CYNE - Wasteland Volume 1 (2011)

Label: Hometapes

1. Chapter I: Enter Killmore (10:04)
  2. Chapter II: Teeth. (9:59)
  3. Chapter III: The Rat Race (9:19)
  4. Chapter IV: An Introspection (10:24)
  5. Chapter V: Braces. (10:45)
  6. Chapter VI: I, Laserteeth (6:51)
avatar van Elohim
Ja? Pffft... Dat hebben ze goed verbloemd! o.O

avatar van Rhythm & Poetry
Ze houden dit album nog goed verborgen.

avatar van -d-
-d-
Rhythm & Poetry schreef:
Ze houden dit album nog goed verborgen.

Ja zeker, ik wordt helemaal gek

avatar van Harderwiek
Pff, trek je toch niet.

Harderwiek schreef:
Pff, trek je toch niet.

Dat lijkt me meer iets voor Belgen. "Nee, we gaan pas weer trekken als Wasteland, Vol. 1 binnen is."

avatar van Jordyp
An Introspection en Laserteeth staan op YouTube. De rest zal dan ook wel vandaag online komen

avatar van Silky & Smooth
Ik heb hem liever in mijn brievenbus...

avatar van Rhythm & Poetry
Album nog altijd onvindbaar.

avatar van Osiris Apis
Dit komt vast omdat het een tape is. Moeilijker om te digitaliseren?

avatar van Rhythm & Poetry
Ook gewoon via iTunes te verkrijgen. Dus dat moet niet uitmaken.

Edit. Eindelijk. Nu eerst slapen en morgen direct de tape checken.

Rene1979
Wat ik tot nu toe hoor is er lekker. Veel instrumentaal werk. Nog even goed beluisteren.

avatar van maxinator
Volgens mij is dit de eerste hiphopplaat met zulke lange tracks

avatar van Rhythm & Poetry
Klinkt op het eerste gehoor prima. Er wordt iets te weinig gerapt naar mijn smaak en inderdaad ook ik mis Akin een beetje (wisselt altijd goed af met Cise Star). Speck en Enoch maken er een kleurrijk geheel van, met dank aan mooi samplewerk. Wasteland klinkt bijzonder levendig.

avatar van Harderwiek
Vind het instrumentele soms ook wat te veel. Ook zie ik de reden van de lange tracks nog niet helemaal in, het is niet dat er een rode draad ofzo door de tracks loopt. Ze hadden ze net zo goed kunnen opdelen, geeft toch ander idee. Maar wie ben ik om daarover te oordelen. Waarschijnlijk wouden ze wat anders en het neemt natuurlijk niet weg dat het puur genieten is. Enoch & Speck weten hier een weer een prachtige gevoelige beats af te leveren. Hoewel Cise Star de betere van de twee is mis ik Akin ook, de afwisseling van de twee is altijd erg fijn geweest

avatar van maxinator
Ik vind de lange duur per nummer ook niet echt iets toevoegen. Ik had verwacht dat er een bepaalde samenhang in de tracks zou zitten maar het lijkt allemaal niks met elkaar te maken te hebben. Jammer.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Die losse nummers zijn denk ik om het geheel een beetje te structureren. Ieder 'nummer' begint met een rap van Cise, maar daar draait het verder niet om. Het is gewoon een soort van beattape, maar niet zomaar één. Bij sommige stukjes zit ik echt te genieten .

avatar van Don Cappuccino
Hier ben ik wel benieuwd naar. Instrumentale Hip-Hop is namelijk mijn ding en ik zie dat het veel instrumentaal is. Eerst de nummers maar eens beluisteren die al op YouTube staan.

Ulfat-e-Zulmat
Don Cappuccino schreef:
Instrumentale Hip-Hop is namelijk mijn ding.

