Coldplay - X&Y (2005)

6. X&Y (4:34)
  7. Speed of Sound (4:48)
  8. A Message (4:45)
  9. Low (5:32)
  10. The Hardest Part (4:25)
  11. Swallowed in the Sea (3:59)
  12. Twisted Logic (5:01)
  13. Til Kingdom Come (4:12)
  14. How You See the World * (4:04)
  15. Things I Don't Understand * (4:54)
  16. Proof * (4:12)
  17. The World Turned Upside Down * (4:33)
  18. Pour Me [Live @ the Hollywood Bowl] * (5:03)
  19. Sleeping Sun * (3:07)
  20. Gravity * (6:17)
totale tijdsduur: 1:02:34 (1:34:44)
avatar van Nicolage Rico
bij Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002):

Ik kan niet wachten tot hun volgende album X&Y uitkomt! Dat duurt nog zolang!! Op 6 juni ligt hij in de platenwinkels... En op 7 juli treden ze op in het Gelredome.. Naja, daar ben ik bij natuurlijk.

Ik weet zeker dat X&Y een plaatsje in deze top 100 zal bemachtigen!

avatar van gemaster
Nicolage Rico schreef:

Ik weet zeker dat X&Y een plaatsje in deze top 100 zal bemachtigen!

Dat zullen we pas over een paar maanden weten.

avatar van Nicolage Rico
gemaster schreef:

Dat zullen we pas over een paar maanden weten.

Uiteraard. Maar ik mag wel een beetje bluffen, toch? Chris Martin zegt dat dit het beste album wordt tot nu toe, maar ja.. Dat zou ik ook zeggen, als ik de zanger was. De nummers schijnen wel vernieuwend te zijn. Ik ben benieuwd!

We zien wel over een paar maanden...

Ruby1966
Er circuleren al wat live opnames van nieuwe nummers. Niet van geweldige kwaliteit, maar ze geven wel een indruk. Ze zijn goed, vooral White Shadows ( jeugdige U2-sound, zeg maar ) en What If ( mooi rustig nummer ), maar om nu te zeggen, vernieuwend ? Nee, niet echt. Gewoon het kenmerkende Coldplay-geluid...
Maar wie weet klinken de nummers op het album zelf wel heel erg "vernieuwend", nog even afwachten maar hè

1,5
Coldplay is toch ueberhaupt niet vernieuwend? Wat niet wil zeggen dat het soms niet ontzettend mooi is, natuurlijk. Ik denk dat ik toch maar 's Parachutes moet kopen ofzo.

avatar van EmDee
White Shadows is zeker een mooi nummer en ook een beetje on-Coldplay.

Ruby1966 schreef:

Waar heb je deze gehoort, of iig, waar kan ik deze vinden? Site,programma,hub....?

Thanks, kan ik een voorproefje nemen namelijk, voor 7 juli!!!

Ruby1966
Ik heb ze opgestuurd gekregen van iemand. Geen idee waar diegene ze vandaan heeft, sorry.

avatar van Jordy
pepijnvangils schreef:

waar kan ik deze vinden? Site,programma,hub....?

Dat soort dingen bespreken we niet op deze site...

Ruby1966
Ik hoop zo dat ik een kaartje kan bemachtigen om volgende week woensdag 6 april hun "geheime concert" te kunnen bijwonen !
Is er hier iemand die daar ook al pogingen toe gedaan heeft ? En waarbij het misschien zelfs al gelukt is ?

de enige goeie cd van coldplay is met de nummers trouble en yellow. De andere cd van coldplay vind ik echt slecht. Mijn meninge over coldplay is dat ze zwaar zijn gehyped, dat zo bekend zijn. Dus ik verwacht echt niks van hun nieuwe cd. Leve radiohead, dat is veel veel beter dan coldplay.

sebke schreef:
Leve radiohead, dat is veel veel beter dan coldplay.

Ja, en zwart is beter dan wit. Of rood is beter dan blauw. Mag ook andersom zijn.

Dat is mijn mening daar over. IK vind radiohead is gewoon beter dan coldplay. Hun eerste ( parachutes) vond echt wel subliem. Maar hoe das nu bezig zijn , hebben ze bij mij afgedaan.

Radiohead = klinkt volwassener

Coldplay = pubermeisjes rock.

Ruby1966
Je moest eens weten hoe lekker het kan zijn om je op je 39ste nog een pubermeisje te kunnen voelen

Maar even alle gekheid op een stokje, ik snap nooit zo goed waarom er altijd vergelijkingen gemaakt moeten worden tussen groepen.

avatar van starbright boy
En waarom volwassener altijd een positief punt is is me eigenlijk ook een raadsel.

avatar van Menni
Inderdaad! Zeker als dat gepaard gaat met een groeiende hoeveelheid azijn.

Niemand gaat dus ?
Ik wel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik mag woensdag naar het Coldplay concert !!!

En hoe doet dit 39 jarig pubermeisje dat ? Kort rokje aangetrokken net als op de middelbare school om leraren om te kopen bij de boekenbesprekingen ?

avatar van lebowski
Tja maar wie koop je in dit geval om?

avatar van bonothecat
Ruby1966 schreef:

Niemand gaat dus ?
Ik wel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik mag woensdag naar het Coldplay concert !!!

Stel je hebt een kaartje over, en je weet niet wat je er mee moet.......

aERodynamIC schreef:

Een kort rokje kan ik beter achterwege laten, want dan weet ik namelijk zeker dat ik nooit aan kaartje was gekomen
Ik moet het tegenwoordig hebben van mijn uitmuntende feitenkennis
(En het helpt misschien ook beetje mee dat ik al 2 jaar de forum "oma" ben van Coldplayfans.nl )

avatar van gemaster
1,5
Is er al een release datum bekend?

avatar van musicfriek
Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen! Heeeeeeel erg benieuwd naar dit album. Eens zien of ze iets anders laten horen..

avatar van Onderhond
Die kleine kleurnuance in het midden vind ik toch erg vreemd. Verder is dit inderdaad een draak van een cover.

avatar van EmDee
Moet het ook nog iets voorstellen?

avatar van starbright boy
Typisch zo'n hoes die je eerst in je handen moet hebben denk ik. Het zou me niets verbazen als ze iets aparts met het hoesje hebben gedaan wat op zo'n plaatje niet overkomt.

avatar van musicfriek
Misschien ligt het aan mij, maar als ik er langer naar kijk, de hoes, dan haal ik er zo'n Playboybunny uit... Of mijn fantasie gaat wel heeeeel ver...

Ik ben ook heel erg benieuwd. de eerste single is voor eind mei he?

Bloompje schreef:

Ik ben ook heel erg benieuwd. de eerste single is voor eind mei he?

Eerste single Speed Of Sound komt 23 mei uit.