Ian North was zanger en gitarist in de New Yorkse groep
Milk 'n' Cookies, optredend in club CBGB. Toetsenist Jimmy Destri was lid van de groep, maar viel uit de groep. Hij belandde vervolgens bij Blondie. Dat bleek een juiste transfer. In 1975 namen zijn oude bandmaatjes in Engeland hun enige plaat op. Die flopte echter - wél het beluisteren waard! - en zijn oude bandje viel uit elkaar.
North gaat solo en verhuist hiervoor naar Engeland. Met Martin Gordon, voorheen bassist bij
Sparks, plus drie anderen begint hij de groep Radio. Die wordt omgedoopt tot Neo, maar Norths werkvisum eindigt en hij keert terug naar New York. Gordon heeft de groep dan alweer verlaten, wel verschijnt in december 1979
Neo onder zijn eigen naam.
Hierop pittige gitaarliedjes die vol vaart op de luisteraar worden afgevuurd. Hij is meteen ook naar leadzang bevorderd en blijkt over een prima stem te beschikken. Liefhebbers van The Knack en The Romantics zullen hier vrolijk van worden, net als liefhebbers van melodieuze punk zoals de Buzzcocks.
Jammer genoeg gaat de vaart er op kant 2 geleidelijk uit en de melodieën worden minder. Het zegt tevens iets over mijn voorkeur voor uptempo muziek als ik beweer dat vanaf
Hollywood Babylon de ballon leegloopt. Van de nummers daarvoor word ik echter steeds weer enthousiast. Al met al een album met veel energieke en overwegend pakkende gitaarliedjes, ergens op de grens tussen powerpop en new wave.
Ik ben bezig aan een inhaalslag van gemiste newwavealbums, waarna ik vervolg met 1982. Mijn vorige halte was bij het Engelse
The Outsiders, de groep met Adrian Borland, later bij The Sound. Volgende station is wederom bij Ian North, maar dan opvolger
My Girlfriend's Dead waar hij opvallend genoeg een overstap naar synthesizerwave maakte. En een hoes die op internet enige censuur ondergaat...