The Babys - Broken Heart (1977)

Label: Chrysalis

1. Wrong Or Right (3:27)
  2. Give Me Your Love (3:38)
  3. Isn't It Time (4:04)
  4. And If You Could See Me Fly (2:53)
  5. The Golden Mile (5:02)
  6. Broken Heart (3:02)
  7. I'm Falling (3:56)
  8. Rescue Me (3:52)
  9. Silver Dreams (3:01)
  10. A Piece of the Action (4:29)
avatar van Hans Brouwer
Deze plaat destijds als lp gekocht. Heb deze plaat helemaal grijs gedraaid. Vond het destijds helemaal geweldig. Ik ben 'm op cd nog steeds nergens tegengekomen, dat vind ik spijtig want ik zou 'm graag op cd willen hebben!! Zelfs marktplaats.nl levert geen resultaat op.

avatar van lebowski
Hans Brouwer schreef:

Hij is ook nooit zelfstandig op cd verschenen helaas, wel in combinatie met hun eerste plaat (die je gewoon hier kunt kopen). Ook al heeft deze plaat de tand des tijds niet geheel ongeschonden doorstaan, ook ik heb hem grijsgedraaid.

avatar van Rockfan
lebowski schreef:

Lebowski, hoe kom je daar nu weer bij, hij is echt wel zelfstandig op cd uitgebracht hoor, heb hem zelf in bezit dus

Rockfan schreef:
Ik heb 'm inmiddels ook op cd!

avatar van Jan Wessels
A piece of the action is in mijn ogen (en oren) het beste Babys nummer ooit. Deze elpee heb ik ook al jaren in de kast staan. Draai 'm eigenlijk zelden maar áls ie op de draaitafel ligt dan blijft het een sterk album. 3,5

avatar van Rockfan
Hans Brouwer schreef:
Ik heb 'm inmiddels ook op cd!

Dat stelt mij gerust

Rockfan schreef:
Dat stelt mij gerust
Dat is mooi. "Broken Heart" is en blijft een dijk van een album, ook op cd . Na 30 jaar heeft "B.H." nog niets van zijn oorspronkelijke kwaliteit verloren.

Alles wat met Babys te maken heeft vind ik nu mooi.

avatar van PUbu
Ach, ik zoek hem al jaren op cd maar helaas....

Wel een klassieker, die waits heeft een perfekte stem voor zowel ballads als rock

avatar van Gert P
Ben hem ook nog niet tegen gekomen maar heb wel een mooie verzamelaar.

Goed album. Lekker om naar te luisteren. Die John Waite heeft een geweldige stem. Een echte "ballads" stem om zo maar te zeggen.

Vooral de productie van Ron Nevison bevalt me wel. Met topnummers als Isn't it time, I'm falling, Peace of the Action.

avatar van Rinus
Ik heb alles van de band op vinyl, dus deze ook. Goed, degelijk album met twee grote hits Isn't it time en het mooie Piece of the action.

avatar van romadogixaju
Ach mijn eerste single : A Piece of the Action. Blijft een fantastisch nummer

avatar van Dibbel
Ook ik heb deze destijds nieuw (december 1977) gekocht op LP (14 gulden 90) en heb hem nog steeds.
Is niet helemaal grijs, maar veel scheelt het niet. Ben er altijd zuinig op geweest.
Deze Babys werden destijds niet helemaal serieus genomen en eigenlijk (omdat ze nogal make-up op hadden) ook nog wel bij de glamrock geschaard.
Dat is niet terecht en dit album is wat mij betreft met terugwerkende kracht alsnog een klassieker geworden.
Pas jaren later viel blijkbaar ineens iedereen op wat voor een fantastische stem John Waite heeft.
Op deze plaat de hits Isn't It Time en Piece Of The Action, die nog altijd terecht op de Classic Rockstations voorbijkomen.
Begint met het hemels gezongen Wrong Or Right en ik weet nog dat ik dit in de platenzaak stond te luisteren en hem toen zonder verder te luisteren, maar meteen gekocht heb.
Verder nog 2 prachtige rustige nummers (I'm Falling en Silver Dreams), het lekker rockende Broken Heart en het ook al zo mooie Golden Mile.
Enkel And If You Could See Me Fly vind ik wat minder.
Met knallende drums geproduceerd door Ron Nevison.
Wel veel violen in zowat ieder nummer, maar dat was eerder regel dan uitzondering in de jaren 70 en stoort bij deze niet.
Gewoon 4 sterren dus nog.

avatar van vielip
Klassieker dankzij de hits Piece of the action en Isn't it time natuurlijk. Maar vlak de overige nummers daarmee niet uit. Het titelnummer is ook fantastisch evenals Wrong or right en And if you could see me fly. Ach, eigenlijk vind ik alleen Silver dreams minder. Alle 4 de studioalbums van The Babys vind ik zeer goed te pruimen.

avatar van gaucho
vielip schreef:
Alle 4 de studioalbums van The Babys vind ik zeer goed te pruimen.

Het waren er vijf overigens, maar het titelloze debuut ken ik ook niet in z'n geheel. De andere vier heb ik op LP, en daarnaast nog 2 verschillende compilaties op CD die elkaar gezamenlijk goed aanvullen. Afgaand op de nummers van het eerste album op die compilaties, plus Read my stars, het B-kantje van de single van A piece of the action, krijg ik het idee dat dat debuutalbum bijna net zo goed is als de rest.

Een beetje inwisselbaar zijn ze ook wel, al die Babys-platen, want ze kennen allemaal die mengeling van ballads en stevige rockers die we ook op dit album tegenkomen. In die eerste categorie is wat mij betreft I'm falling een hoogtepunt van dit album. Destijds was het de derde single van het album, maar nooit een hit geworden.

Deze plaat heeft ook wel een mooi jaren zeventiggeluid, vind ik. Precies wat Dibbel zegt: vrij veel violen, maar dat was niet ongebruikelijk op commerciele rock-producties uit die tijd. Maar ik vind het vooral gaaf dat producer Ron Nevison de drums zo ongekend hard naar voren heeft gemixt in het geluidsbeeld. In de jaren tachtig werd dat heel gebruikelijk, maar hier hebben de 'skins' een veel natuurlijkere klank. Geeft een mooi effect, met name op het gedragen A piece of the action.