Nirvana - From the Muddy Banks of the Wishkah (1996)

Label: DGC

1. Intro (0:52)
  2. School (2:40)
  3. Drain You (3:34)
  4. Aneurysm (4:31)
  5. Smells Like Teen Spirit (4:47)
  6. Been a Son (2:07)
  7. Lithium (4:10)
  8. Sliver (1:55)
  9. Spank Thru (3:10)
  10. Scentless Apprentice (3:31)
  11. Heart Shaped Box (4:41)
  12. Milk It (3:45)
  13. Negative Creep (2:43)
  14. Polly (2:30)
  15. Breed (3:28)
  16. Tourette's (1:55)
  17. Blew (3:36)
avatar van kaztor
Ik kan dit veel meer waarderen dan Unplugged.
Omdat dit gewoon pure Nirvana was, live.

Bobiej schreef:
Ik vind het verzamelalbum "Nirvana" helemaal zo slecht niet, er satan goede nummers op van Nirvana's hele carière.

Door Satan uitgebracht, ja!

Gajarigon schreef:
En hoe is Nevermind ooit beroemd kunnen worden?
Door Smells Like Teen Spirit.

Ik denk dat SLTS gewoon beroemd geworden is omdat het vrij commercieel klinkt, ontdanks de ruigheid. Dat is denk ik waarom MTV het oppikte.
Denk je dat al die MTVeejays aanvankelijk zo gecharmeerd waren van Nirvana's fuck-you-houding op het podium? Dacht het niet....

avatar van nirvanafan
ik vind dit best een goede plaat maar als ik mag kiezen ga ik toch voor de veel minder bekende maar veel betere 'no place like home' een concert op halloween in seattle. daar druipt de energie echt vanaf en er worden ook oude songs al love buzz gespeeld.

hmmmm en toen was daar heart shaped box...
het nummer met de mierzoete intro.... het magere liefdevolle geluid dat z'n mustang produceert grijpt naar het hart... en het refrein.. bam bamm.. bam bammm...

de frustratie grijpt nu naar de keel...
hoor de angst in z'n samengeknepen ziel.......

your advice............

de solo... slecht... maar jankend emotioneel boven briljant.

voor de laatste keer....

she asks me likee a pisces... hij doet weer t 1e refrein.
maar nog milder

.......
HEY WAAAIITTT
.........

de klappende snare drum.. dave is onverbiddelijk

en de deunt kwijnt weg................

Milk ittt....

De antimannelijkheidswals...
Maar onderhuids frustratiesss..

DOLL STEAAKKK
TEST!!
MEAATTTT

De gekwelde jongen ging kapot aan vrouwenmisbruik..

De ultieme rocksong op Bleacchhh...

Negative creeeepp

en hij is stoneddd...

DADDY's LITTLE GIRL AIN'T A GIRL NO MORE!!!

fredpit
rdevreugd schreef:
en hij is stoneddd...

avatar van Gajarigon
Erg gezellig!

EVANSHEWSON
Hoe goed ik Nevermind en In Utero ook vind, dit plaatje kan ik totaal niet waarderen; heb deze cd nog gehad en hem dan maar uit pure miserie weggegeven; de klank is totaal ondermaats, dit lijkt wel een punkband die in een garage met ontzettend slechte acoustiek staat te spelen, dit raakt kant noch wal !

Neen, geef mij maar hun studio platen en de fantastische Unplugged in New York. Deze hoef ik echt niet, vind hem totaal onbeluisterbaar, maar ja, smaken verschillen !
Kreeg hier de "seskes" van, dit moest het huis uit
0.5 sterren, sorry !

Mijn grootste MISKOOP ooit !

Wacht nog steeds op een beluisterbare en genietbare live-cd (en dan bedoel ik niet een unplugged, want die is er al natuurlijk !)

Feeder
Is hij dan werkelijk zó slecht? Nog een geluk dat ik hem gisteren toch maar niet gekocht heb. Het was slechts 7.5 euro maar toch hé.

Nee, hij is werkelijk echt niet zo slecht. Zoals hier al eerder gezegd werd "Nirvana ging om emotie en energie". Dat is op deze plaat heel goed te horen. Zo waren de concerten waarschijnlijk (nooit mmeegmaakt).
Alles klinkt een stuk rauwer dan zoals je op een Nevermind gewend bent. De overgang naar Bleach en dit album is ook niet zo heel groot vind ik. En dat album vind ik ook super.