Zeg het ze!

avatar van -d-
-d-
Ik vind dit erg fijn, heb nu al een paar keer geluisterd en bevalt me goed. En ja het was mooier geweest als Akin er ook was, maar Cise Star die rapt ook erg kort bij elk stukje. Dus het is inderdaad zoals iedereen het zegt een instrumentaal album.

avatar van Jordyp
Een instrumentaal album, wat valt dat tegen zeg. Ik heb daar gewoon vrij weining mee en zo ook met dit album. Dat instrumentale gedoe heb ik na een half uur wel gehad en dan duurt het nog een half uur.

Met de producties zelf is echter weinig mis, daarom toch nog 2*.

avatar van Rhythm & Poetry
Instrumentaal is het natuurlijk niet, ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, er wordt namelijk ook kort gerapt door Cise Star (hooguit coupletten van twee minuten).

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik vond de opener van An Introspection al één van de beste nummers uit 2011, maar de hele B-side is eigenlijk heel sterk. Enoch .

Dit is voornamelijk een album dat je dient te begrijpen aangezien het hier een concept betreft. De tracks beginnen met raps van Cise Starr die tekstueel verbluffend goed z,n mannetje staat. Ondanks de absentie van kwantiteit is het kwalitatief zeer sterk en daarbij ook nog goed aansluitend bij de instrumentals. Als luisteraar worden je zintuigen verzadigd met een verscheidendheid aan beats die elk hun eigen verhaal vertellen maar aan elkaar gelinkt zijn door het derde oog op de onderwerpen van de nummers.

Dit is een ingenious en briljant project dat hopelijk nieuwe deuren gaat openen in de hiphopwereld.

avatar van Murdoc023
De beats gaan van de hak op de tak, een lijn binnen een nummer is moeilijk te ontdekken.De kwaliteit en potentie is duidelijk te horen en Cise Star blijft geweldig. Toch maakt het nog niet heel veel indruk op me, al is er ook niets mis mee. Ik denk dat het best wat luisterbeurten nodig gaat hebben. Dat het veel instrumentaal is vind ik wel wat hebben, al wordt het juist doordat het zulke lange nummers zijn minder gestructureerd. Want elk nummer bestaat eigenlijk uit meerdere beats.

avatar van thgryda
Coole mixtape, beetje flauw om dit een lage score te geven omdat het instrumentaal is, zeker als je erbij zegt dat de producties wel goed zijn dan vraag ik me af wat je er wel ondermaats aan vindt

Ik begrijp wel wat je bedoelt, als je cise starr hoort rappen, wil je hem wel wat vaker horen, maar het was op voorhand bekend dat dit het concept zou zijn. Het was namelijk de bedoeling dat de producers hun kunnen mochten tonen. Ik vind het op het eerste gehoor allemaal goed klinken. Al moet ik zeggen dat het inderdaad misschien ietsje te lang duurt en dat in die optiek wat extra stukjes cise star of misschien wat solo akin of hier en daar een stukje cyne het wat spannender hadden kunnen maken.

Het concept van een muzikale trip in 2 keer drie hoofdstukken telkens ingeleid door cise starr, is echter wel cool en goed gelukt. Al had het dus wat gevarieerder en misschien iets samenhangender gemogen (zoals murdoc zegt dus)

edit: Ik lees net dat akin 4 jaar in parijs heeft gezeten en bezig is aan solo projecten. Misschien dat hij daarom compleet ontbreekt op dit album.

avatar van UmindC
thgryda schreef:

Wellicht vindt hij de instrumentale stukken saai omdat er geen rapper op te horen is. Dat kan ik me zeer goed voorstellen hoor. Bij dit album weet ik nog niet of dat het geval is, maar ik ga het zo spoedig mogelijk luisteren.

avatar van Rhythm & Poetry
Saai is het zeker niet, wel wat hak op de tak zoals murdoc aangeeft. Ik zelf houd er wel van, het doet een beetje denken aan de melodieuze versie van het knotsgekke Echo Party (Edan).

avatar van Silky & Smooth
Ik wil eigenlijk voor een keer wachten tot ik hem heb... Heeft iemand hem al op de deurmat gevonden?

avatar van UmindC
Ik ben ook nog aan het wachten..

avatar van -marco-
Ook nog aan het wachten