Viktor Vaughn - Vaudeville Villain (2003)

Label: Sound-Ink

1. Overture (0:34)
  2. Vaudeville Villain (2:31)
  3. Lickupon (2:44)
  4. The Drop (3:25)
  5. Lactose and Lecithin (2:34)
  6. A Dead Mouse (3:55)
  7. Open Mic Nite Pt. 1 (3:13)

met Lord Sear, Brother Sambuka, Rodan en Louis Logic

8. Raedawn (3:00)
  9. Let Me Watch (4:27)

met Apani B. Fly

10. Saliva (2:28)
  11. Modern Day Muggin (2:43)
  12. Open Mic Nite Pt. 2 (3:13)

met Lord Sear, AJ Ready Wright en Creature

13. Never Dead (3:27)

met M. Sayyid

14. Popsnot (4:39)
  15. Mr. Clean (2:13)
  16. G.M.C. (3:33)
  17. Change the Beat (6:55)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Met DOOM weet je het nooit, hij maakt er geen geheim van dat 'ie een klootzak is - and proud of it. Maar goed, er zijn al maanden en maanden lang snippets van Madvillains tweede album dus die ligt zeker al klaar...

avatar van HH_Fantastic
if these walls could talk, they'd propably still ignore me

geweldig album toch, tekstueel briljant zoals elk album van DOOM en wederom een geweldig speciaal sfeertje. Toch een van m'n favoriete rappers geworden, weinigen doen hem dit na, en zeker als je bekijkt dat hij dit album na album doet. Respect !

avatar van robbizzel
heerlijk ja, diep respect!! gaat nooit vervelen dit, veel favorieten, G.M.C. waardeer ik ook steeds meer, wat een nummer. en hoe briljant is die versnelling in change the beat vanaf 6.20, geweldig met dat orgeltje erbij.

avatar van niels94
"Let me Watch" is zielig

avatar van kobe bryant fan
Prachtig nummer is het. Zal zeker hoog komen te staan in mijn Hip-Hop Top 100 topic.

avatar van Rene1979
Let me watch is juist heel erg dope! Mooi verhaalvertellende track.

avatar van niels94
Dat ben ik volledig met je eens hoor. Weet niet waar je denkt te lezen dat ik het niet mooi vind

De rest van dit album is overigens ook geweldig. Wat een artiest is dit toch Beats zijn ook van hoog niveau. Let Me Watch is toch wel het hoogtepunt.

avatar van kobe bryant fan
Ik ga met een halfje omhoog, geweldige plaat.
De ene favoriet na de andere komt langs, allen met een heerlijke duistere beat, en de heerlijke flow van Viktor erover. De teksten zijn ook weer geniaal (dat einde van Let Me Watch )
Verdiende 4,5*.

avatar van timWTF
Ziet er veelbelovend uit! Meteen even gedownload en zit halverwege nummero 2. Dayum.

avatar van Elohim
Die beat van Rae Dawn

Heb de Gold edition nu trouwens toch op vinyl. Ziet er fancy uit! o.O

avatar van FelipeGutiérrez
Eindelijk weten te bemachtigen. Het enige Doom album dat ik nog moet luisteren! Ga er nu direct mee beginnen!

Lactose And Lecithin.

avatar van FelipeGutiérrez
Wat ben ik blij dat ik dit heb weten te bemachtigen. Ik heb het gevoel dat dit een van de hardste albums is die ik ooit heb gehoord. Na de eerste luisterbeurt was ik al overtuigd, ik heb MF DOOM altijd al tof gevonden, maar dit album vind ik echt geweldig. De beats, de geniale punchlines van Viktor Vaughn (DOOM dus), alles klopt. Waar sommige albums door de vele cartoon skits nog rommelig kunnen klinken, is dit echt een perfect geheel dat boeiend is vanaf de intro tot de laatste track.

Deranged
Is een erg lekker plaatje inderdaad.

avatar van nedbed
Sowieso het beste album van DOOM.

avatar van robbizzel
Wat is G.M.C. toch een fijne track, vooral op een hard volume, genieten!

Deranged
Superdikke plaat inderdaad. Bewonderenswaardig is hoe hij aan dit alter ego ook gelijk een heel eigen sound en karakter weet te geven. Toon wordt al gelijk viesjes lekker gezet in de openingstrack.

V. Vaughn, the travelin' vaudeville villain
who don't give a flying fuck who ain't not feelin' him

avatar van Dirruk
Vind de beat van Lickupon veel weg hebben van Warning van Biggie op 1 of andere manier.

avatar van FelipeGutiérrez
Één van de beste albums in (underground) hiphop ooit of ga ik dan te ver? Vind deze eigenlijk veel beter dan Madvillainy.

avatar van nedbed
FelipeGutiérrez schreef:

Eens. Inderdaad beter dan Madvillainy zelfs, al komt die wat mij betreft wel in de buurt.

avatar van MJ_DA_MAN
Dirruk schreef:
Hebben dezelfde sample.

avatar van Snoeperd
Dit album staat de laatste weken veel op repeat. Een fantastisch, vlot, sfeervol album waar de vette lines van MF Doom je om de oren vliegen. Daarbij moet Let Me Watch wel een van de mooiste hiphopnummers ooit gemaakt zijn. Dat intro levert me regelmatig kippevel op en het duet wat volgt is van heel hoog niveau. Ook een van de beste prestaties van een vrouwelijke emcee in mijn nobele opinie.

Grossartig dit.
Met Madvillainy het absolute hoogtepunt van de hiphop uit 90's, in de buurt van de 1e twee van PE en Criminal Minded, voor mij dus als niet hardcore hiphopper de beste hiphol ever. Al zijn er natuurlijk ook andere goede crews!

avatar van -ZN-
Iemand enig idee waarom 'Let Me Watch' op Spotify 'Can I Watch?' heet?

avatar van Dirruk
Eindelijk een re-release op vinyl. Nu ik er zelf 1 gereserveerd heb durf ik het hier wel te verkondigen. Alleen de zilverkleurige LP is nog op voorraad. Hier heb ik erg lang op gewacht.

avatar van jordidj1
Dirruk schreef: