Sting - 25 Years (2011)

Label: A&M

1. If You Love Somebody Set Them Free (4:24)
  2. Love Is the Seventh Wave (3:33)
  3. Consider Me Gone (4:31)
  4. Moon Over Bourbon Street (4:01)
  5. Fortress Around Your Heart (4:52)
  6. Bring on the Night [Live] (11:27)
  7. Driven to Tears [Live] (6:29)
  8. I Burn for You [Live] (5:15)
  9. Be Still My Beating Heart (5:33)
  10. They Dance Alone (7:13)
  11. Englishman in New York (4:27)
  12. Fragile (3:54)
  13. We'll Be Together (4:46)
  14. Sister Moon (3:48)
  15. Secret Marriage (2:03)
  16. All This Time (4:55)
  17. Mad About You (3:54)
  18. Why Should I Cry for You? (4:46)
  19. The Soul Cages (5:52)
  20. When the Angels Fall (7:49)
  21. If I Ever Lose My Faith in You (4:28)
  22. Fields of Gold (3:39)
  23. Seven Days (4:38)
  24. It's Probably Me (5:04)
  25. Shape of My Heart (4:36)
  26. When We Dance (5:59)
  27. I Hung My Head (4:42)
  28. I Was Brought to My Senses (5:49)
  29. You Still Touch Me (3:48)
  30. I'm So Happy I Can't Stop Crying (3:57)
  31. A Thousand Years (5:58)
  32. Desert Rose (4:51)

met Cheb Mami

33. Ghost Story (5:29)
  34. Brand New Day (6:20)
  35. Send Your Love (3:16)
  36. Whenever I Say Your Name (5:25)
  37. Stolen Car [Take Me Dancing] (3:57)
  38. Soul Cake (3:27)
  39. The Hounds of Winter (5:50)
  40. Next to You (2:32)
  41. We Work the Black Seam (7:20)
  42. The Pirate's Bride (5:03)
  43. Never Coming Home (5:20)
  44. Russians [Live] (4:53)
  45. The End of the Game [Live] (6:00)
Iets anders dan 5 stemmen kan je niet geven voor iemand die een zo'n geweldig ouvre heeft nagelaten.

avatar van Hans Brouwer
0,5 ster kan ook. "25 Years (2011)" is toch een dubieus geval .

avatar van rkdev
Als teaser voor deze compilatie staan er op Sting's website ondertussen al twee mooie mini docu's (gesprekken met Sting) over zijn eerste jaren als solo-artiest. Erg interessant om eens te bekijken.
Sting.com - Official Site and Official Fan Club for Sting - News > Sting: 25 Years - Part One - Webisode Premiere!
Sting.com - Official Site and Official Fan Club for Sting - News > Sting.com 25 Days Countdown: Day 13

Vandaag in mijn bezit gekregen, zeer mooi boekwerk gevuld met 3 cd met het bekende werk en een dvd met daarop 10 nummers. De nummers zijn geremasterd en de kwaliteit van de dvd valt niet tegen. Mooie foto's en teksten en een aanvulling op hetgeen al in bezit is.

Een alleraardigste complete boxset van Sting . Het verhaal is bekend . The Police hielden het voor gezien en zoals verwacht ging de zanger /bassist en voornaamste componist onder eigen naam verder .
Ik ben van mening dat 25 jaar Sting niet geheel bevredigend is . Wel de samenstelling (daar is werk van gemaakt ) maar ik heb het meer over het artistieke verloop .
Zijn album Ten Summoner's Tales vind ik het meest bevredigend , omdat daar meer de lossere /no nonsens stijl van Sting naar boven komt . Minder zwaar op de hand , alhoewel die stijl op het wat onderschatte The Soul Cages best goed tot zijn recht komt .
Dream Of The Blue Turtles en Nothing Like The Sun zijn afwisselend en origineel , maar kennen ook wat zwakkere momenten .
Vanaf Brand New Day wordt Sting te voorspelbaar , zelfs wat zoutloos , al bljft het muzikale kunnen groot , maar bekijven de liedjes veel minder .
Toch heeft Sting bewezen uit te blinken in veelzijdigheid en kun je natuurlijk niet om hem heen .
De man is absoluut kundig en zijn eronvergetelijke songs uit zijn koker gekomen .
Jammer dat de laatste jaren de pit uit zijn schrijfwijze wat verdwenen is . The Policetour was daarom een welkome verassing .
Alles bij elkaar genomen een dik verdiende 4 .

avatar van rkdev
Complimenten voor je reactie bikkel2, waar ik het overigens compleet mee eens ben.
Al is mijn favoriete album juist het 'zware' The Soul Cages met Ten Summoner's Tales er op een neuslengte achteraan.

Thanx Bas . Ik vind dat uiteindelijk ook de 2 beste . Maar Ten Summoner's Tale vind ik een heerlijk album , echt elk nummer raak ook .
meestal ga ik ook wel voor de wat zwaar op de hand albums , hier is het net andersom .
Maar we zitten op dezelfde golflengte .

avatar van musician
Ik kies dan toch voor The Dream of the Blue turtles en Bring on the night, het live album dat daar op volgde.

Ten Summoner's Tales op drie.

Ik ken deze box nog niet, maar ben het in grote lijnen helemaal eens met bikkel2, inzake het carriereverloop van Sting. Ik heb al zijn cd's maar na Ten Summoner's Tales ging het wel heel erg snel bergafwaarts. In creatieve zin. Is ook nog steeds niet goed gekomen.

Bijna 60, misschien troost het Sting dat menig artiest ná zijn 60e levensjaar plotseling het licht weer ging zien. Dat zou ik hem van harte gunnen, een blijvend monument. Zijn laatste cd's komen eigenlijk niet meer uit hun hoes, terwijl ik van The Dream of the Blue turtles al 25 jaar een grote fan ben.

Is de versie van Love is the seventh wave overigens de mix die op het singletje destijds is gezet? Die versie is buitengewoon aardig, leuker zelfs dan de versie op The Dream... maar helaas heb ik dat nummer nooit op een cd gezien. Zou attent zijn als dat op deze compilatie zou gebeuren.

Voor het overige natuurlijk een mooie verzamelaar. Ik kan alleen geen zeldzame stukken ontdekken, dus als je alle cd's van Sting hebt hoeft deze niet meer te worden aangeschaft, lijkt mij.

Het is inderdaad geen box met outtakes , of andere zeldzaamheidjes . Natuurlijk zit er een commercieele gedachte achter , maar als instapper is het een uitstekend alternatief .

avatar van LucM
Het lijkt mij ook een volledige en representatieve Sting-compilatie. Zijn eerste 4 albums vind ik prima, nadien ging het helaas bergafwaarts met Sting.

avatar van rkdev
Hopelijk dat iemand me hierop kan antwoorden: er staat aangegeven dat deze nummers geremastered zijn. In 1998 zijn van alle Sting albums tot dat moment echter ook al remasters uitgebracht. Ikzelf heb momenteel al zijn albums in de originele cd uitgaves. Welke versie(s) zouden jullie me aanraden ?

avatar van dazzler
Ik meen mij te herinneren dat de oudste Sting platen al in ddd waren opgenomen.
Dat wil zeggen dat de oude CDs van de eerste albums op zich al digitale masters zijn.

Wat deze release betreft: heel erg spijtig
dat Russians er enkel in een live versie op staat.
Voor de rest een goede dwarsdoorsnede van zijn oeuvre
met hier en daar toch een enkele albumtrack te veel.
Misschien toch beter op 2 in plaats van 3 schijfjes.

En ook jammer is de lelijke hoes.

haveman
Geweldige nummers zijn hier te vinden, maar het is wel erg dat ie heeft gezegd nog 25 jaar door te gaan. Hoeveel Best Of albums gaan we nog krijgen?

dazzler schreef:
Ik meen mij te herinneren dat de oudste Sting platen al in ddd waren opgenomen.

Wat deze release betreft: heel erg spijtig
dat Russians er enkel in een live versie op staat.
Voor de rest een goede dwarsdoorsnede van zijn oeuvre
met hier en daar toch een enkele albumtrack te veel.
Misschien toch beter op 2 in plaats van 3 schijfjes.

En ook jammer is de lelijke hoes.

Klopt als een bus dazzler.By the way,waar staat 'let your soul be your pilot'.Ik begrijp niet dat dit nummer over het hoofd gezien is

avatar van rkdev
Ik luister momenteel op Spotify naar de versies van 'Love Is the Seventh Wave' en 'Consider Me Gone' van dit album, en in mijn optiek klinken ze net iets anders dan op 'Dream of the Blue Turtles'. Ze lijken geremixt te zijn met toevoegingen van instrumenten en zang. Kan iemand dit bevestigen ?

avatar van goldendream
Een driedelige verzamelaar zou perfect kunnen, want het bespaart de tijd om zelf een verzamelaar samen te stellen.

Alleen zijn hier een aantal serieuze tekortkomingen:
- 'Russians' niet in originele versie
- 'Let Your Soul Be Your Pilot' ontbreekt, wat toch wel dé single van 'Mercury Falling' was

Dat zijn twee redenen om deze verzamelaar niet te kopen. Bij elke luisterbeurt zou ik me eraan ergeren.

De beste verzamelaar maak je zelf.