Weezer - Make Believe (2005)

Label: Geffen

1. Beverly Hills (3:16)
  2. Perfect Situation (4:15)
  3. This Is Such a Pity (3:24)
  4. Hold Me (4:22)
  5. Peace (3:53)
  6. We Are All on Drugs (3:35)
  7. The Damage in Your Heart (4:02)
  8. Pardon Me (4:15)
  9. My Best Friend (2:47)
  10. The Other Way (3:16)
  11. Freak Me Out (3:26)
  12. Haunt You Every Day (4:37)
  13. Butterfly [Live] * (3:57)
  14. Island in the Sun [Live] * (3:55)
  15. Burndt Jamb [Live] * (4:26)
1,5
Weezer heeft nog steeds een speciale plek in mijn hart. Ondanks dat ze het debuut nimmer zullen evenaren. Dat debuut staat waarschijnlijk in mijn top 10 meest gedraaide cd's ooit. Pinkerton was erg goed, maar haalde het niet bij het debuut, The Green Album was wel leuk, maar typisch een plaat die ik nooit meer draai en Maladroit vond ik een erg matig album.

Ik blijf toch erg benieuwd naar dit album...

Beverly Hills is wel een aardig nummer, maar meer ook niet. Eerlijk gezegd verwacht ik weinig van Make Believe, maar hopelijk worden we verrast...

Ik heb nu het album al een paar keer beluisterd en het steld helaas telleur, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, want het succes van het eerste album is bijna niet te overtreffen. Dit album is slappe hap... 2*

1,5
Ik heb Beverley Hills gehoord. Klinkt als een leuk B-kantje. Aardig nummer, maar het maakt me niet gerust op dit album.

Ink

meeeee eens!
wél een leuke clip, opgenomen in the Playboy Mansion

Beverly Hills is opnieuw een typisch Weezer nummer toch? Niet echt vernieuwend...Clip in Playboy Mansion opgenomen? Interesting... Heb zo het vermoeden dat ik die clip nooit ga zien..Tenzij op hun website?

Ink
Bloompje schreef:

denk wel dat mtv hem zal gaan draaien... tis toch een goed verhaal
maar hij is hier http://video.msn.com/video/p.h...
te bekijken >> (dat kan moojer...)

veel plezier er mee!

avatar van Ward
Ik heb de clip al een keer op MTV voorbij zien komen.

Dank voor de link. Is leuk clipje!

clip is leuk, maar de muziek is helaas minder...

Heb alleen nog maar de single gehoord. Blijkbaar ben ik niet de enige want er is nog maar 1 stem...o, maar album is per pas over weekje.

avatar van Dielie
Da zal weer zo ne tegenvaller zijn eh, ik weet da nu al, als Weezer een album maakt met meer dan tien nummers ist geen goe teken, gelooft mij

Ik koop hem niet alhoewel ik de single "Beverly Hills" fantastisch vind.

Geran
Hmm.. Ik vind die kerel beetje nerderig lijken? Misschien dattie daarom juist zo populair is/was, want ik denk niet dat dit een grote hit gaat worden.. Is opzich wel een leuk nummer maar weinig hit-kwaliteiten..

Geran schreef:

Had je em 10 jaar geleden moeten zien...

Rivers Cuomo was de ultieme nerd toch? Zie maar de clip van Buddy Holly.

Bloompje schreef:

Rivers Cuomo was de ultieme nerd toch? Zie maar de clip van Buddy Holly.

Precies, toen was ie een nerd omdat ie een nerd was. Nu is ie een nerd omdat het scoort. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje.

jOzh schreef:

Hij is gebleven wat ie was omdat het scoort? Dat vat ik niet.

dutch2
Waarschijnlijk werkt succes denerdyficatie in de hand. Daarna heeft Cuomo zich blijkbaar gerenerdyficeerd omdat het succes oplevert. Zo vatte ik het bericht van Jozh i.i.g. op.

1,5
Ook in de tussenliggende tijd was hij niet minder nerd. Dus dat gaat niet echt op. Ik geloof ook niet dat hij geforceerd aan zijn nerdheid vasthoud of dat succes Cuomo nou zo veranderd heeft. Het succes was bovendien vrij relatief. Megagroot zijn ze nooit geweest.

dutch2
Aha, dat wist ik niet. Wat ik me trouwens afvroeg: Was Rivers Cuomo degene die indertijd de Nerdlook tot een min of meer hippe look maakte?

1,5
Misschien. Ik denk dat de nerd-look iets later opkwam dan Weezer zelf. Samen met een zwik andere bands die die look min of meer kopieerden. Weezer was eerder een voorloper van de verhipping van die look.

starbright boy schreef:

Tja, misschien heb je gelijk en ben ik wat cynisch omdat ik het latere werk van Weezer (Cuomo dus) niet echt denderend vind. Wellicht dat 'de nerd-look' van de band de verkopen nog wat op peil gehouden heeft.

Maar inderdaad, het is zeker niet zo dat Cuomo na de successen van Blue en Pinkerton qua look/image veranderd is.

1,5
Juist Pinkerton was trouwens de grote commerciele flop van Weezer.

starbright boy schreef:

Juist Pinkerton was trouwens de grote commerciele flop van Weezer.

Commercieel gezien wel, artistiek gezien niet natuurlijk. Ik heb ook begrepen dat Cuomo zich de commerciele flop flink aangetrokken heeft en live weinig tot geen Pinkerton materiaal meer speelt.

Ik zou er maar niet al te veel van verwachten, net de review op Pitchfork gelezen, daar krijgt dit album een 0.4

Pfff, wat een teleurstelling!!! Ik heb tot nu toe al hun albums gekocht, maar deze zal ik zeker overslaan...Het is niet echt een bijster slecht album (de Pitchfork rating vind ik erg overdreven), maar ik mis de echt catchy Weezer tunes. Bv. No One Else, Dope Nose, Pink Triangle enz. Jammer, jammer, jammer....

Nou dit is echt wel hun beste album ooit. Die stem van Varz is beter dan ooit en de solo's zijn erg vet. Haunt You Every Day en The Other Way zijn het vetst.

Die tracklist hierboven klopt geen hout van.

Pitchfork Media is trouwens wel de meest waardeloze site ooit. Die hebben niet eens het recht Weezer te luisteren. Die mensen hebben echt zo'n oersaaie smaak.

Bij Pitchfork heb ik inderdaad ook wel eens m'n twijfels over sommige cijfers, maar dat ze de meest waardeloze site ooit zijn is natuurlijk onzin. Alleen voor het nieuws is het al handig om die site in de gaten te houden

/edit: En ik kan net zo goed een vraagteken zetten bij jou stemgedrag..

avatar van Jordy
off-topic gezeur verwijderd

avatar van bonothecat
Jordy schreef:

off-topic gezeur verwijderd

Oh.....dit begint toch wel erg op censuur te lijken! Begin toch enigszins te ergeren aan dat er dingen worden weggehaald....als je het ergens anders plaatst prima....maar bij censuur krijg ik wat een naar gevoel..