Evidence - Cats & Dogs (2011)

Label: Rhymesayers

1. The Liner Notes (2:27)

met Aloe Blacc

2. Strangers (4:10)
  3. The Red Carpet (4:46)

met Raekwon en Ras Kass

4. It Wasn't Me (3:27)
  5. I Don't Need Love (3:00)
  6. You (4:18)
  7. God Bless That Man (0:50)
  8. Fame (4:09)

met Prodigy en Roc Marciano

9. James Hendrix (3:39)

met Step Brothers

10. Late for the Sky (5:38)

met Aesop Rock en Slug

11. Crash (2:42)
  12. Where You Come From? (4:35)

met Lil' Fame, Rakaa en Termanology

13. Untitled (0:04)
  14. To Be Continued... (3:11)
  15. Failling Down (4:16)
  16. Well Runs Dry (4:42)

met Krondon

17. The Epilogue (3:10)
  18. Sleep Depreviation * (4:40)
  19. Good Times * (4:02)
  20. Same Folks * (4:40)

met Fashawn

Rene1979
Moet ik er meer over zeggen? Damn wat een album..!

avatar van thgryda
'State Of Mind' schreef:
Beest van een plaat!

zou wel eens de vierde 4.5 kunnen worden

@ Jordy lol

avatar van Flipm0de
De eerste luisterbeurten tonen aan dat mijn hoge verwachtingen van dit album terecht waren. Het klinkt weer heerlijk wat Evidence gemaakt heeft!

Rene1979
Bij hhv.de besteld daar krijg je een gratis shirt erbij. Vinyl is geel en roze dat is altijd wel tof.

avatar van Silky & Smooth
Enorm sterk album. Alles klopt en toch... hou ik altijd hetzelfde gevoel bij Evidence. Hij is een hele goede rapper en de beats zijn sterk en passend. Ik heb genoten van dit album en toch zal ik het niet zo snel even opzetten. Dit heb ik altijd al bij hem gehad. Ik weet niet waarom, maar het is zo. Desalniettemin verdient dit album een dikke 4*! Het is gewoon erg goed. De subtiele toevoeging van Aloe Blacc vind ik erg mooi en ook de samewerking met Aesop en Slug is heel mooi.

Wat slowchat verwijderd.

Harco
Wow, wat is Fame een ontzettend grote teleurstelling.

avatar van -marco-
Ik begrijp het enthausiasme wel voor deze plaat, maar ik vond en vind de stem van evidence zoooo irritant klinken! Daardoor kan ik zijn platen maar moeilijk waarderen!
Jammer

avatar van 'State Of Mind'
Late For The Sky feat. Slug & Aesop Rock

De enige track die ik relatief minder vind.

avatar van thgryda
Huh ik vind late for the sky een van de hoogtepunten. De laatste 3 tracks vind ik minder speciaal maar de rest is super, een van de betere albums dit jaar 4.5

avatar van He$$el_01
Rakaa is echt vet op Where You Come From? Sowieso is nr 10 t/m 12 het beste gedeelte van dit album. Allemaal vette beats en het sluit perfect op elkaar aan.

avatar van kobe bryant fan
Wat een vette plaat is dit.
Harde beats, en heerlijke raps van Evidence. Ik had bij de eerste tracks alleen een beetje het gevoel dat Evidence zijn stem goed lijkt op die van Masta Ace.

Zeker een van de betere platen uit 2011 tot nu toe. Ik begin met een 4* maar dit kan nog wel een 4,5* worden.

avatar van MAS
MAS
'State Of Mind' schreef:
Late For The Sky feat. Slug & Aesop Rock

De enige track die ik relatief minder vind.

Dat is op dit moment mijn favoriete track van het album.

avatar van niels94
Erg sterk album. Ik vind met name de beats van buitengewoon hoog niveau, verder is Evidence een erg goede rapper, al kan ik begrijpen dat je zijn stem irritant vind. Verder nog een aantal sterke gastartiesten. Een erg geslaagd album dus. Favorieten zijn, lekker origineel, You, The Red Carpet en Late for the Sky.

