Ramones - Road to Ruin (1978)

Punk / Rock
Label: Sire

1. I Just Want to Have Something to Do (2:41)
  2. I Wanted Everything (3:18)
  3. Don't Come Close (2:44)
  4. I Don't Want You (2:26)
  5. Needles & Pins (2:21)
  6. I'm Against It (2:07)
  7. I Wanna Be Sedated (2:29)
  8. Go Mental (2:42)
  9. Questioningly (3:21)
  10. She's the One (2:13)
  11. Bad Brain (2:25)
  12. It's a Long Way Back (2:22)
  13. I Want You Around [Ed Stasium Version] * (3:02)
  14. Rock 'N' Roll High School [Ed Stasium Version] * (2:20)
  15. Blitzkrieg Bop / Teenage Lobotomy / California Sun / Pinhead / She's the One [Live] * (11:00)
  16. Come Back, She Cried A.K.A. I Walk Out [Demo] * (2:21)
  17. Yea, Yea [Demo] * (2:08)
avatar van Dielie
Opener "I Just Wanna Have Something To Do" zet meteen de toon goed voor de Ramones' vierde album, doch de snelheid hier een schakeling lager ligt, eigenlijk niet zoveel goeie songs op "Road To Ruin" maar met enig skip-werk haal je veel uit dit album waardoor hij toch nog een must-have is, geloof me, trager en geen volledig pakket zoals we gewoon zijn van de drie voorgangers maar nog altijd Ramones in "Don't Come Close' (!) en het sublieme "I Wanna Be Sedated"!!!!

Man, da waren de jaren! Habba-habba-Hey!

Dielie schreef:
het sublieme "I Wanna Be Sedated"!!!!

inderdaad

avatar van kaztor
Leuke hoes!

avatar van gemaster
De Ramones evolueren dan toch een heel klein beetje en dat is eigenlijk ook wel prettig. (een klein beetje)Verandering van spijs doet immers eten. De nummers zijn allemaal wat rustiger en lijken in sommige gevallen zelfs op normale rocknummers zoals we die kennen van bijvoorbeeld Deep Purple. Natuurlijk zitten hier geen ellenlange gitaarsolo's in, maar de riffjes worden langzamer gespeeld, waardoor dit meer een hardrock plaat is dan een typische punkplaat. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee, aangezien de Ramones fantastische songwriters blijven. Mijn favoriet is denk ik gelijk de openingstrack, met als goede tweede 'I wanna be sedated'.

PriestMaiden
4e topalbum van de Ramones met een mooie hoes. I Wanna Be Sedated en I Just Want to Have Something to Do zijn echt de max.

avatar van Ataloona
I Wanna Be Sedated! Erg leuk nummer.
Voor de rest aardige punk plaat maar wat minder dan het debuut en Rocket to Russia.