Black Country Communion - 2 (2011)

Label: Mascot

1. The Outsider (4:23)
  2. Man in the Middle (4:35)
  3. The Battle for Hadrian's Wall (5:10)
  4. Save Me (7:42)
  5. Smokestack Woman (5:10)
  6. Faithless (5:10)
  7. An Ordinary Son (7:58)
  8. I Can See Your Spirit (4:11)
  9. Little Secret (6:59)
  10. Crossfire (6:03)
  11. Cold (6:55)
avatar van Metal-D78
Ozric Spacefolk schreef:
Zo mogelijk nog beter dan het debuut.

Puntiger, hoekiger, harder.

Minder jams, meer hardrock. Lekker hoor die Bonham.

Yep, klopt als een bus. En ook nog een heel stuk beter dan de laatste.

Bonamassa is er uit gestapt, lees ik op de wiki pagina van BCC. Afwachten of er nog steeds een BCC is.

avatar van glenn53
Heel, heel jammer. Joe Bonamassa kiest voor zichzelf, mag natuurlijk, maar ik ga er voorlopig niet meer naar toe met die prijzen voor een kaartje.

avatar van jailhouserocker1
Er staat op "lords of metal" een interview van Bonamassa waarin hij aangeeft waarom hij weg is gegaan. Één ding is in ieder geval duidelijk: hij is er helemaal klaar mee.

jailhouserocker1 schreef:

Ben al opzoek gegaan naar dat interview, maar kan niks vinden.

avatar van jailhouserocker1
bij "nieuws" staat het bijna halverwege. Item begint met "BLACK COUNTRY COMMUNION"

Het staat ook bij Lust for Life magazine

avatar van Ronald5150
jailhouserocker1 schreef:

Duidelijk en volstrekt verdedigbaar verhaal van Joe. Jammer, maar begrijpelijk.

avatar van jailhouserocker1
Helemaal mee eens. Hopen dat de band een goede vervanger weet te vinden, al geeft ik het diegene te doen, Bonamassa opvolgen, pffffff er zijn makkelijkere baantjes.

met Glenn Hughes zijn 2 kapiteins op 1 schip....dus niet verwonderlijk

Excuus Kronos je hebt gelijk

avatar van iggy
Man in the Middle is wel erg gepikt van Aerosmith zeg pfff. En dat doet deze band best wel vaker valt me op. AC/DC komt ook best wel (te vaak) om de hoek kijken. En dan heb ik het vooral over hun laatste plaat.

avatar van iggy
Vanwaar trouwens al die opgepompte verwachtingen om dit een superband te noemen? Ik kan maar een naam bedenken die die lading dekt. En dat is Hughes. En zelfs hij wordt over het algemeen bij lange na niet gezien als een super zanger.

avatar van gigage
Ik denk dat Joe Bonamassa in zijn eentje meer stemmen trekt dan alle andere black country communikantjes bij elkaar.

avatar van Rinus
Ijzersterke opvolger van het al net zo fijne debuut.

avatar van buso
Daarnet de eerste kennismaking achter de rug. Eerste indruk: alles degelijk tot goed, op één uitzondering na: cold Kippenvel bij dat nummer. Veel beter dan dat krijg je ze niet denk ik.

Had al BCC 4 aangeschaft . Dat was een zeer sterke plaat. Nu deze BCC 2 moet daar niet voor onder doen.
Lekkere stevige bluesy rock. Natuurlijk zijn dit allemaal klassebakken van muzikanten en dat hoor je wel.