Heerlijk album. Echt een topper. Sommige tracks geven me echt een ongekende energie.
Red Carpet, To Be Continued en Falling Down zijn gewoon best as it gets.
Crash en The Epilogue zijn skippers echter, soms komt DJ Premier echt met lame ass shit zoals die beat op de Epilogue, kan echt niet.

4.5

avatar van Harderwiek
Pff, moet deze na 4 dagen al verhogen. Wat een heerlijk album zeg!

avatar van P.O.W.
The Red Carpet is echt 1 van de lekkerste tracks van 2011 voor mij, album stuk of 4 keer geraaid nu, dat nummer zeker drie keer zo veel.

avatar van Flipm0de
Harderwiek schreef:
Pff, moet deze na 4 dagen al verhogen. Wat een heerlijk album zeg!

Hetzelfde hier, vehoogd naar een 4,5*

Rene1979
Wat een schitterend design heeft deze plaat. Dit zou zomaar is de plaat van het jaar kunnen worden. Je hoort de zorgvuldigheid in alles terug. Evidence heeft geen afraffel plaat gemaakt maar heeft alles goed uitgekozen.

De Schaafkaas
Harderwiek schreef:
Zo jammer van raekwon, die man levert afgelopen jaar echt zulke slechte features af.

Jammer dat hij zich gedraagt als een hoer. Ik hoef Raekwon niet te horen in combinatie met Yelawolf, Justin Bieber of Evidence. Maak nou maar eens weer een écht goed album à la OB4CL.

Ben zeer benieuwd naar dit album trouwens, het nummer met Ras Kass heb ik inmiddel als een paar keer gehoord en dat klinkt veelbelovend.

Rene1979
Dat veelbelovende nummer doet Raekwon op mee.. Dat weet je he.?

De Schaafkaas
Rene1979 schreef:
Dat veelbelovende nummer doet Raekwon op mee.. Dat weet je he.?

Raekwon vind ik ook niet slecht op die track ofzo, hij past gewoon niet bij Evidence en Ras Kass. Raekwon had ooit een eigen soort stijl, maar tegenwoordig verkracht hij zijn kwaliteiten door met Jan en Alleman samen te werken.

avatar van Elohim
Rassie doet boven verwachting best lekker op die track.
@Schaafkaas, weet niet wat je vond van OB4CL2, maar als je die, net als ik, niet veel soeps vond, kan je een goed album à la OB4CL wel vergeten.

Verder... Wat een heerlijk album! Kreeg hem vandaag in de brievenbus, met download links voor Same Folks en het album zelf! Dat is toch een prachtige service!

Favorieten: It Wasn't Me, You, Late For The Sky en Same Folks (blijf het jammer vinden dat ie niet op de CD staat).

Rene1979
Inderdaad de enige schande aan deze plaat is dat Same Folks er niet op staat.. Luister hem nu weer.. En ga nog een exemplaar kopen op de Rhymesayers tour in Amsterdam. Dan hou ik er een om te draaien en de andere blijft in de kast. Dit is typisch zo'n ding die je over tien jaar nog met veel plezier aan zet.

avatar van kobe bryant fan
Waarom zou je een tweede exemplaar kopen om in de kast te stellen (als ik vragen mag)?

avatar van Harderwiek
Om in goede staat te houden denk ik zo

Ik ga ook zeker een aardig zakcentje achterhouden om inkomen te doen bij hun tour

Rene1979 schreef:

Kan je dan hun CD's kopen bij de Melkweg als ze er zijn?

avatar van Harderwiek
Bij de meeste concerten hebben ze wel merchandise en CD's/Vinyl's bij zich. Bij over het algemeen is dat wel beetje beperkt. Maar de nieuwe albums zijn eigenlijk altijd te krijgen

avatar van He$$el_01
Ok vet. Neem ik maar wat extra geld mee denk ik.

Echt een goed album. Het luisterd allemaal lekker weg. De beats zijn van een hoog niveau en Evidence zelf rapt ook erg sterk. Ik vind de gastartiesten ook erg goed gekozen. Ze hebben bijna allemaal wel een toegevoegde waarde en diegene die dat niet hebben rappen gewoon goed mee en vallen niet negatief op.

avatar van Harderwiek
Pff, nu ik er weer aan denk. Kan echt niet wachter op het Rhymesayers concert. Zo ongelooflijk gruwelijk veel zin in!