Brainpower - Even Stil (2005)

Label: Capitol

1. Terug (5:03)
  2. Even Stil (3:47)
  3. Magnetische Velden (3:20)

met Kool Keith

4. Waar Dan Ook (4:10)
  5. NieDoenNou (3:32)
  6. Van Nul Tot Nu (4:11)
  7. Alles (4:31)
  8. Volgende Dimensie (5:11)

met Ram1

9. Verlies (3:35)
  10. Pro (6:10)
  11. Niemand Kent Me (3:23)
  12. Lieg Niet (4:29)
  13. Geen Zin (6:33)
  14. Ja Man (3:42)

met DiceCream

15. Pomp 'T Harder (8:54)
  16. Je Hart Is de Beat * (6:44)
totale tijdsduur: 1:10:31 (1:17:15)
Leuk album, staan een paar leuke nummers op, 3,0

Tja, Door Merg En Brain blijft toch een stuk beter.

avatar van Reijersen
Het sterkste album van Brainpower. Goede teksten, fijne producties en vooral zijn serieuzere nummers vind ik erg goed. Brainpower heeft een goede vibe en krijgt misschien wel veel minder erkenning als hij verdient.

4 sterren.

avatar van Stapler
Pro is best wel een pro nummer ja

avatar van TheFunkyM
Staan aardige tot goede nummers op.
Maar ook mindere..

Prima album, maar heeft helaas niet dat frisse van zijn debuut. Soms irriteer ik me zelfs aan deze Brainpower, dat is jammer, want vooral de teksten zijn toch vaak interessant.

avatar van TheFunkyM
dat heb ik nou ook met dit album, brain zelf irriteert me na een tijdje luisteren.. vooral zijn mono stem

avatar van SoNick
1,0
Brain irriteert, alleen Alles is een topnummer!

avatar van Kill_illuminati
SoNick schreef:
Brain irriteert, alleen Alles is een topnummer!

Extince groupie

avatar van WeztSide
Kool Keith erbij?? Snel gecheckt, chille track

Vet album van Braintje.
"Waar Dan Ook" vind ik de beste track van het album.
Mooi nummer en met veel emotie gespit.
"Pomp 't Harder" is ook erg goed!
Niet zijn beste werk maar komt wel op een goede tweede plek.

avatar van MAS
MAS
Welke komt bij jou op een dan?

avatar van Soulistic
Ik vind zijn debuut album "door merg & brain" zijn beste werk ooit.
Dat album is in mijn ogen echt niet meer te overtreffen.

avatar van Soulistic
Mits je het dan had over zijn albums?

avatar van MAS
MAS
Ja daar had ik het over. Was benieuwd of je Verschil Moet er zijn of Door Merg en Brain beter vond. Ik vind DMEB ook het beste daarna HVMEZ en daarna deze.

avatar van KILLERBEE99
Een leuk albumpje van brain.

GCITY050
Pro is qua beat en delivery van Braintje wel top van de NL hiphop. Binnenkort eens wat meer luisteren. Hoop dat hij meer van dit soort tracks heeft gemaakt.

avatar van Oortrommel
Sterke comeback na een toch wel teleurstellende opvolger van zijn klassieke debuut. Verschil Moet Er Zijn deed het commercieel niet eens zo onaardig, toch vond ik de poppy kant die Brainpower koos erg storend. Met Even Schil maakt hij dit echter ruimschoots goed, nummers die dicht bij hem staan en je hoort de liefde voor hiphop door de muziek heen komen.

avatar van Funky Bookie
Ik vind dit zijn beste album. De oldskool vibe is terug. Tekstueel is hij sterker dan ooit; een rapper/songwriter zeg maar. Prima plaat.