Mobb Deep - The Infamous (1995)

Label: Loud

1. The Start of Your Ending (41st Side) (4:24)
  2. The Infamous Prelude (2:12)
  3. Survival of the Fittest (3:43)
  4. Eye for a Eye (Your Beef Is Mines) (4:54)

met Nas en Raekwon

5. Just Step Prelude (1:06)

met Big Noyd

6. Give Up the Goods (Just Step) (4:02)

met Big Noyd

7. Temperature's Rising (5:00)

met Crystal Johnson

8. Up North Trip (4:58)
  9. Trife Life (5:19)
  10. Q.U. -- Hectic (4:55)
  11. Right Back at You (4:52)

met Raekwon, Ghostface Killah en Big Noyd

12. The Grave Prelude (0:51)
  13. Cradle to the Grave (5:16)
  14. Drink Away the Pain (Situations) (4:44)

met Q-Tip

15. Shook Ones, Pt. 2 (5:24)
  16. Party Over (5:40)

avatar van Dead_Presidents
Dit is mijn top 5
1. Shook Ones, Pt. 2 (ik vind Pt 1 toch wel beter)
2. Survival of the Fittest
3. Eye for a Eye (Your Beef Is Mines)
4. Right Back at You
5. Give Up the Goods (Just Step)

avatar van Johnny Marr
The Infamous Prelude is zo'n ongelofelijke smet op dit album... Waarom moest dat nou?

avatar van ArthurDZ
Bericht verplaatst naar Muziek > Nieuws > R.I.P.

avatar van ASman
Of ik dit nu het beste hip hop album aller tijden vind of 36 Chambers...hangt een beetje van dag tot dag af. Feit is dat dit een meesterstukje blijft.

avatar van leatherhead123
Heb het hele album vandaag weer eens beluisterd. Damn, toch wel één van de beste hip-hop platen ooit hoor. Wat me nu nog meer opviel is ook de geniale structuur/opbouw van het album. De eerste helft is verre van gezellig maar wel nog enigszins licht. Nummers als Temperature's Rising en Up North Trip hebben zelfs nog een soort loungy/positief geluid. Keerpunt ligt bij het wat treurige (qua sfeer) Trife Life, en daarna wordt het eigenlijk alleen nog maar duisterder met het geniale Q.U. Hectic, Right Back at You en uiteraard Shook Ones. Beste gedeelte van het album wat mij betreft.

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:

Helemaal geen smet, man! Dit album is zo clean as a whistle, ongelofelijk. Wat een ontzettend hoog niveau wordt hier gehaald, je identificeert jezelf spontaan met een persona die in de stromende regen door Queensbridge loopt.

Alles klopt, beste vriend. Die zeventig minuten vliegen voorbij.

avatar van Ernie
Ah het is geen smet op het album maar het is wel geen prelude/interlude die ik echt veel bijdragen vind aan het hele album.

Komt nergens in de buurt van Wu Tang's 7th Chamber of Da mystery of Chessboxin intro's, of de Tortureskit natuurlijk. Verder nog Gang Starr's You know my steez, Snoop Dogg's Doggystyle staat vol schitterende stukjes die na al die jaren nog grappig zijn net zoals op de eerste 3 albums van Redman, daar lach ik me nog altijd een breuk mee Ook Beastie Boys hebben hilarische tussenstukjes. Deze prelude doet me niet echt veel.

Wat een ervaring! Dit is zo een album waarbij woorden tekort schieten. Ervaar deze.

Johnny Marr schreef:
Omdat dat Prodigy was van toen. Coke snuiven. Overdreven. 20 jaar oud.
RIP Prodigy