Iced Earth - Horror Show (2001)

Label: Century Media

1. Wolf (5:22)
  2. Damien (9:14)
  3. Jack (4:17)
  4. Ghost of Freedom (5:14)
  5. Im-Ho-Tep (Pharaoh's Curse) (4:48)
  6. Jekyll & Hyde (4:42)
  7. Dragon's Child (4:22)
  8. Transylvania * (4:26)
  9. Frankenstein (3:52)
  10. Dracula (5:56)
  11. The Phantom Opera Ghost (8:41)
avatar van Kronos
Staat volgens mij op elke versie. Maar oorspronkelijk als track 8 en later werd het blijkbaar een bonusnummer en als laatste op het album geplaatst. Zal wel iets met marketing te maken hebben.

avatar van Edwynn
Ik heb mijn exemplaar op de donderdag voor de officiële release gekocht. Een digibook in slipcase met 2 cd's. Het nummer is 77305-0.

De tracklist hierboven hoort bij release 77305-2.

77305-1 is de LP. Wat was er nu echt eerst?

avatar van Kronos
Edwynn, ik denk dat jij Transylvania als bonus mag aanvinken.
Op de officiële website staat het namelijk niet in de tracklist.

avatar van Edwynn
Ingediend.

avatar van MetalMike
Ja raar, bij Wikipedia weer wel. Irritant al die verschillende uitgaves...

avatar van Metal-D78
Ik heb bij uitkomen destijds de digipack versie aangeschaft (versienummer 77305-8). Transylvania was daarin geen bonusnummer. Er staat mij ook bij dat schaffer destijds aangaf het ook niet als bonusnummer te beschouwen, maar het goed vond passen binnen het (wat losse) concept van het album. Volgens mij las ik dat in de Aardschok. Maar goed, maakt ook niet uit. Ik vond het destijds, na het machtige Alive in Athens, een teleurstelling.

avatar van ricardo
Prachtig album deze van Iced Earth, vooral de eerste 3 nummers waar ze er lustig op los beuken, en wat misschien wel de "hardste" nummers ooit zijn van deze band. Ook Jekyll & Hyde, Frankenstein en Dracula zijn geweldige nummers. Heel blij met dit plaatje die ik nog vaak (in de auto) ga afspelen