Linkin Park - Living Things (2012)

Rock / Electronic
Label: Warner Bros.

1. Lost in the Echo (3:25)
  2. In My Remains (3:20)
  3. Burn It Down (3:50)
  4. Lies Greed Misery (2:26)
  5. I'll Be Gone (3:31)
  6. Castle of Glass (3:25)
  7. Victimized (1:46)
  8. Roads Untraveled (3:49)
  9. Skin to Bone (2:48)
  10. Until It Breaks (3:43)
  11. Tinfoil (1:11)
  12. Powerless (3:44)
  13. What I've Done [Live] * (4:04)
  14. New Divide [Live] * (4:29)
  15. In the End [Live] * (3:39)
avatar van InnerFreedomInt
Onlangs op 26 juni is het nieuwe album van Linkin Park
verschenen Living Things, waarvan er in het eerste week
223.000 exemplaren verkocht zijn.
Een album dat de muziek stijlen van hun eerdere werk
(Hybrid Theory Meteora) met hun latere werk (Minutes to
Midnight A Thousand Suns) combineert.
Met deze combinatie respecteren ze de klachten van hun fans op een manier dat ze iedereen tevreden kunnen houden, doormiddel van een middenweg dat beide groepen fans zullen waarderen de groep van oude fans en de groep van nieuwe fans.
Waar Linkin Park voorheen vooral het rock/metal op de voorgrond liet horen hebben ze in recentere werk meer voor de electronic sound gekozen waardoor er veel klachten waren, maar in Living Things brengen ze al die sounds samen tot een stabiel geluid.
Het combineren van rock/metal/electronic en een snufje rap door Mike Shinoda de producer van het album samen met Rick Rubin is het nieuwe Linkin Park dat we vanaf nu zullen gaan horen.
Hun album Living Things voelt dan ook aan als een geheel het luistert erg lekker weg, dat is dan ook gelijk een minpunt omdat het aangeeft dat het album maar een beperkte tijdsduur heeft, maar de houdbaarheids datum van dit album heeft wel genoeg replay waarde ik blijf het album beluisteren en krijg er maar geen genoeg van!
Met hits als Burn it Down Lost in the Echo en Castle of Glass heeft dit album genoeg potentie om interessant te blijven.
Het beste nummer is veruit Castle of Glass wat een tekst en er wordt prachtig op gezongen door Mike Shinoda!

De lyrics zijn als volgt:

Take me down to the river bend,
Take me down to the fighting end,
Wash the poisen from off my skin
Show me how to be whole again

Fly me up on a silver wing
Past the black where the sirens sing
Warm me up in a nova’s glow
And drop me down to the dream below

For you to see

Bring me home in a blinding dream
Through the secrets that i have seen
Wash the sorrow from off my skin
And show me how to be whole again

For you to see

(Bridge)
Cause I´m only a crack in this castle of glass
Hardly anything else i need to be

For you to see x2

Na het 1e album, dat ik een topper vind, heb ik ze niet zo meer goed gevolgd, maar dit nieuwe album vind ik weer een beetje in de buurt van hun debuut komen

PriestMaiden
Ik heb deze al een paar luisterbeurten gegeven en vind hem sterker dan de voorganger.

avatar van clareyboy
Heb dit album beluisterd tijdens mijn vakantie, ik vind het ook een verbetering tov de 2 voorgangers.

avatar van jerome988
Lost in the Echo video wordt over een paar uur onthuld, hier alvast wat fraaie afbeeldingen uit de video: Lost In The Echo | Coming Wednesday - linkinpark.com

avatar van Benjamindaxx
leuk bedachte interactieve muziekvideo. Moest toch wel een paar keer glimlachen.

avatar van Marsvin
video van castle of glass is heel oké

ziggystardust
erg tegenvallend album, had er veel van verwacht maar het valt toch erg tegen. af en toe een keer een leuk nummertje maar het pakt gewoon niet echt als geheel. jammer

avatar van Gloeilamp
Linkin Park - Living Things

Linkin Park was vroeger één van mijn favoriete bands. Hybrid Theory en Meteora draaide ik erg vaak, en ook het iets mindere Minutes to Midnight draaide ik regelmatig. Daarna ben ik Linkin Park uit het oog verloren totdat A Thousand Suns uitkwam, een conceptalbum dat ik een grote tegenvaller vond. De harde stukken waren verdwenen en daarvoor in de plaats was er veel electronica te horen. Linkin Park was ernstig veranderd.

Toen ik vorig jaar hoorde dat de band met een nieuw album kwam was ik stiekem toch wel benieuwd. Ik hoopte dat de band terug zou keren naar het hardere geluid, en de softe electronica van A Thousand Suns achterwege zou laten. Met wat lichte vooroordelen begon ik aan Living Things, album nummer vijf. Ik kon die vooroordelen snel weer opzij schuiven na het horen van Lost in the Echo. De band was nog steeds bezig geweest met electronica, maar op een manier die mij beter kon bekoren. En Chester kon zich eindelijk weer eens laten gaan in de hardere stukken. Voor de rest van het album geld hetzelfde, Linkin Park heeft de sterke electronische elementen van A Thousand Suns gemixt met de hardere stukken van de eerdere albums. Living Things is daarom een erg sterk album geworden, en heeft mijn verwachtingen zeker overtroffen!

avatar van The_CrY
Ofschoon de oudere platen van Linkin Park vroeger natuurlijk doodgedraaid werden door iedere puber met rock-affiniteit, waaronder ikzelf, vind ik juist de nieuwere Linkin Park sterker en dieper op vrijwel elk front: tekstueel, muzikaal, maar ook qua houding. Living Things is weer een gewoon liedjes album waar de voorganger A Thousand Suns een conceptalbum was, maar dit doet niks af aan de kracht. Nu bijna een jaar na de release kan ik deze nog steeds regelmatig draaien en hij wordt nog steeds elke keer leuker. Halfje erbij, omdat deze plaat het verdiend!

avatar van Traiannnn
Naar mijn mening hun slechtste album.

idd slechtste tot nu toe. Niks vernieuwends. Grijpt naar mijn idee terug naar MTM.
Ben bang dat ze ATS nooit meer gaan overtreffen.

avatar van tbouwh
Goed rockalbum. Allemaal sterke tracks, op de 3 korte tracks Victimized, Lies Greed Misery en Tinfoil na. Die vind ik vrij weinig toevoegen en Lies Greed Misery is wat overschreeuwd. Fijn geheel van stevige rock, zeer goede zang en gevoelige, mooie stukjes muziek. Misschien brengt Linkin Park weinig vernieuwing op deze plaat, maar het is aangenaam en ik geniet ervan. Goed, 4*

avatar van Funky Bookie
Ik weet het niet goed.
Het album klinkt heel coherent, maar ik merk ook dat ik halverwege mijn aandacht verlies.
Iets teveel electronica en iets te weinig roc.
Ik zit tussen de 3* - 3.5*. Uit sentiment rond ik voorlopig af naar boven.

Met afstand de slechtste. Zacht en weinig goede nummers.