Orbital - Wonky (2012)

6. Stringy Acid (5:19)
  7. Beelzedub (4:54)
  8. Wonky (6:13)

met Lady Leshurr

9. Where Is It Going? (5:50)
  10. Lush [Live in Australia] *
  11. Impact [Live in Australia] *
  12. Satan [Live in Australia] *
  13. Belfast [Live in Australia] *
  14. Chime / Crime [Live in Australia] *
avatar van Darkzone
Vandaag maar weer opgezet en heb er van begin tot eind van genoten. De hoogtijdagen van In Sides en The Altogether (voor mij dan) op 1 album. Minder variatie dan op laatstgenoemde cd, maar wel erg lekker. Topalbum.

avatar van TheBox
Straight Sun,Never en Stringy Acid kan me nog wel bekoren,de rest krijgt van mij een 2*.Omdat het (weer) zo ver af staat van het zinnenprikkelende originele wat ze ooit maakten,zo jammer.

avatar van Ponty Mython
Orbital mag zichzelf dus niet vernieuwen?

avatar van TheBox
Hoezo "dus" ? Graag zelfs.Ik wacht met smart op een zichzelf vernieuwende Orbital,al sinds the Altogether.Die met al z´n tenenkrommende rommeligheid in ieder geval wél een nieuwe richting inging. Alleen werden daar maar weinigen blij van.Wonky klinkt imho naar doorgekookte en platgeprakte leftovers.In een kunstig strakgestreken 2012-jasje verstopt. Maakt het nog niet tot iets werkelijk nieuws en verrassends onder de Orbital-zon.

avatar van Ponty Mython
Misschien moet je de In the Studio video's eens kijken op hun youtube pagina: een serie videos die de totstandkoming van dit album belichten. Het geeft gelijk een mooi kijkje in de Orbital-keuken.

avatar van Madjack71
In het verleden ben ik best wel eens positief verrast door een muziekstroming waar ik niet veel mee heb nl. electronic. Daft Punk/Chemical Brothers/Laurent Garnier o.a. zijn er een paar die ik best wel kan waarderen. Met dit Wonky van Orbital heb ik niet echt veel. Het kan mij niet echt boeien en de hele rit uitzitten kost mij dan ook wel moeite. MORE ofterwel Middle of the Road Electronic.

avatar van Darkzone
Wat weinig favoriete stemmen voor titeltrack Wonky. Bekijk de geweldige video ook eens. Geweldig nummer!!

avatar van FunkStarr
Wonky is vreselijk slecht. De rest valt eigenlijk ook wat tegen nu. Deze plaat heeft de houdbaarheidsdatum van een paar maanden, daarna is het over.

avatar van Ponty Mython
Ik draai 'm nog regelmatig. Blijft een prima plaat imo.

avatar van dielinquent
Inderdaad, de plaat heeft een goede houdbaarheid over het algemeen, met name One big moment, Never, Distractions, Stringy acid, Where is it going blijven hun waarde houden. Van het titeltrack zou ik nu liever een instrumentale versie horen.

avatar van Eis-T
er is een instrumentale versie van Wonky, In een livemix die ze kort voor het album uitkwam deden draaiden ze die. Ik heb die versie echter nergens terug kunnen vinden. wie kan mij en Dielinquent aan een instrumental versie helpen?

avatar van orbit
Heerlijke plaat van één van mijn favo electronic acts, de broertjes Hartnoll hebben hier zichzelf weer een beetje teruggevonden en zetten een trademark Orbital plaat neer. Misschien mist het de finesse van weleer, maar er staan vette tracks op, die niet hadden misstaan op sommige van hun oudere platen. En dan doel ik natuurlijk voornamelijk op In Sides en Middle Of Nowhere, wat hun hoogtepunten zijn op artistiek vlak. De eerste track knalt er al gelijk goed in en de tracks erna vormen een prima opmaat naar het eerste hoogtepunt: New France, wat een hypnotiserende track is dat! Helemaal perfect in balans met de vocals en het opzwepende ritme wat gelijk wordt ingezet na de korte intro. Verslavende track en hoort zeker tot hun klassieke werk. Daarna volgen eigenlijk ook alleen maar prima tracks, behalve het zwakke Wonky, waar ik niet zo goed van weet wat ik erover moet zeggen. Het is een beetje nikserig. Maar niet getreurd, want het tweede hoogtepunt van de plaat is zeker de afsluiter! Helemaal klassiek Orbital en de goede vibes van de act in hun hoogtijdagen, kan je eeuwig naar luisteren. Goed dat sommige artiesten ook laten horen waar ze gewoon goed in zijn in plaats van dubieus experiment of gekabbel aan de oevers van wat hip is. Dit is een volwaardige Orbital met al hun kenmerkende sounds, beter dan hetgeen ze hiervoor hebben uitgebracht.