AC/DC
Mijn eerste CD van nirvana die ik ooit had en ik was onmiddelijk verkocht. De klank mag dan minder zijn maar de energie spat er zo van af. De intro van smells like teen spirit die 10 keer sneller is dan het origineel vind ik geweldig.

rdevreugd schreef:

Speelde hij niet op zijn zelfontwerpen jagstang ( kruising tussen jaguar en mustang )

EVANSHEWSON
Sorry, ik kan dit plaatje totaal niet waarderen, de klank is ondermaats, dit is nog vuiger en vuiler dan garagerock en dat is absoluut mijn ding niet.
Om het met Boudewijn de Groot en Lennart Nijgh te zeggen :
"Dit is toch wel beneden alle peil..."
In Utero, Bleach, Nevermind en Unlugged in New York en je hebt alles wat je echt nodig hebt van Cobain en co.

Maar deze kelk laat ik aan me voorbijgaan.
Ik blijf bij mijn half sterretje, I'm very sorry.
0.5 dus !

AC/DC
euh je hebt dat allemaal al is gezegd in een vorig bericht.

EVANSHEWSON
okay, dan zwijg ik er verder over.

Toch jammer van die Cobain, hij had nog zo'n mooi leven voor zich!

AC/DC
das waar hij is zo iemand waarva je zegt: waarom?

Bobiej
kaztor schreef:
Door Satan uitgebracht, ja!

Ik wist dat ik ooit met die spelfout geconfronteerd moest worden .

Stijn_Slayer
Dit is zijn wel goed uitgevoerde live nummers. Verder ook een mooie setlist, hoogtepuntje is voor mij Spank Thru. 3.5*

wcs
Feeder schreef:

Hij is goed, heel goed zelfs, ik zou hem kopen voor die prijs

avatar van Schizophrenia
Ik snap al dat gezeik hier niet over hoe slecht Nirvana live is?
Ze stonden er een beetje (zogenaamd) Anti-rock te spelen.
Als of ze er helemaal geen zin in hadden stonden dik met hun gitaren heen en weer te zwaaien. De energie straalde altijd van hun optredens af.

Dit album is ook zo, toch is het niet zo mooi als met beeld er bij!

Bobiej schreef:

Ik wist dat ik ooit met die spelfout geconfronteerd moest worden .

Maakt dat nou uit. Als ik Courtney kan beledigen pak ik elke gelegenheid aan!

avatar van ZERO
Feeder schreef:
Is hij dan werkelijk zó slecht?

EVANSHEWSON schreef:
dit lijkt wel een punkband die in een garage met ontzettend slechte acoustiek staat te spelen, dit raakt kant noch wal!

Het antwoord op jouw vraag wordt gegeven door iemand die de plaat niet goed vindt, wat best ironisch is.

Een punkband die in hun garage lijkt te spelen, dit is gewoon Nirvana op z'n best dus!

Trouwens, alleen al voor Spank Thru moet je deze hebben!

Bekijk gewoon die setlist . Drain You, Aneurysm, Lithium, Sliver, Spank thru, Milk it, Tourette's, Blew... Nee, dit is gewoon zowat het beste wat Nirvana ooit op plaat zette!

beaster1256
slechte plaat van een middelmatige groep met slechte opnamekwaliteit , weg ermee

avatar van Ducoz
HammerHead schreef:
Bloemkool in je oren? Het klinkt op deze CD gewoon slecht, maar zoals ik al zei: dat is heel iets anders dan de beleving die je hebt als je daadwerkelijk bij het concert bent.

Bovendien is Nirvana toch echt beroemd geworden door de plaat Nevermind en niet door z'n energieke live optredens.

Luister jij eens naar Concerten uit 93/94 en het concert in het crocodile Café, deze genoemde zijn beter dan op cd;)

Stijn_Slayer
Cobain is alleen niet zo goed bij stem, dat is het minpunt eraan.

avatar van Ducoz
Stijn_Slayer schreef:

Het is niet echt een Setlist, het zijn verschillende nummers uit verschillende concerts, zo komt scentless Apprentice uit MTV's LIVE AND LOUD.

avatar van LucM
Een tegenvallend live-album vanwege de erbarmelijke geluidskwaliteit, het klinkt zo rommelig en dof. De band was ook niet in beste doen - het lijkt bij momenten alsof een beginnende punkband aan het repeteren is - al is er niets mis met de songs zelf.
Laat deze liggen, met hun 3 studio-albums, "Unplugged" en als aanvulling "Incesticide" heb je alles wat je moet hebben van Nirvana.