Nils Frahm - Felt (2011)

6. Snippet (4:26)
  7. Kind (3:23)
  8. Pause (5:36)
  9. More (8:56)
  10. Weak Spot (Outtake) * (3:46)
  11. And Patterns (Outtake) * (3:36)
avatar van kobe bryant fan
Deze gaat mooi naar de 5*, volledig eens met het bericht hierboven.
Prachtig geproduceerde plaat waarbij zowel achtergrond als voorgrond enorm veel te bieden hebben.

avatar van brt
brt
Dit is denk ik wel mijn favoriete plaat in het neo-klassieke genre aan het worden. ik begin altijd bij het 2e nummer, dan vind ik 'em echt beter (homogener), maar wat een fijne sfeer, en wat een prachtige composities.

avatar van Barney Rubble
De achtergrond geeft deze muziek net dat beetje extra warmte. De toetsen hebben vervolgens ruim baan om te imponeren. Wintermusik vind ik als album net iets beter, maar dit is toch zekers een fenomenale plaat.

avatar van Mssr Renard
Heerlijke, pretentieloze achtergrond luistermuziek. Niet spannend, niet écht avontuurlijk, maar perfect om lekker weg te kruipen op de bank met een boek.

Deze komt hier de laatste maanden vaak voorbij, erg fijne muziek om bij te werken. En More is een schitterende afsluiter, misschien wel Frahm's mooiste nummer.

Kalamitsi
Bij het grasduinen door de voor mij onbekende wondere wereld van electronic en neoklassiek, stuitte ik een paar weken geleden op dit kleinood. Mijn verdict na meerder draaibeurten: een weldadige luisterervaring! En een stimulans om mijn reis in die richting verder te vervolgen. Tips zijn welkom middels een bericht.

avatar van vivalamusica
Kalamitsi schreef:

Dit label Erased Tapes is al een goed begin. Bv. A Winged Victory for the Sullen of Olafur Arnalds. Het is maar net waar je op valt.