The White Stripes - Get Behind Me Satan (2005)

Label: V2

1. Blue Orchid (2:34)
  2. The Nurse (3:46)
  3. My Doorbell (3:58)
  4. Forever for Her (Is Over for Me) (3:15)
  5. Little Ghost (2:18)
  6. The Denial Twist (2:32)
  7. White Moon (4:01)
  8. Instinct Blues (4:16)
  9. Passive Manipulation (0:35)
  10. Take, Take, Take (4:19)
  11. As Ugly as I Seem (4:09)
  12. Red Rain (3:46)
  13. I'm Lonely (But I Ain't That Lonely Yet) (4:16)
avatar van avdj
The White Stripes zijn eigenlijk altijd langs mij heen gegaan. Totdat ik Elephant origineel kocht en het een aantal luisterbeurten gaf. Nou, sinds die tijd ben ik toch wel een kleine fan van deze groep.

De songs zijn lekker clean geproduceerd en duren nooit te lang. Dit album is van een minder hoog niveau maar het zijn wel steeds pakkende, typische Stripes songs. Er wordt duidelijk inspiratie uit de '60 en '70 geput en gezien mijn smaak juich ik dat alleen maar toe.

avatar van Rvdz
Weet nog steeds niet wat ik hier van moet vinden. Een aantal nummers zijn toch wel ondermaats vooral: White Moon,Passive Manipulation en As Ugly As I Seem,maar Blue Orchid en Red Rain behoren dan weer wel tot de beste White Stripes nummers aller tijden. De rest is allemaal is allemaal prima,maar niet heel bijzonder.
Voorlopig 3,5 sterren.

avatar van The Scientist
White Moon is dan weer mijn favoriet, heerlijk rustpunt... De versie aan het eind van Under Great White Northern Lights is nog mooier... Verder zijn I'm Lonely, Little Ghost en Blue Orchid favoriet

avatar van Joren999
Ik heb hier nu 2 sterren staan, maar ik had dit album al heel lang niet geluisterd en het verdient echt veel meer dan dat. Het gaat nu naar 3,5 sterren.

Ik schrik van het lage gemiddelde hier op MM. Een stuk lager dan de andere albums van the White Stripes. Moeilijk te volgen.

avatar van spinout
As ugly as I seem lijkt wel erg veel op Bob Dylan's "I believe in you" uit 1979.