Matt Elliott - The Broken Man (2012)

Folk
Label: Ici d'ailleurs

1. Oh How We Fell (11:49)
  2. Please, Please, Please (2:35)
  3. Dust, Flesh and Bones (9:17)
  4. How to Kill a Rose (1:59)
  5. If Anyone Tells Me "it's Better to Have Loved and Lost Than to Never Have Loved at All" I Will Stab Them in the Face (13:23)
  6. This Is For (3:52)
  7. The Pain That's Yet to Come (3:41)
avatar van Paalhaas
muziekobsessie schreef:
[...] eigenlijk wel de origineelste plaat van 2011. [...] Hij doet hier echter precies wat hij met voorgaande platen al deed [...]

Wat klopt hier niet? Overigens vind ik dit misschien wel Elliotts beste album. Het scheutige gebruik van de klassieke gitaar geeft deze plaat voor mij net dat beetje extra.

avatar van chevy93
Alle andere platen van 2011 kunnen, in theorie, minder origineel zijn.

avatar van muziekobsessie
yes 28 oktober een nieuw album. Hij speelt alleen op festivals(le gues who) die veel te duur zijn. Jammer want ik sta te popelen om matt in Paradiso te zien

info:
Matt Elliott: Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart LP/CD
France: Ici D'Ailleurs (October 28th, 2013)

tracks:
Zugzwang
Again
De Nada

avatar van AOVV
Ah, ik las ook al zoiets. Leuk nieuws natuurlijk, en ik ben benieuwd naar dat minder duistere geluid waar gewag van wordt gemaakt..

avatar van Paap_Floyd
Hee, toevallig heb ik m net toegevoegd

avatar van wexxel99
Persoonlijk hoop ik op een zeer duister album.

avatar van likeahurricane
Matt speelde in Utrecht het prijsnummer van dit fantastische album:

Dust Flesh & bones

avatar van Renoir
Pas kort voor Le Guess Who? maakte ik kennis met de muziek van Matt Elliott, via de download van zijn nieuwe album. Na afloop van zijn optreden schafte ik zonder veel voorkennis, dit album aan. Blij dat er het prachtige Dust, Flesh & Bones op staat. Topalbum!

avatar van dix
dix
likeahurricane schreef:
Matt speelde in Utrecht het prijsnummer van dit fantastische album:
Dust Flesh & bones

Zo
Zelfs als je onbekend bent met dit nummer, komt het direct binnen. Geweldige opname ook ...