CYNE - Wasteland Volume 1 (2011)

Label: Hometapes

1. Chapter I: Enter Killmore (10:04)
  2. Chapter II: Teeth. (9:59)
  3. Chapter III: The Rat Race (9:19)
  4. Chapter IV: An Introspection (10:24)
  5. Chapter V: Braces. (10:45)
  6. Chapter VI: I, Laserteeth (6:51)
avatar van kobe bryant fan
Niet echt maar een paar sterke instrumentale Hip-Hop platen zijn: Donuts van J Dilla, The Branches van Long Arm. De EP Organic ook van Long Arm.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Als je het instrumentale aspect belangrijk vindt zou ik RJD2's Deadringer ook eens proberen, maar als je rap ook prima vindt zou ik gewoon de rest van CYNE's ouevre checken .

avatar van UmindC
Of Nujabes.

bennerd
Gloeilamp schreef:
Heeft iemand misschien nog tips voor mij, die in de lijn van deze muziek liggen?

Ik zou naar abstractere muziek als Teebs gaan. Misschien kun je ook Bonobo proberen, al is dat zeker niet zo spacey als dit hier.

avatar van thgryda
Onra en Damu the fudgemunk (vooral how it should sound van die 2de)

avatar van Rhythm & Poetry
Met Wasteland Vol. 1 probeert undergroundcollectief CYNE anders te zijn. Bijvoorbeeld door de muziek op cassette aan te bieden, maar ook door de lange tijdsduur van de nummers. Er staan in totaal zes nummers op de mixtape, waarvan er vijf om en nabij de tien minuten duren. Daarvan wordt het grootste gedeelte opgevuld met instrumentale creaties van producersduo Speck & Enoch. Rapper Cise Star (zijn vaste collega Akin voegt geen vocalen toe) is op de gemiddelde track slechts een slordige twee minuten te horen.

Lees deze recensie verder op Hiphopleeft.

Rene1979
Heb de tape ook binnen! Zonder krassen deuken of barsten in de hoes Ziet er geweldig uit! Gaat zo even in de deck.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Dit blijft me toch een prachtig huzarenstukje, dat ik nog geregeld en met veel plezier luister . De hele tape heeft een constant belachelijk hoog niveau, en veel van de beats vragen ook totaal niet om een rapper. Ik vraag me af wanneer Volume 2 uitkomt...

avatar van Elohim
Hij is besteld! Wachten op de tape nu!

avatar van Shelter
Ik ben een groot CYNE fan en met name om de instrumentals...dus dit moet ik zeker checken

avatar van Elohim
Heb hem binnen! Heel netjes gekregen!

Ben erg tevreden, hoewel het voor mij echt weer wennen was, een tape. xD

avatar van Timmie
Ik vind de producties echt goed! Cise Star rapt soms iets te agressief of snel vind ik.