Ben Howard - Every Kingdom (2011)

3,91

3. The Wolves (5:09)
  4. Everything (4:45)
  5. Only Love (4:09)
  6. The Fear (4:20)
  7. Keep Your Head Up (4:24)
  8. Black Flies (6:21)
  9. Gracious (4:57)
  10. Promise (6:24)
  11. These Waters * (4:08)
  12. Empty Corridors [Live] * (5:26)
  13. Under the Same Sun * (4:46)
  14. Bones * (5:45)
  15. I Will Be Blessed * (5:31)
  16. Move Like You Want [Live] * (8:21)
  17. 7 Bottles * (4:39)
96 BERICHTEN 6 MENINGEN
avatar van Manuel
Liefhebbers van Ben Howard vinden wellicht Leo Stannard ook interessant..

avatar van Madjack71
Ben Howard kende ik middels zijn hit die veelvuldig via de radio voorbij kwam; Keep Your Head Up. Een leuk nummer, verder niet bij stil gestaan, hoe een heel album van die beste man zou klinken. Totdat ik het nieuwe nummer van zijn komende album een aantal keer gehoord had en daar wel van onder de indruk was. Toch knap dat zo'n jonge gast van 27 jaar (..hopend dat hij geen aansluiting gaat krijgen bij het illustere rijtje), met introverte muziek en reflecterende teksten, zo'n groot publiek weet te bereiken. Howard doet ook surfen, maar ligt veel zwaarder op de hand als de fruithapjes van Jack Johnson. Prachtig gitaarspel, innemende stem, boeiende teksten die automatisch mijn aandacht trekken, yep hier wordt ik wel 'vrolijk' van. Met invloeden als Nick Drake en john Martyn is hij ook niet in slecht gezelschap, zij het dat eerder genoemde namen al verblijven bij de grote Manitou in de sky. Zelf moet ik m.n. bij Black Flies en het akoestisch spel bij The Fear ook denken aan Lyndsey Buckinham. Ben Howard is er eentje die de 'popcultuur' een gouden randje verschaft. Voor mij echt een album om op vinyl in huis te halen en zeer benieuwd naar zijn nieuwe album.

avatar van SirPsychoSexy
Lakai schreef:
Zo zonde dat Ben Howard steeds meer poppy wordt (ik vind het niet erg dat meer mensen hem tof vinden). Hij gaat bij ieder concert dat ik meer van hem zie steeds meer richting de meezingers en klap-gezellig-mee nummers....

Ik hoop echt dat dat niet door gaat in zijn volgende albums / EP's. Ik vond Ben Howard namelijk ge-wel-dig door zijn 2 EP's!
Gezien de toon en kwaliteit van de opvolger denk ik dat je vrees onterecht was!

avatar van Lakai
Ben daar ook zeer tevreden mee! Eigenlijk daalde die vrees ook al flink door the Burgh Islands!

avatar van adri1982
Prachtig album met enkel mooie nummers, maar 'Keep your head up' steekt er echt bovenuit. Ik heb echter wel een keer of vier dit album moeten luisteren om een cijfer uit te delen.

avatar van El Stepperiño

adri1982 schreef:

Dat vind ik niet per se vaak ik luister liever een album minimaal een maand lang voordat ik vind dat ik het van een cijfer kan voorzien!