Alexandre Desplat - Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)

Frankrijk

3. Underworld (5:24)
  4. Gringotts (2:24)
  5. Dragon Flight (1:43)
  6. Neville (1:40)
  7. A New Headmaster (3:25)
  8. Panic Inside Hogwarts (1:53)
  9. Statues (2:22)
  10. The Grey Lady (5:51)
  11. In the Chamber of Secrets (1:37)
  12. Battlefield (2:13)
  13. The Diadem (3:08)
  14. Broomsticks and Fire (1:24)
  15. Courtyard Apocalypse (2:00)
  16. Snape’s Demise (2:51)
  17. Severus and Lily (6:08)
  18. Harry’s Sacrifice (1:57)
  19. The Resurrection Stone (4:32)
  20. Harry Surrenders (1:30)
  21. Procession (2:07)
  22. Neville the Hero (2:17)
  23. Showdown (3:37)
  24. Voldemort’s End (2:44)
  25. A New Beginning (1:39)
avatar van JohnWilliams
Slaat totaal nergens op, Williams herhaalt zich misschien vaak met deel 1 maar in deel 2 heeft hij behoorlijk veel nieuwe thema's erbij. Thema's die Hooper nooit zou kunnen maken en waarvan veel componisten alleen maar kunnen dromen.

Met Fawkes the Phoenix heeft hij het beste thema na Hedwig's Theme op de kaart gezet en zonder zijn Leaving Hogwarts had het einde van DH part 2 toch echt behoorlijk slecht geweest!

avatar van JohnWilliams
Laten we het erop houden dat ik het echt niet eens bent maar rare teksten van dat hij zichzelf herhaalt en dat de muziek TE gemaakt is. Hoe kan muziek nou TE gemaakt zijn bij een magische film voor jong en oud. Rare reactie naar mijn mening.

Williams heeft de toon gezet voor de Harry Potter muziek, en dat kan niemand ontkennen. Hij heeft een geweldig thema bedacht en sommige componisten bleven zijn thema dan ook goed gebruiken. Doyle heeft het echt niet slecht gedaan, ook hij schreef goede muziek naar mijn mening. Degene die hem beter vinden als Williams snap ik niet helemaal maar daar kan ik nog wel inkomen. Desplat heeft ook een top score geleverd met DH Part 2, Part 1 vond ik minder omdat alleen track 1 en 2 goed zijn.

Over Nicholas Hooper zeg ik maar niets, de man vond zijn muziek zo goed dat hij Hedwig's Theme een beetje vergat (kan ook aan Yates liggen natuurijk). Zijn muziek vond ik echt niet mooi en totaal niet bij de films passen, het is jammer dat Desplat alleen de laatste 2 heeft kunnen maken want bij hem kreeg ik eindelijk weer kippenvel! Bij Hooper heb ik dat nooit gehad, bah!

avatar van HANSZIMMER
Zucht. Hier gaan we weer. Als je naar mijn top tien zou kijken zou je zien dat daar "the chamber of secrets" erin staat en niet the order of the phoenix. Volgens mij zegt dat genoeg, ik versta dus niet waarom al die heisa. Ik zei alleen dat ik versta wat Davy Jones bedoelde. Trouwens nu we het onderwerp toch aanraken: Hooper heeft mij 3x een kippenvelmoment bezorgt dus op da vlak volg ik u niet.

Ik zei het dan ook vooral tegen Davy Jones
(wauw wel 3)

avatar van HANSZIMMER
Jah: Flight of the order of the phoenix, Dumbledores army en Dumbledores farewell
Vooral die laatste vond ik zot

Sectumsempra
Deze vond ik toch best geniaal

Sorry voor mijn off-topic gedrag.

avatar van davy jones
Pure verkrachting van een geweldig thema

Sectumsempra
davy jones schreef:
Pure verkrachting van een geweldig thema

Het is gewoon grappig, het origineel is inderdaad een miljard keer beter, maar toch.

avatar van HANSZIMMER
vind em nie zo geweldig eerlijk gezegd

avatar van tbouwh
Mooie en waardige soundtrack-afsluiter van de reeks. Wederom brengt Desplat een fijne score die zowel aan de heroïsche, grootste stukken als aan de dramastukken een platform biedt. Grote toevoeging ten opzichte van deel 1 is de schitterende vrouwenstem, te horen in Lily's Theme en de Resurrection Stone. Kippenvel! ook the thema van Statues en Courtyard Apocalypse vind ik fenomenaal. Bovendien hoorde ik aan het einde van laatsgenoemde, en aan het begin van de daaropvolgende track, Bassie en Adriaan-score even voorbijkomen
Ik mis de klassieke HP-stukken toch wel wat, maar die komen in de film gelukkig wel naar voren. Over de breedte vind ik em misschien net ietsje minder dan pt.I, maar veel zal het niet schelen. Het begin van de film met de muziek erbij, Lily's Theme.. Topwerk van Desplat!

avatar van John Barry
Ik blijf het zonde vinden dat John Williams na deel 3 de Harry Potter serrie heeft verlaten. Doyle deed het voor deel 4 wel aardig maar ook niet meer dan dat en Hooper vond ik voor deel 5 en 6 toch wel slecht bezig. Het is pas bij de laatste twee films dat Williams een waardige opvolger krijgt. Namelijk Alexandre Desplat.

Voor de laatste Harry Potter film was epische muziek nodig. En dat brengt Desplat ook. Ook moet ik zeggen dat Desplat zijn muziek voor deze film lijkt op Williams zijn muziek, alleen dan wat agressiever. En dat de muziek op die van Williams lijkt is alleen maar een pluspunt.

Het beste wat Desplat aan de Potter serie heeft meegegeven is het Lily’sTheme. Het is echt een prachtig maar ook een erg donker thema. Die vrouwen stem erbij zorgt voor kippenvel.

Ik herinner mij nog goed toen ik deze film in de bioscoop zag dat ik echt kippenvel kreeg bij de scene dat Anderling die standbeelden van Zweinstein tot leven bracht en vervolgens samen met de andere leraren ( en Molly Wemel ) dat enorme schild om Zweinstein heen tovert. Het is echt een epische scene en de muziek zorgt echt voor kippenvel. De muziek uit die scene is te horen in de track Statues. Hoewel zonder de beelden erbij deze track niet voor kippenvel zorgt. Is het een erg mooie en magische track.

Op het gebied van actie muziek stelt deze soundtrack niet teleur. Erg goede actie tracks zijn o.a. Battlefield, Broomsticks and Fire en Showdown.

Maar Desplat kan ook mooie rustgevende muziek maken. Dit bewijst Desplat vooral in de schitterende track Severus and Lily. In de film krijgt Harry eindelijk het ware verhaal van Sneep te zien. Vooral door de prachtige muziek van Desplat krijg je ook echt emotie als kijker. The Resurrection Stone is vind ik ook een mooi nummer.

In de film is ook muziek te horen dat door John Williams is gecomponeerd. De filmmakers hebben gewoon letterlijk wat van de originele filmmuziek uit de eerste Harry Potter films onder de laatste film gezet. Het zorgt in de film af en toe voor kippenvel. Op dit album is die originele muziek uit de eerdere films niet te horen. Ergens wel een gemis, het maakt dat dit album wat incompleet aanvoelt. Aan de andere kant kan je ook gewoon de albums van de eerdere Harry Potter films opzetten als je die muziek wilt horen.

Al met al vind ik dit een mooie soundtrack. De film viel een beetje tegen, de muziek niet.

4 sterren.

avatar van tbouwh
Lijkt erop dat we een beetje dezelfde soundtracksmaak hebben, John Barry