Amatorski - tbc (2011)

3. Never Told (3:48)
  4. Peaceful (4:00)
  5. 22 Februar (5:15)
  6. 8 November (7:33)
  7. Cheapest Soundtrack / Anthem & Hop-è (11:49)
  8. Come Home * (2:51)

met Bram Vanparys

9. Same Stars We Shared * (4:29)
  10. The King * (2:13)
  11. My Favourite Work of Art * (3:28)
avatar van Ducoz
Wie weet... Rotown is wel een "hot" place... the place 2be voor studenten..
Dus ik denk dat dat qua personeel al goed gevuld is.

avatar van Booyo
Mijn hemel, wat is dit een schitterende plaat zeg. Ken het nummer Come Home al een hele tijd, maar neem nu pas de moeite om dit album te beluisteren, ervan uitgaande dat het echt een band 'van die ene single' zou zijn.. Had ik het even mis! Stuk voor stuk pareltjes, denk dat ik het inmiddels 5x beluisterd heb vandaag en dat gaat nog wel meer worden. Helaas net te laat voor het jaarlijstje

avatar van Yann
Zag net dat ze vrijdag bij mij thuis om de hoek in de Ekko staan. Soldier een paar keer geluisterd op Youtube en het ticket daarna maar gewoon (min of meer blind dus) gekocht. Toch een mooie plaats in de top 100 en het is sowieso gezelliger dan thuis zitten. Verder laat ik me verrassen. Ben benieuwd!

avatar van Ducoz
Verhoogd naar 4 sterren, en gaat op de kooplijst voor februari.

avatar van matthijs
Ducoz schreef:

Toch zonde dat ik geen kaartje heb gekocht voor morgen in Rotown..

Joh, gewoon komen. het lukt mij 9 van de 10 x bij een uitverkocht concert naar binnen te gaan. Altijd wel een vriendengroepje waar er een ziek is...
Zie je morgen!

Ducoz schreef:
Toch zonde dat ik geen kaartje heb gekocht voor morgen in Rotown..

Heb ik ook wel een beetje. aan de andere kant is het ook wel weer zo dat je niet overal bij aanwezig kunt zijn anders ren je echt van het ene naar het andere concert

Mooie cd trouwens. Benieuwd of dat live overeind blijft staan.

avatar van matthijs
Geweldig concert was het in Rotown (inmiddels alweer 10 dagen geleden)! Door de vele bezettingswisselingen (bv van echte drums naar electrodrums, van bas naar gitaar naar xylofoon), was boeiend en afwisselend voor zowel oor als oog .

Had eigenlijk niet zo verwacht dat het live ook zo geweldig zou zijn:). Petje af, geen amateurs, juist heel Professioneelski.

avatar van Yann
Vind het een aardig album, maar 'Soldier', het eerste wat ik ervan hoorde en welke mij ook deed besluiten ze te gaan zien in Ekko (zonder de rest nog gehoord te hebben), vind ik veruit het beste nummer. De rest is mooi, maar allemaal niet heel bijzonder.
Het optreden in Ekko heeft niet gezorgd voor een extra klik of iets dergelijks. Sterker nog, if anything vond ik het optreden maar weinig gedurfd. De laatste paar nummers die ze speelden heb ik dan ook uitgezeten aan de bar buiten de klapdeuren.
Niet slecht dus, maar niet wat ik ervan verwacht had en echt een beetje teleurstellend na de toch heel wat lovende reacties en hoge stemmen die ik hier op MuMe heb zien gaan.

avatar van pim556
Wat is dit mooi zeg. Dit album ben ik gaan beluisteren naar aanleiding van het optreden in DWDD en het enthousiasme op MuMe. Soldier is echt een geniaal nummer, maar ook de rest is prachtig.
Als vinylfreak vind ik het uiteraard ook erg fijn om het geluid van een plaat te horen. Overigens vraag ik me wel af of ze die geluiden er ook op de vinylversie doorheen gemixt hebben
4,15 sterren, maar een verhoging zit er desondanks niet in denk ik.

Edit: nog even iets over de vrij lange stilte in het laatste nummer: een beetje onnodig vind ik dat wel. Vooral omdat de stilte vrij lang duurt. Ik spoel het meestal door.
Tweede edit: ik zie net dat daar een paar weken geleden nog een hele discussie over ontstaan is. Laten we de eventuele discussie dus daar voortzetten

Dikkop
Zoals zovelen, vraag ik me af wat het nut is van die minutenlange stilte tussen Cheapest Soundtrack en Anthem & Hop-è.
De kakafonie tijdens het overigens prachtige 8 November was in mijn ogen ook totaal niet nodig en verpest redelijk wat.
De plaat vind ik ook wat aan de korte kant. Iets waar ik me normaal totaal niet aan erger.
In dit geval is het wat extreem. De 2 instrumentale tracks (Fading en Cheapest Soundtrack) zie ik meer als een intro en een outro (Mooi zijn ze wel) en dan schiet er al niet veel meer over.

Nu lijkt het alsof ik deze plaat waardeloos vind, maar dat is totaal verkeerd.
Het is een van de beste platen die ik al heb gehoord van Belgische bodem.
Vooral van Peaceful en 8 November ben ik zwaar onder de indruk.

Misschien hadden ze hier beter een EP van gemaakt.
Dan was hij niet te kort en konden ze ook meteen de stilte en de kakafonie weglaten.

avatar van Shinobi
Erg mooi, liefelijke, ingetogen en toch ook weer melancholische album.
Het is echt een genot om hiernaar te mogen luisteren.

In elk liedje hoor je wel een soort van dreiging of stilte voor de storm, deze dreiging komt het best tot uiting in de chaos bij 8 November op het eind.

En zoals al eerder gezegd, de vijf minuten stilte in het laatste nummer hadden wel wat ingekort mogen worden.

Overigens wel een erg zware bas op de meeste nummers, moest mijn basvolume echt verlagen.

4,0 Sterren.

avatar van chevy93
Is de titel veranderd?

Jocharo-T
Het moet TBC met hoofdletters zijn. Zo staat het ook op het album / in het boekje.
Discogs, Bol, Amatorski.be. Overal staat het geschreven als TBC.

Edit: Inmiddels aangepast.

avatar van Gloeilamp
Op de herdenkingsdienst van Pukkelpop heb ik deze band gezien. Ze speelden Same Stars We Shared, wat een prachtig nummer is.

Dit hele album ook eens gaan beluisteren, kan bijna niet tegen vallen

avatar van pim556
Gloeilamp schreef:

Dat lijkt me inderdaad erg mooi, gezien de situatie. Bereid je wel voor op wat meer elektronische invloeden.

avatar van Gloeilamp
pim556 schreef:

Inderdaad, het nummer paste prachtig bij de situatie.

Ik bereid me voor, ik begin er morgen eens aan!

avatar van erwinz
Nu opnieuw uit met de tracks van de debuut EP. Ik ontdek het veel te laat, maar beter laat dan nooit.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Amatorski - TBC, 2013 Edition - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

avatar van Niek
Eindelijk in bezit. Wat een heerlijk fijne plaat is dit toch! Schurkt dicht tegen 4,5 aan. Een kruising tussen Beach House en Sigur Ros. Erg blij mee