Soulfly - Enslaved (2012)

Label: Roadrunner

1. Resistance (1:53)
  2. World Scum (5:20)
  3. Intervention (3:56)
  4. Gladiator (4:59)
  5. Legions (4:19)
  6. American Steel (4:15)
  7. Redemption of Man by God (5:16)
  8. Treachery (5:49)
  9. Plata O Plomo (4:53)
  10. Chains (7:18)
  11. Revengeance (5:44)
  12. Slave * (3:52)
  13. Bastard * (3:58)
  14. Soulfly VIII * (4:24)
avatar van james_cameron
Achtste album alweer; wat mij betreft niet minder of beter dan eerder werk. De songs zijn ditmaal wat langer, met meer ruimte voor solo's en allerlei intermezzo's, waardoor het album in vergelijking met voorganger Omen meer een echte Soulfly-vibe ademt. Dat betekent niet dat de plaat minder heavy is, juist integendeel. Alle songs rammen er flink op los en doen regelmatig denken aan de hoogtijdagen van Sepultura. In afsluiter Reveangeance komt zelfs een hele riff van Refuse/Resist voorbij. Origineel is het dus allemaal niet en het recyclen van oude song-elementen duidt niet op al te veel creativiteit, maar de stevige en uptempo thrash-metal is toch wel weer erg fijn.