet eigen gemaakt. Ik vind dat dus niet mooi.
Maar ik zal Kate meteen verdedigen en toegeven dat This Woman's Work nog steeds een heel mooi nummer is in deze nieuwe versie.

Director's Cut vorige week eindelijk op vinyl aangeschaft, omdat ik Kate uiteindelijk toch compleet wil hebben op LP. Ergens hoopte ik dat de warme klanken die vinyl met zich meebrengt (muziek op vinyl is toch hoe muziek bedoeld is) het album in waarde zou laten stijgen, maar helaas.
Feit is gewoon dat dit album mij nergens ondersteboven krijgt, iets wat The Sensual World en The Red Shoes mij met gemak krijgen. Die laatste behoort trouwens tot mijn favoriete albums. And So Is Love was voor mij altijd al perfect, maar de versie op dit album vind ik stukken minder boeiend. Jammer dat Kate hier anders over dacht. En Rubberband Girl is hier gewoon lelijk. Deze versie verdient pas een director's cut.

Voor mij blijft dit een hit & miss album

Ok . Als ik dit lees, ben ik terug aan het twijfelen om deze te kopen. Ik heb alle studio platen en tja Kate is een klasse apart. Omdat deze plaat herwerkingen zijn van haar nummers , heb ik zo mijn twijfels ........

avatar van Gert1980
TONYLUNA het is voor de echte liefhebber zeker wel een toevoeging. Slecht wordt het pas bij het laatste nummer, dus je kunt de plaat nog altijd afzetten na And So is Love.

Ik ben het gewoon niet eens met Kate haar redenen om deze nummers te verbeteren, er viel voor mijn gevoel niets te verbeteren. Maar koop het album en beschouw het als een soort live optreden zonder publiek.

avatar van GrafGantz
Gert1980 schreef:

Ja, ik vroeg me destijds serieus af of ik al die jaren blijkbaar een spjaakgebjek had gemist bij een van m'n favoriete artiesten, maar dat bleek dus iets recents te zijn. Geen idee waar het vandaan komt, lijkt wel alsof ze een slechtzittend kunstgebit of iets van die strekking heeft. Heel vreemd en niet echt fijn om te horen.

GrafGantz schreef: