Racoon - Another Day (2005)

Rock / Pop
Label: [PIAS]

1. Happy Family (2:43)
  2. Hero's in Town (3:28)
  3. Love You More (3:17)
  4. Laugh About It (3:30)
  5. Blow Your Tears (3:43)
  6. Couple of Guys (0:45)
  7. Got to Get Out (3:17)
  8. Brother (2:43)
  9. Kingsize (2:27)
  10. Lose Another Day (4:05)
  11. If You Know What I Mean (3:07)
  12. Walk Away (2:29)
  13. Hanging with the Clowns (3:37)
  14. Close Your Eyes * (3:51)
  15. Little Times * (3:28)
  16. Door Slammed * (2:29)
  17. Don't Believe You * (1:58)
Ik vind Racoon het vooral goed doen live. De cd "Another Night" is daarom ook zo lekker. Knalt net ff iets beter en klinkt veel lekkerder!

In het voorjaar van 2008 komt het nieuwe album van Racoon uit, ik ben erg benieuwd! Ik hoop dat ze net zo door blijven gaan!

Blow Your Tears. De intro geeft mij kriebels en om nog maar over de tekst te zwijgen.

avatar van Arrie
Is dit een Nederlandse band? :O Nooit geweten Heb het album niet gehoord, maar Laugh About It vind ik in ieder geval wel een leuk nummer met een wel goede clip. Love You More vind ik dan weer niet zo... Mss dat ik ooit eens een album van hun uitprobeer.

xCrackhead
Alle liedjes zijn stuk voor stuk juweeltjes!

1,0
Gaaapp!!

xCrackhead schreef:
Alle liedjes zijn stuk voor stuk juweeltjes!

helemaal mee eens sommige liedjes bezorgen me nog stees kippevel!!
respect!!

avatar van Monkeypriest
Prachtig album gwn ^^
Love you more is top ^^

Stiekem is dit gewoon een zeer goed geslaagd product.

avatar van L_in_love
Mooi album, vooral walk away en hero's in town zijn echt heel mooi!

avatar van Reijersen
Er is iets aan deze band dat het interessant maakt en ik denk dat het vooral aan de zanger ligt, zijn stem ligt gewoonweg erg makkelijk in het gehoor. Het album is al om al erg vlak met een paar kleine hoogtepuntjes. Maar echt slecht wordt het ook nergens.

ElsenaarMetal
Goede Cd, lekker muziek. ik wil meer meer meer:D

Leuk om 1, of 2 keer te luisteren, verveelt erg snel. Heb deze in huis, maar er komt zeker niet nog een album van Racoon in huis.

avatar van Tijn79
Goeie plaat.
Echter hij is wat meer commercieel gericht als de voorgaande 2
en dat vind ik een minpuntje, want de band was voorheen wat frisser.
Maar ook deze plaat heeft een aantal killer tracks zoals Walk Away en Happy Family

avatar van Carolaah
Ah dat er toch nog zulke bands van eigen bodem bestaan...
Knappe teksten en mooi naar voren gebracht.
Verder vind ik de band niet zo bijzonder, maar voor iets wat uit Nederland komt vind ik dit wel van hoogstaand niveau.

Dit is echt een hele mooie plaat. Blijft ook mooi om zo af en toe eens op te zetten. Heel puur, heel eerlijk. Klasse!

avatar van otherfool
Bijzonder sympathieke band die ik best kan pruimen bij een zomerfestivalletje (dat is me nu 2x overkomen) maar verder wel erg gewoontjes en doorsnee. Uptempo liedje hier, ballade erdoorheen, snel maar weer door dan.

Overigens bedenk ik me dat ik ze volgens mij ook zag op Eurosonic 99 toen ze net een demootje uit hadden gebracht. Toch leuk dat ze dan later een nummer 1 hit (toch?) weten te scoren...

edit: hmm Love You More bleef op 3 steken lees ik net.

2* voor dit plaatje.

avatar van Madjack71
Dit album gekocht op basis van het nummer Love you more, dat ik destijds per toeval s'avonds hoorde op de radio en dacht dat het al een oud nummer was. Het klonk in mijn oren of ik het al een hele tijd mooi had gevonden, terwijl het pas de 1ste keer was dat ik het luisterde.

De cd daarentegen roept niet dat gevoel bij mij op en kan me ook niet het gehele album boeien. Er staan in mijn ogen teveel typische Racoon drive-by nummers op met de stem van Bart die weinig los komt van zijn klank.
Nummers als Happy family/Laugh about it/Couple of guys/Got to get out zijn nummers die niet bij mij blijven plakken en de skipdrang losmaken. Waarbij zelfs de zang mij een beetje gaat storen. Terwijl hij zeker geen slechte zanger is.

Daarentegen vind ik behalve Love your more, dat m.i een instant klassieker is, Blow your tears en afsluiter Hanging with the clows goede nummers. M.n het laatste nummer begint Bart de zanger wat meer los te gaan in zijn zang en hoor ik warempel een orgel en een goede gitaarlick. Helaas komt e.e.a -naar mijn smaak dan- niet genoeg naar voren. Vooruit dan, ook If you know what i mean, kan er ook nog mee door.

In zijn geheel vind ik dat te weinig om het vaak in de speler te doen belanden en is het ietwat voor mij een miskoop geweest.
Maar soit door het prachtige Love you more toch nog 2,5

Cye
Racoon is echt een band die het niet om het geld of de roem gaat, maar om de muziek en dat hoor je. Dit is muziek. Heerlijke plaat, net zoals de andere drie albums van Racoon, maar deze blijft toch het beste. 5*

Geweldige cd, mijn favorieten: 'happy family', 'hero's in town' & 'lose another day'

avatar van Mctijn
Prima cd! (en dan niet alleen voor Nederlandse begrippen....)
Live zijn ze trouwens ook erg goed.

avatar van musician
Het is geen cd die ingebrand zit op mijn 'harde schijf', te jong. En ik heb hem de afgelopen weken dan ook herhaaldelijk gedraaid, om er de nummers van 'in mijn hoofd te stampen' en ook voor een eerlijke opinie.

Aanvankelijk is de cd namelijk heerlijk op weg, een prima plaat van een talentvolle Nederlandse groep. Cijfermatig is het toch knap, inmiddels bij de eerste 250 cd's van musicmeter te staan.

Toch blijf ik uiteindelijk steken op 3,5 ster, ondanks fabelachtige kwaliteiten. En dat heeft te maken met het volgende.

De band exceleert vooral in de uptempo, de snellere rock nummers. Eerlijk, prima gitaarspel en goede composities.

Alle langzame nummers zijn allemaal minder. Traag, haalt de vaart uit de cd, mindere songs.
Een ballad op een rock cd is natuurlijk buitengewoon veel voorkomend. Maar Racoon heeft er teveel. Teveel van die langzame nummers. Dat komt de uiteindelijke kwaliteit van de cd niet ten goede.

Jammer, want de rest is juist zo aardig: Happy family, Couple of guys, Lose another day.

Op een cd van 13 nummers en 41 minuten zijn twee ballads of akoestische nummers meer dan genoeg, wil je er de vaart niet teveel uit halen. Anders ga je naar de 'vlees noch vis' kritieken.

Maar voor het overige: ze weten hoe ze een goede song moeten schrijven en uitvoeren, daar ligt het niet aan.

avatar van LucM
Van deze band (in België niet zo bekend) heb ik een aantal nummers uit dit album beluisterd via YouTube. Het klinkt niet onaardig maar ook een beetje vlak en wat te doorsnee. Ik kan dit wel veel beter aanhoren dan Kane.

avatar van Arrie
Wat heeft Kane er nou weer mee te maken? Het klinkt heel anders... je hoeft toch niet alle Nederlandse bands met Kane te vergelijken?

avatar van Madjack71
LucM schreef: Het klinkt niet onaardig maar ook een beetje vlak en wat te doorsnee...

Daar vat je -wat mij betreft- deze 41 minuten goed samen in die 13 woorden.

avatar van musicfriek
De vergelijking met Kane ontgaat mij ook volledig. Dan is dit wel een paar treetjes hoger, alhoewel ik dit ook niet te vaak moet horen. Zoals otherfool zegt, dit is een sympathieke band met relatief eenvoudige popsongs. Het debuut vind ik nog steeds het mooiste van Racoon. Die klinkt nog steeds erg fris en ik geef een voorkeur aan hun up-tempo songs.

avatar van hoi123
Wauw, wat zijn sommige nummers op deze cd mooi. Bij Blow Your Tears krijg ik nog steeds kippevel en ook Hanging With The Clowns is geweldig. Alleen jammer van de nummers als Hero's In Town, die vind ik nogal saai. 4,5*

avatar van discipline
Erg mooi album!

avatar van laxus11
Goed album van racoon maar love you more vind ik een echte K*tplaat
maar daarintegen vind ik laugh about it wel een goeie plaat

avatar van Tony
Niet helemaal mijn muziek, beetje te glad allemaal, maar wat een gitaarbeheersing. Echt respect.

avatar van Ronald5150
Racoon is een goede Nederlandse band die in staat is om mooie popliedjes te schrijven. Echter het blijft allemaal iets teveel binnen de lijntjes en wordt nooit echt spannend. Alleenstaand zijn de liedjes prima, echter een heel album luisteren is voor mij een te lange zit. Ik merk dat ik na verloop van tijd mijn interesse verlies. Ik luister deze plaat nog maar zelden, ondanks dat er een aantal sterke nummers op staan.