Arch / Matheos - Sympathetic Resonance (2011)

Label: Metal Blade

1. Neurotically Wired (11:12)
  2. Midnight Serenade (5:27)
  3. Stained Glass Sky (13:56)
  4. On the Fence (8:11)
  5. Any Given Day (Strangers Like Me) (10:27)
  6. Incense and Myrrh (5:22)
  7. Relentless * (12:23)
  8. Cheyenne * (15:36)
avatar van Edwynn
Yep! Ben toch niet helemaal seniel. De gehele line up dus. Vooralsnog.

avatar van Metal-D78
Edwynn schreef:
Yep! Ben toch niet helemaal seniel. De gehele line up dus. Vooralsnog.

Dat wel, maar niet de line-up van Arch/Matheos. Dat begreep ik uit je post.

avatar van Edwynn
Oh zo. Ja, ik las het bericht en mijmerde vrijwel direct over hoe het zou zijn als dat...weetjewel? Toen kwam ik automatisch terug uit bij Sympathetich Resonance. Omdat dat toch het dichts in de buurt komt bij wat Fates Warning zou zijn als die line up met iets nieuws zou komen. Vandaar.

avatar van Zagato
Nee, het is zeker geen Awaken the Guardian maar dat is misschien ook teveel gevraagd. Gewoon een goed album, de rest is hierboven al gezegd lijkt me.

avatar van Scherprechter
Bizar, ik vind Fates Warning met Ray Alder echt te gek, maar dit album trek ik niet. Ik kan maar niet aan de stem van John Arch wennen en de muziek boeit me op 1 of andere manier ook niet. Hoe goed ik Matheos ook vindt als songschrijver en gitarist. Ik denk niet dat het goedkomt tussen mij en dit album. Ik laat een stem achterwege.

Tussen voor mij tot voor kort onbekende bands (Leprous-Karnivool-Caligula's Horse) heeft het duo A&M zich genesteld. Na de aanschaf van Winter Etherial ook deze op zilver gekocht. En zoals het een echt FW album betaamd is ook deze geen hapklare brok. Advies; ga er een paar keer voor zitten met koptelefoon en je hebt een klassieker!