Jane's Addiction - Ritual de Lo Habitual (1990)

Label: Warner Bros.

1. Stop! (4:14)
  2. No One's Leaving (3:01)
  3. Ain't No Right (3:34)
  4. Obvious (5:55)
  5. Been Caught Stealing (3:34)
  6. Three Days (10:48)
  7. Then She Did... (8:18)
  8. Of Course (7:02)
  9. Classic Girl (5:07)
Dave gaf de Peppers wel de impuls die ze nodig hadden. Dat One Hot Minute nog verfrissend klonk, was wel degelijk zijn aandeel. Blijft jammer dat ze niet met hem zijn door gegaan. Persoonlijk vind ik Californication zelfs net niet aan One Hot Minute tippen. Porno For Pyros had succes met de single Pets, waarbij de gitaarsound meer richting Navarro ging.
Men vergeet regelmatig hoe geweldig hij als gitarist was, nu hij alweer een hele tijd de switch heeft gemaakt naar gestylde host van tattoo programma's. Zeker een van de beste uit zijn tijd, tot zijn recht komend op Ritual de Lo Habitual

avatar van gigage
One of a kind. Ongeëvenaard door de band zelf en dat maakt dit album misschien nog wel leuker. Of Course jamt wat te lang door maar ach, het hoort er ook wel een beetje bij. Doe es gek, 5/5 dan maar?

avatar van henkiev
De laatste 4 nummers zijn geweldig!

avatar van Funky Bookie
Fijn rockalbum. Ik vind vooral het eerste deel heel sterk. Bij deel 2 duren de nummers me wat te lang.